23
de Març
de
2016
Act.
24
de Març
de
2016
La unió de les dues línies del tramvia de Barcelona, el Trambaix i el Trambesòs, per la superfície de l'avinguda Diagonal suposaria un cost de 175 milions euros en 30 anys i captaria 222.000 viatgers diaris –més que la línia 2 o 4 del metro-, i alhora permetria que deixessin de circular 12.500 vehicles cada dia, ja que els usuaris apostarien més pel transport públic.
Aquesta és l'alternativa més ben valorada pels estudis elaborats pels equips tècnics de l'Ajuntament de Barcelona, en els quals han participat 50 professionals i que han presentat aquest dimecres en una roda de premsa la tinenta d'alcalde d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, i la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal.
Les alternatives previstes a l'estudi són la unió de les dues línies del tramvia per la Diagonal, però de manera soterrada; la unió pels carrers Urgell i Provença, i a través d'autobusos elèctrics.
Els beneficis previstos són un increment dels passatgers del tramvia de 91.000 a 222.000 diaris; una reducció de 12.500 vehicles diaris als carrers de Barcelona; 205.000 minuts diaris estalviats pel conjunt dels usuaris del transport públic barceloní, un decreixement de l'1,8 % de la congestió i 2.300 tones menys de CO2 emeses diàriament.
Aquesta és l'alternativa més ben valorada pels estudis elaborats pels equips tècnics de l'Ajuntament de Barcelona, en els quals han participat 50 professionals i que han presentat aquest dimecres en una roda de premsa la tinenta d'alcalde d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, i la regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal.
Les alternatives previstes a l'estudi són la unió de les dues línies del tramvia per la Diagonal, però de manera soterrada; la unió pels carrers Urgell i Provença, i a través d'autobusos elèctrics.
Els beneficis previstos són un increment dels passatgers del tramvia de 91.000 a 222.000 diaris; una reducció de 12.500 vehicles diaris als carrers de Barcelona; 205.000 minuts diaris estalviats pel conjunt dels usuaris del transport públic barceloní, un decreixement de l'1,8 % de la congestió i 2.300 tones menys de CO2 emeses diàriament.