27
de Febrer
de
2017
Act.
27
de Febrer
de
2017
Si Phileas Fogg va trigar 80 dies a fer la volta al món és perquè encara no existia el Mobile World Congress (MWC). Aquest dilluns ha començat una fira que situa Barcelona en el focus internacional i que, alhora, permet recórrer pràcticament tot el planeta sense sortir dels pavellons del recinte firal de Gran Via. No només les grans economies són presents a la fira, sinó que cada cop més potències emergents recullen sota el seu paraigua les empreses del país per dotar-les de major visibilitat en el congrés.
A primera hora, els més de 100.000 assistents que s'esperen en l'edició d'enguany han entrat al recinte. Per descomptat, ho han fet amb el seu smartphone a la mà. El sistema de Digital Badge permet l'accés al MWC amb l'acreditació transmetent-se a través del Bluetooh. Un cop dins, els diversos espais s'han convertit en un anar i venir frenètic, on l'únic repòs era el dels més matiners a quedar-se sense bateria que seien a prop del primer endoll disponible.
A VIA Empresa hem optat per recórrer el MWC visitant els estands de diversos països. Cara a cara hi ha, un any més, els d'Espanya i Catalunya. Ambdós semblen reivindicar alhora la condició d'amfitrió per atreure els visitants cap a les moltes empreses que acullen en petits estands. Una calma tensa recorre els escassos metres que els separen mentre esperen la visita de la comitiva de la inauguració oficial, amb una alineació tan eclèctica com la formada pel Rei Felip VI, Carles Puigdemont i Ada Colau.
Més països i més serveis
A tot just dos passadissos de distància, el pavelló de Jordània viu aliè a l'enrenou de periodistes que persegueixen la foto de les autoritats catalanes i espanyoles. Dos dels representants de la delegació jordana expliquen a VIA Empresa que és el primer cop que el país aconsegueix instal·lar un pavelló propi. "Tenim empreses que fa 10 anys que vénen, però fins ara no havia estat possible posar tothom d'acord per venir plegats", reconeixen. Una vintena de companyies jordanes exposen les seves solucions en aquesta fira.
"És el sisè any que tenim pavelló i a cada edició practicament el doblem", reivindica amb orgull Ramzi Gabbay. És el CEO de l'Israel Export Institute, que enguany acull 64 companyies del país. En total, però, són unes 160 les empreses israelianes presents en aquest MWC. "Som un país molt petit però amb molt a dir en aquesta indústria", presumeix Gabbay.
El responsable israelià admet que la majoria de les empreses desplaçades a Barcelona provenen de Tel Aviv, principal hub tecnològic del país, però no només. "Cada cop n'hi ha més a la resta del territori", puntualitza. A més a més, vol destacar, "han vingut empreses de tot tipus de sectors dins la indústria mòbil".
Si avancem una mica més topem amb el pavelló de Tunísia en el precís moment que l'està visitant Sadok Toumi, cap de gabinet del Ministeri de Telecomunicacions del país nord-africà. Una representant de la delegació tunisiana explica a VIA Empresa que és el cinquè any que aquest país disposa d'estand propi al congrés, acollint aquesta setmana 17 empreses. Aplicacions, Internet de les Coses (IoT) i tecnologia al núvol per a empreses són les principals ofertes de les companyies de Tunísia, un país que es presenta com el 74è territori per fer negocis, segons l'informe del World Bank Report.
La discreció del pavelló tunisià xoca amb el gran desplegament de potències com França. La French Tech ocupa amplis espais en diversos recintes de la fira. També la paraula "Korea" és habitual en molts dels estands, evidenciant qui reivindica el protagonisme de la indústria.
El que no és gaire gran és l'espai que Àustria ha habilitat per a les seves empreses, on hi habiten 10 de les 34 companyies del país al MWC. Cristina Soria és la Project Manager de l'Oficina Comercial d'Àustria a Barcelona i explica a VIA Empresa que aquesta és la cinquena ocasió que disposen d'aquest espai. "Les nostres empreses es dediquen majoritàriament a l'IoT i a la geolocalització", revela. Han vingut a Barcelona, assegura, "a la recerca de business partners més que no pas a vendre".
Al seu costat, l'estand de Suïssa acull una desena d'empreses helvètiques, a tocar del pavelló de l'Índia o el del Brasil. Però no només els estats aixopluguen les companyies del seu territori. També ho fan espais com el de Washington State o el de Baviera, que pretenen oferir una major proximitat.
I com que ja se sap que roda el món i torna al born, no podem acabar la ruta sense tornar al pavelló català. Allà, l'empresaVisyon ofereix la possibilitat de gaudir una experiència de realitat virtual per fer un passeig per Catalunya en poc més de tres minuts. "De la mà de l'Agència Catalana de Turisme oferim la possibilitat de sentir realment el que és visitar Catalunya", explica EmiliBlanque, Account Manager de la companyia.
Dins d'una cabina que emula la forma i els colors de la Torre Agbar, els que hi entren no només gaudeixen de vistes del país amb les ulleres de realitat virtual. També noten la brisa de l'aire, la calor del sol més intens i, fins i tot, tasten unes gotes de cava en una experiència que explora tots els sentits. Hem fet la volta al món, però no s'està enlloc com a casa.
