01
de Juliol
de
2013
Act.
01
de Juliol
de
2013
Les vendes de turismes a Catalunya no alcen el vol. Durant el primer semestre de 2013 s'ha acumulat un descens de l'1,9% respecte a l'any passat després que s'hagin venut un total de 55.339 vehicles durant els primers sis mesos de l'any, segons dades de les patronals de concessionaris Anfac, Ganvam i Faconauto.
La caiguda la protagonitzen les vendes a empreses. Des del gener s'han venut 109.005 automòbils a empreses, un 2,5% menys en comparació al primer semestre de 2012. En canvi, la venda a particulars manté el pols. Durant els primers sis mesos de l'any s'han venut 182.445 unitats, el que suposa un creixement del 6,5% respecte al 2012.
La tendència s'agreuja al juny
Més concretament, durant el mes de juny, s'han adquirit 9.877 cotxes, una xifra un 4,3% inferior al mateix mes de l'any anterior. La diferència entre venda a particulars i empreses es fa encara més notable en les dades de juny: les adquisicions personals pugen un 13,6% mentre que les compres empresarials s'enfonsen un 24,4%.
Esgotament del Pla PIVE
Des de les patronals de concessionaris s'atribueix el bon comportament del canal de particulars a l'ajuda del Pla PIVE 2. No obstant això, adverteixen que el pla comptabilitza més de 115.000 reserves, amb més del 70% del pressupost compromès. De fet, preveuen que s'esgoti aquest mes, només mig any després de posar-lo en marxa.
El director de comunicació d'Anfac, David Barrientos, assegura que "és important prendre mesures per revitalitzar l'activitat de petites i mitjanes empreses, autònoms i emprenedors, amb l'objectiu de frenar la caiguda d'aquest canal i generar un major clima de confiança empresarial".
Per la seva banda, el president de Ganvam, Juan Antonio Sánchez Torres, indica que "si la DGT vol que al 2016 la meitat del parc tingui set anys o menys, s'ha de donar suport també al vehicle d'empresa". I des de Faconauto, el seu president, Jaume Roura, destaca que la dada de juny els permet ser "mínimament optimistes".
La caiguda la protagonitzen les vendes a empreses. Des del gener s'han venut 109.005 automòbils a empreses, un 2,5% menys en comparació al primer semestre de 2012. En canvi, la venda a particulars manté el pols. Durant els primers sis mesos de l'any s'han venut 182.445 unitats, el que suposa un creixement del 6,5% respecte al 2012.
La tendència s'agreuja al juny
Més concretament, durant el mes de juny, s'han adquirit 9.877 cotxes, una xifra un 4,3% inferior al mateix mes de l'any anterior. La diferència entre venda a particulars i empreses es fa encara més notable en les dades de juny: les adquisicions personals pugen un 13,6% mentre que les compres empresarials s'enfonsen un 24,4%.
Esgotament del Pla PIVE
Des de les patronals de concessionaris s'atribueix el bon comportament del canal de particulars a l'ajuda del Pla PIVE 2. No obstant això, adverteixen que el pla comptabilitza més de 115.000 reserves, amb més del 70% del pressupost compromès. De fet, preveuen que s'esgoti aquest mes, només mig any després de posar-lo en marxa.
El director de comunicació d'Anfac, David Barrientos, assegura que "és important prendre mesures per revitalitzar l'activitat de petites i mitjanes empreses, autònoms i emprenedors, amb l'objectiu de frenar la caiguda d'aquest canal i generar un major clima de confiança empresarial".
Per la seva banda, el president de Ganvam, Juan Antonio Sánchez Torres, indica que "si la DGT vol que al 2016 la meitat del parc tingui set anys o menys, s'ha de donar suport també al vehicle d'empresa". I des de Faconauto, el seu president, Jaume Roura, destaca que la dada de juny els permet ser "mínimament optimistes".