• Economia
  • Les 5 empreses que més han impactat al Mobile World Congress

Les 5 empreses que més han impactat al Mobile World Congress

Les novetats i propostes que IKEA, Silent Circle, IBM, Samsung i Visa han presentat els han situat entre les empreses més influents del congrés. Repassem perquè en base a la conversa a Twitter entorn els hashtags #MWC i #MWC15

Fins a 56.187 usuaris han participat durant els quatre dies de congrés en els hashtags #MWC i #MWC15
Fins a 56.187 usuaris han participat durant els quatre dies de congrés en els hashtags #MWC i #MWC15
PJ Armengou Freixa
06 de Març de 2015
Act. 14 de Maig de 2015

Si pocs dies abans que comencés el Mobile World Congress la xarxa ja bullia de rumors, anuncis i novetats; els dies del congrés han suposat una autèntica explosió de la conversa. Fins a 56.187 usuaris han participat durant els quatre dies de congrés en els hashtags #MWC i #MWC15. En total, més de 130.000 missatges. L'anàlisi d'aquesta conversa és un bon termòmetre per saber què han considerat més interessant els mitjans i els assistents. Destaquem les cinc empreses que més impacte han generat a Twitter durant els dies del congrés.



1 – IKEA
L'empresa que s'ha dut la palma en l'esdeveniment tecnològic de l'any ha estat, curiosament, una empresa de mobles. El gegant suec IKEA ha anunciat que a partir de l'abril comercialitzarà làmpades i taules que recarreguen la bateria dels mòbils sense necessitat de fils. La noticia ha tingut molt ressò a Twitter, amb 1.079 comparticions. Tot i que ja són molts els models de mòbil que permeten recarregar la bateria sense cables i alguns restaurants i hotels ja ofereixen punts de recàrrega, el fet que IKEA hi aposti suposa un gran impuls per aquesta tecnologia.

2 – Silent Circle
Amb seu a Suïssa i presència en 8 països, Silent Circle és especialista en seguretat i privacitat per a dispositius mòbils. Ofereix productes tant de hardware com de software. Al Mobile World Congress d'enguany ha presentat el Blackphone 2, un smartphone segur, i la seva aplicació mòbil pel xifrat de les converses telefòniques, missatges de text i videotrucades. Aquesta aplicació, compatible amb iOs, Android i Windows, ha estat, de fet, la novetat més comentada de la companyia i el segon enllaç més compartit entre els tuitaires (464 tweets).

3 – IBM
Aquest dimarts 3, la companyia nord-americana IBM va celebrar la presentació "IBM Mobile First – A new way". El vídeo de l'esdeveniment ha estat el tercer enllaç més compartit (291 tweets). A la xerrada, IBM convida a les empreses a apuntar-se a la filosofia "MobileFirst", que implica apostar per la telefonia i les aplicacions mòbils com el camí per millorar l'eficiència de les empreses i el seus serveis al client.

4 – Samsung
L'esperadíssim Samsung Galaxy S6 ha posat la companyia sud-coreana en boca de tothom. Tot i que la presentació d'aquest nou dispositiu va celebrar-se abans del congrés, la conversa entorn la companyia encara ha cuejat durant els dies del MWC. Fins a 225 vegades s'ha compartit l'article del Wall Street Journalsobre el producte estrella de Samsung. L'article destaca la pretensió de Samsung de batre l'IPhone 6 d'Apple amb aquest dispositiu que incorpora com a novetats una pantalla corba i un servei de pagament per mòbil, el Samsung Pay.

5 – Visa
Empatada amb Samsung amb 225 tweets, Visa és la cinquena empresa amb més impacte. Aquesta coincidència amb l'empresa nord-coreana no és d'estranyar ja que Samsung i Visa són companys de viatge en el pagament via telèfons mòbils. A partir d'aquest estiu, els consumidors dels Estats Units podran utilitzar els dispositius Samsung per pagar les seves compres des dels seus comptes Visa. Per fer-ho només hauran d'apropar el mòbil a la terminal de pagament.

Nota tècnica: per realitzar aquest article, s'ha observat la conversa generada a Twitter entorn les sigles MWC i MWC15, i els seus respectius hashtags durant els dies del congrés (del 2 al 5 de març).