A primera hora, els més de 100.000 assistents que s'esperen en l'edició d'enguany han entrat al recinte. Per descomptat, ho han fet amb el seu smartphone a la mà. El sistema de Digital Badge permet l'accés al MWC amb l'acreditació transmetent-se a través del Bluetooh. Un cop dins, els diversos espais s'han convertit en un anar i venir frenètic, on l'únic repòs era el dels més matiners a quedar-se sense bateria que seien a prop del primer endoll disponible.
A VIA Empresa hem optat per recórrer el MWC visitant els estands de diversos països. Cara a cara hi ha, un any més, els d'Espanya i Catalunya. Ambdós semblen reivindicar alhora la condició d'amfitrió per atreure els visitants cap a les moltes empreses que acullen en petits estands. Una calma tensa recorre els escassos metres que els separen mentre esperen la visita de la comitiva de la inauguració oficial, amb una alineació tan eclèctica com la formada pel Rei Felip VI, Carles Puigdemont i Ada Colau.
Els pavellons d'Espanya i Catalunya, cara a cara. PGF |
Més països i més serveis
A tot just dos passadissos de distància, el pavelló de Jordània viu aliè a l'enrenou de periodistes que persegueixen la foto de les autoritats catalanes i espanyoles. Dos dels representants de la delegació jordana expliquen a VIA Empresa que és el primer cop que el país aconsegueix instal·lar un pavelló propi. "Tenim empreses que fa 10 anys que vénen, però fins ara no havia estat possible posar tothom d'acord per venir plegats", reconeixen. Una vintena de companyies jordanes exposen les seves solucions en aquesta fira.
"És el sisè any que tenim pavelló i a cada edició practicament el doblem", reivindica amb orgull Ramzi Gabbay. És el CEO de l'Israel Export Institute, que enguany acull 64 companyies del país. En total, però, són unes 160 les empreses israelianes presents en aquest MWC. "Som un país molt petit però amb molt a dir en aquesta indústria", presumeix Gabbay.
Ramzi Gabbay (dreta), al pavelló d'Israel. PGF |
El responsable israelià admet que la majoria de les empreses desplaçades a Barcelona provenen de Tel Aviv, principal hub tecnològic del país, però no només. "Cada cop n'hi ha més a la resta del territori", puntualitza. A més a més, vol destacar, "han vingut empreses de tot tipus de sectors dins la indústria mòbil".
Si avancem una mica més topem amb el pavelló de Tunísia en el precís moment que l'està visitant Sadok Toumi, cap de gabinet del Ministeri de Telecomunicacions del país nord-africà. Una representant de la delegació tunisiana explica a VIA Empresa que és el cinquè any que aquest país disposa d'estand propi al congrés, acollint aquesta setmana 17 empreses. Aplicacions, Internet de les Coses (IoT) i tecnologia al núvol per a empreses són les principals ofertes de les companyies de Tunísia, un país que es presenta com el 74è territori per fer negocis, segons l'informe del World Bank Report.
El pavelló tunisià. PGF |
La discreció del pavelló tunisià xoca amb el gran desplegament de potències com França. La French Tech ocupa amplis espais en diversos recintes de la fira. També la paraula "Korea" és habitual en molts dels estands, evidenciant qui reivindica el protagonisme de la indústria.
El que no és gaire gran és l'espai que Àustria ha habilitat per a les seves empreses, on hi habiten 10 de les 34 companyies del país al MWC. Cristina Soria és la Project Manager de l'Oficina Comercial d'Àustria a Barcelona i explica a VIA Empresa que aquesta és la cinquena ocasió que disposen d'aquest espai. "Les nostres empreses es dediquen majoritàriament a l'IoT i a la geolocalització", revela. Han vingut a Barcelona, assegura, "a la recerca de business partners més que no pas a vendre".
Al seu costat, l'estand de Suïssa acull una desena d'empreses helvètiques, a tocar del pavelló de l'Índia o el del Brasil. Però no només els estats aixopluguen les companyies del seu territori. També ho fan espais com el de Washington State o el de Baviera, que pretenen oferir una major proximitat.
I com que ja se sap que roda el món i torna al born, no podem acabar la ruta sense tornar al pavelló català. Allà, l'empresaVisyon ofereix la possibilitat de gaudir una experiència de realitat virtual per fer un passeig per Catalunya en poc més de tres minuts. "De la mà de l'Agència Catalana de Turisme oferim la possibilitat de sentir realment el que és visitar Catalunya", explica EmiliBlanque, Account Manager de la companyia.
Al MWC pots veure i sentir Catalunya en tres minuts. PGF |
Dins d'una cabina que emula la forma i els colors de la Torre Agbar, els que hi entren no només gaudeixen de vistes del país amb les ulleres de realitat virtual. També noten la brisa de l'aire, la calor del sol més intens i, fins i tot, tasten unes gotes de cava en una experiència que explora tots els sentits. Hem fet la volta al món, però no s'està enlloc com a casa.