24
d'Abril
de
2014
Act.
24
d'Abril
de
2014
Les principals marques espanyoles han demanat al Govern central que apliqui "mesures d'estímul fiscals i financeres" a la internacionalització. Segon els representants de les grans empreses, exportar "no és una opció conjuntural", sinó una "necessitat estratègica", i fins i tot "dependrà d'això la supervivència de moltes empreses". El president del Fòrum de Marques Famoses Espanyoles, Josep Lluís Bonet, ha llançat aquest missatge en nom de les més de 100 marques espanyoles que composen aquesta associació durant l'assemblea que han celebrat aquest dijous a Barcelona i que ha clausurat el president del Govern espanyol, Mariano Rajoy.
Coincidint amb aquesta trobada empresarial, Cofides i el Fòrum de Marques Famoses han signat un acord per posar en marxa una nova línia de finançament de capital risc dotada amb 50 milions d'euros, denominada Finmarca, que servirà per a impulsar l'expansió exterior de les companyies que integren el fòrum.
Bonet ha assegurat que si Espanya vol ser un país competitiu ha de fer de "la internacionalització amb marca un eix prioritari de la política econòmica", mentre que Rajoy ha assegurat que aquesta és també l'aposta de l'executiu. "Un país competitiu ha de tenir marques de prestigi i globalment reconegudes que serveixin de punta de llança al seu teixit empresarial", ha afirmat Rajoy.
Independència del mercat intern
Bonet, que és també president del gegant del cava Freixenet i de Fira de Barcelona, també ha fet una crida a evitar la dependència del mercat intern espanyol perquè és "inevitablement limitat", i ha ressaltat que les empreses que s'internacionalitzen, "creixen més, són més sostenibles i creen més ocupació", i ha posat les companyies catalanes com a exemple d'això.
També Bonet ha reivindicat la importància de les marques, mentre que l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha ressaltat la tirada de la marca Barcelona i l'aposta de la capital catalana per a ser també referent com "ciutat intel·ligent". Sobre això, el president català, Artur Mas, ha destacat el potencial exportador de les empreses catalanes i ha conclòs que la marca Barcelona és la "millor" que té Espanya.
Durant la trobada empresarial, cinc directius d'empreses catalanes, en concret, la presidenta d'Armand Basi, Nuria Basi; el vicepresident de Puig, Manuel Puig; el conseller delegat de Borges, Josep Pont; el director general de Simón, Xavier Torra, i el conseller delegat de Gaes, Antonio Gassó, han coincidit en la importància que una empresa surti a l'exterior.
Aniversari del fòrum
Bonet ha ressaltat que el Fòrum de Marques Famoses va néixer a Barcelona fa 15 anys per la consciència d'un grup d'empresaris de la necessitat que el país necessitava d'unes marques que fossin reconegudes internacionalment per a ser competitiu.
El fòrum, que es va constituir el 1999 amb 17 empreses amb la finalitat de defensar les marques espanyoles, suma en l'actualitat un centenar de socis, amb una facturació conjunta equivalent al 40 % del PIB espanyol, que dóna ocupació a més d'1,5 milions de persones a Espanya.
Entre ells figuren Abertis, Adolfo Domínguez, Club Atlètic de Madrid, BBVA, Grup Barceló, Conserves Calvo, Nutrexpa (Cola Cao), Cortefiel, El Corte Inglés, Fagor, Freixenet, F.C. Barcelona, Garrigues, Gas Natural Fenosa, Hola, Iberia, Iberdrola, Inditex (Zara), La Caixa, Mango, Mapfre, Telefónica, NH Hoteles, Osborne, Pescanova, Reial Madrid Club de Futbol, Renfe, Repsol, Roca o Tous.
Coincidint amb aquesta trobada empresarial, Cofides i el Fòrum de Marques Famoses han signat un acord per posar en marxa una nova línia de finançament de capital risc dotada amb 50 milions d'euros, denominada Finmarca, que servirà per a impulsar l'expansió exterior de les companyies que integren el fòrum.
Bonet ha assegurat que si Espanya vol ser un país competitiu ha de fer de "la internacionalització amb marca un eix prioritari de la política econòmica", mentre que Rajoy ha assegurat que aquesta és també l'aposta de l'executiu. "Un país competitiu ha de tenir marques de prestigi i globalment reconegudes que serveixin de punta de llança al seu teixit empresarial", ha afirmat Rajoy.
Independència del mercat intern
Bonet, que és també president del gegant del cava Freixenet i de Fira de Barcelona, també ha fet una crida a evitar la dependència del mercat intern espanyol perquè és "inevitablement limitat", i ha ressaltat que les empreses que s'internacionalitzen, "creixen més, són més sostenibles i creen més ocupació", i ha posat les companyies catalanes com a exemple d'això.
També Bonet ha reivindicat la importància de les marques, mentre que l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, ha ressaltat la tirada de la marca Barcelona i l'aposta de la capital catalana per a ser també referent com "ciutat intel·ligent". Sobre això, el president català, Artur Mas, ha destacat el potencial exportador de les empreses catalanes i ha conclòs que la marca Barcelona és la "millor" que té Espanya.
Durant la trobada empresarial, cinc directius d'empreses catalanes, en concret, la presidenta d'Armand Basi, Nuria Basi; el vicepresident de Puig, Manuel Puig; el conseller delegat de Borges, Josep Pont; el director general de Simón, Xavier Torra, i el conseller delegat de Gaes, Antonio Gassó, han coincidit en la importància que una empresa surti a l'exterior.
Aniversari del fòrum
Bonet ha ressaltat que el Fòrum de Marques Famoses va néixer a Barcelona fa 15 anys per la consciència d'un grup d'empresaris de la necessitat que el país necessitava d'unes marques que fossin reconegudes internacionalment per a ser competitiu.
El fòrum, que es va constituir el 1999 amb 17 empreses amb la finalitat de defensar les marques espanyoles, suma en l'actualitat un centenar de socis, amb una facturació conjunta equivalent al 40 % del PIB espanyol, que dóna ocupació a més d'1,5 milions de persones a Espanya.
Entre ells figuren Abertis, Adolfo Domínguez, Club Atlètic de Madrid, BBVA, Grup Barceló, Conserves Calvo, Nutrexpa (Cola Cao), Cortefiel, El Corte Inglés, Fagor, Freixenet, F.C. Barcelona, Garrigues, Gas Natural Fenosa, Hola, Iberia, Iberdrola, Inditex (Zara), La Caixa, Mango, Mapfre, Telefónica, NH Hoteles, Osborne, Pescanova, Reial Madrid Club de Futbol, Renfe, Repsol, Roca o Tous.