19
de Febrer
de
2015
Act.
19
de Febrer
de
2015
La Generalitat ha pactat amb el Ministeri de Fomentdesencallar un extens paquet d'obres de calat o actuacions pendents a Catalunya, una bona part de les quals arrencaran entre aquest any i el 2016, i que afecten vies com l'N-II, l'N-340, l'N-240, al Quart Cinturó, al Corredor Mediterrani o bé a la línia R3 de Rodalies.
Si ahir la Generalitat va avançar que havia pactat que les obres del tren que unirà l'aeroport del Prat amb el centre de Barcelona comencessin a l'abril i el desbloqueig dels accessos ferroviaris al Port de Barcelona, que també s'iniciaran aquest any, avui el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha avançat una altra reguitzell de compromisos acordats amb Foment.
Un d'ells és que les dues administracions han pactat aplicar a diversos trams de la N-340 i de la N-240 el mateix model seguit amb la N-II a Girona, on s'ha prohibit el tràfic de camions a canvi d'oferir-los bonificacions perquè circulessin per l'AP-7 entre Maçanet de la Selva (Selva) i França.
L'acord afecta al tram entre Orpesa i Hospitalet de l'Infant, i al qual va de Torredembarra a Vilafranca, tots dos de l'N-340, i al de la N-240 entre Lleida i Montblanc; en tres o quatre mesos, els camions hauran de circular en aquests trams per l'AP-7 i l'AP-2, respectivament, i a canvi se'ls oferiran bonificacions d'entre el 35 % i el 50 %.
També s'ha acordat amb Foment redactar tots els projectes constructius per desdoblar la N-II des de Vilademuls fins a la Jonquera, amb la intenció d'iniciar obres el 2016.
També Foment invertirà 95 milions d'euros per duplicar la línia R3 de Rodalies -la que uneix Barcelona i Vic- en tres trams: el comprès entre Parets del Vallès i Canovelles (Vallès Oriental), que inclou la futura estació a Montmeló; el que uneix Balenyà amb Vic, i el comprès entre Les Franqueses del Vallès i La Garriga; tot això farà que en aquests trams hagi trens cada 15 minuts, davant dels 30 minuts actuals.
Si ahir la Generalitat va avançar que havia pactat que les obres del tren que unirà l'aeroport del Prat amb el centre de Barcelona comencessin a l'abril i el desbloqueig dels accessos ferroviaris al Port de Barcelona, que també s'iniciaran aquest any, avui el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha avançat una altra reguitzell de compromisos acordats amb Foment.
Un d'ells és que les dues administracions han pactat aplicar a diversos trams de la N-340 i de la N-240 el mateix model seguit amb la N-II a Girona, on s'ha prohibit el tràfic de camions a canvi d'oferir-los bonificacions perquè circulessin per l'AP-7 entre Maçanet de la Selva (Selva) i França.
L'acord afecta al tram entre Orpesa i Hospitalet de l'Infant, i al qual va de Torredembarra a Vilafranca, tots dos de l'N-340, i al de la N-240 entre Lleida i Montblanc; en tres o quatre mesos, els camions hauran de circular en aquests trams per l'AP-7 i l'AP-2, respectivament, i a canvi se'ls oferiran bonificacions d'entre el 35 % i el 50 %.
També s'ha acordat amb Foment redactar tots els projectes constructius per desdoblar la N-II des de Vilademuls fins a la Jonquera, amb la intenció d'iniciar obres el 2016.
També Foment invertirà 95 milions d'euros per duplicar la línia R3 de Rodalies -la que uneix Barcelona i Vic- en tres trams: el comprès entre Parets del Vallès i Canovelles (Vallès Oriental), que inclou la futura estació a Montmeló; el que uneix Balenyà amb Vic, i el comprès entre Les Franqueses del Vallès i La Garriga; tot això farà que en aquests trams hagi trens cada 15 minuts, davant dels 30 minuts actuals.