01
de Març
de
2017
Act.
26
d'Abril
de
2017
Catalunya dirà adéu als bitllets de transport públic de paper a final del 2018. La T-Mobilitat, el nou sistema de pagament intel·ligent del transport públic, enterra l'actual banda magnètica per passar-se al xip. Aquesta nova targeta entrarà en funcionament a Barcelona en una primera fase i estarà implantada en tota la zona tarifària integrada a finals de 2019, amb un retard de dos anys respecte a les primeres previsions.
"Potser és una de les apostes de mobilitat intel·ligent més potents que es farà al món", ha apuntat Rull, que ha precisat que el primer pas perquè la T-Mobilitat sigui una realitat serà l'execució d'una prova pilot en un tram de la línia L9 del Metro a la tardor d'aquest any.
Així, quan aquest sistema estigui en funcionament substituirà de manera progressiva els 88 títols actuals de transport, tot i que conviuran durant un període de transició. La posada en marxa d'aquest títol també suposarà l'arribada d'una "tarifa única" en els 36 municipis de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, fins ara estan dividits en dues zones.
A partir del 2019, s'implantarà el nou sistema a la resta de municipis que fan servir el sistema tarifari integrat, que a partir d'ara comptaran el cost del trajecte en funció dels quilòmetres recorreguts i no per zones, amb l'objectiu final que el sistema arribi a tot Catalunya.
El canvi en les targetes anirà acompanyat d'un canvi de les validadores, els nous models de les quals s'han presentat al congres dels mòbils. Els usuaris que facin ús de la T-Mobilitat no hauran d'introduir-la en la màquina, perquè funciona amb una tecnologia contactless. Així mateix, els usuaris podran realitzar el pagament amb una aplicació que a més els permetrà controlar en tot moment el saldo i els viatges realitzats. Aquest sistema és similar al que ja fan servir altres ciutats europees com Amsterdam, París o Londres.
"Potser és una de les apostes de mobilitat intel·ligent més potents que es farà al món", ha apuntat Rull, que ha precisat que el primer pas perquè la T-Mobilitat sigui una realitat serà l'execució d'una prova pilot en un tram de la línia L9 del Metro a la tardor d'aquest any.
Així, quan aquest sistema estigui en funcionament substituirà de manera progressiva els 88 títols actuals de transport, tot i que conviuran durant un període de transició. La posada en marxa d'aquest títol també suposarà l'arribada d'una "tarifa única" en els 36 municipis de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, fins ara estan dividits en dues zones.
A partir del 2019, s'implantarà el nou sistema a la resta de municipis que fan servir el sistema tarifari integrat, que a partir d'ara comptaran el cost del trajecte en funció dels quilòmetres recorreguts i no per zones, amb l'objectiu final que el sistema arribi a tot Catalunya.
El canvi en les targetes anirà acompanyat d'un canvi de les validadores, els nous models de les quals s'han presentat al congres dels mòbils. Els usuaris que facin ús de la T-Mobilitat no hauran d'introduir-la en la màquina, perquè funciona amb una tecnologia contactless. Així mateix, els usuaris podran realitzar el pagament amb una aplicació que a més els permetrà controlar en tot moment el saldo i els viatges realitzats. Aquest sistema és similar al que ja fan servir altres ciutats europees com Amsterdam, París o Londres.