Si pocs dies abans que comencés el Mobile World Congress la xarxa ja bullia de rumors, anuncis i novetats; els dies del congrés han suposat una autèntica explosió de la conversa. Fins a 56.187 usuaris han participat durant els quatre dies de congrés en els hashtags #MWC i #MWC15. En total, més de 130.000 missatges. L'anàlisi d'aquesta conversa és un bon termòmetre per saber què han considerat més interessant els mitjans i els assistents. Destaquem les cinc empreses que més impacte han generat a Twitter durant els dies del congrés.
1 – IKEA
L'empresa que s'ha dut la palma en l'esdeveniment tecnològic de l'any ha estat, curiosament, una empresa de mobles. El gegant suec IKEA ha anunciat que a partir de l'abril comercialitzarà làmpades i taules que recarreguen la bateria dels mòbils sense necessitat de fils. La noticia ha tingut molt ressò a Twitter, amb 1.079 comparticions. Tot i que ja són molts els models de mòbil que permeten recarregar la bateria sense cables i alguns restaurants i hotels ja ofereixen punts de recàrrega, el fet que IKEA hi aposti suposa un gran impuls per aquesta tecnologia.
2 – Silent Circle
Amb seu a Suïssa i presència en 8 països, Silent Circle és especialista en seguretat i privacitat per a dispositius mòbils. Ofereix productes tant de hardware com de software. Al Mobile World Congress d'enguany ha presentat el Blackphone 2, un smartphone segur, i la seva aplicació mòbil pel xifrat de les converses telefòniques, missatges de text i videotrucades. Aquesta aplicació, compatible amb iOs, Android i Windows, ha estat, de fet, la novetat més comentada de la companyia i el segon enllaç més compartit entre els tuitaires (464 tweets).
3 – IBM
Aquest dimarts 3, la companyia nord-americana IBM va celebrar la presentació "IBM Mobile First – A new way". El vídeo de l'esdeveniment ha estat el tercer enllaç més compartit (291 tweets). A la xerrada, IBM convida a les empreses a apuntar-se a la filosofia "MobileFirst", que implica apostar per la telefonia i les aplicacions mòbils com el camí per millorar l'eficiència de les empreses i el seus serveis al client.
4 – Samsung
L'esperadíssim Samsung Galaxy S6 ha posat la companyia sud-coreana en boca de tothom. Tot i que la presentació d'aquest nou dispositiu va celebrar-se abans del congrés, la conversa entorn la companyia encara ha cuejat durant els dies del MWC. Fins a 225 vegades s'ha compartit l'article del Wall Street Journalsobre el producte estrella de Samsung. L'article destaca la pretensió de Samsung de batre l'IPhone 6 d'Apple amb aquest dispositiu que incorpora com a novetats una pantalla corba i un servei de pagament per mòbil, el Samsung Pay.
5 – Visa
Empatada amb Samsung amb 225 tweets, Visa és la cinquena empresa amb més impacte. Aquesta coincidència amb l'empresa nord-coreana no és d'estranyar ja que Samsung i Visa són companys de viatge en el pagament via telèfons mòbils. A partir d'aquest estiu, els consumidors dels Estats Units podran utilitzar els dispositius Samsung per pagar les seves compres des dels seus comptes Visa. Per fer-ho només hauran d'apropar el mòbil a la terminal de pagament.
Nota tècnica: per realitzar aquest article, s'ha observat la conversa generada a Twitter entorn les sigles MWC i MWC15, i els seus respectius hashtags durant els dies del congrés (del 2 al 5 de març).
Les 5 empreses que més han impactat al Mobile World Congress
Les novetats i propostes que IKEA, Silent Circle, IBM, Samsung i Visa han presentat els han situat entre les empreses més influents del congrés. Repassem perquè en base a la conversa a Twitter entorn els hashtags #MWC i #MWC15
06
de Març
de
2015
Act.
14
de Maig
de
2015