22
de Gener
de
2016
Act.
26
de Gener
de
2016
L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha aprofitat la sessió plenària del Pacte per a la Mobilitat per anunciar el començament de les obres de connexió dels tramvies de la Diagonal ''al llarg del 2017''. Colau ha explicat que els estudis previs ''estan molt avançats'' i podrien estar finalitzats a finals de febrer, cosa que permetria redactar el projecte constructiu durant aquest any. L'alcaldessa ha demanat el suport de les més de 65 entitats del Ple de Mobilitat perquè un projecte d'aquesta dimensió metropolitana requereix de ''diàleg i consens''. Colau ha defensat que l'objectiu del Pla de Mobilitat de Barcelona ha de passar per construir un model més basat ''en pedals que en motors''.
La connexió dels tramvies de la Diagonal és un element ''clau'' de l'estratègia de mobilitat des de l'inici del mandat de l'alcaldessa Ada Colau i del seu equip municipal. Colau ha defensat que justament aquest projecte és un exemple clar de l'abast metropolità que ha de tenir el Pla de Mobilitat que s'ha de desplegar per a la capital catalana.
Colau ha explicat que aquesta connexió ''està en el centre de l'agenda'' del govern municipal. Els estudis previs d'aquesta connexió estan molt avançats i s'estan complint els terminis previstos cosa que fa preveure que a finals de febrer estiguin redactats. La redacció d'aquests estudis previs permetrà la redacció del projecte constructiu durant aquest any i iniciar les obres ''al llarg del 2017'', ha anunciat.
La dimensió del projecte i les discrepàncies polítiques que planegen sobre el projecte de connexió de tramvies a la Diagonal han fet que l'alcaldessa hagi demanat el suport de les entitats que formen part del Ple de Mobilitat perquè només amb ''diàleg i consens'' es podrà avançar en aquest projecte ''clau'' per a la mobilitat entre la capital catalana i l'àrea metropolitana.
La intervenció de l'alcaldessa de Barcelona en el Ple de Mobilitat ha servit per explicar el model de mobilitat sostenible per a la ciutat de Barcelona. Un model que ha de passar per consolidar una mobilitat més sostenible, eficaç i amb tarifes socials.
Colau ha denunciat la ''desproporció'' que hi ha entre l'espai que ocupa el transport particular en cotxe i l'ús que es fa d'aquest mitjà en el transport diari de la ciutat. Mentre que el cotxe ocupa el 60% de l'espai públic de la ciutat de Barcelona aquest mitjà de transport només es fa servir en el 21% dels casos de mobilitat que cada dia es fan pels carrers de la ciutat.
En relació amb la sostenibilitat i el medi ambient, Colau ha recordat que cada any a la regió metropolitana de Barcelona hi ha 3.500 morts prematures, 35.000 casos de bronquitis entre nens i adults i 54.000 crisis asmàtiques produïdes per la contaminació.
Colau ha assegurat que Barcelona i la seva àrea metropolitana estan incomplint la legislació europea en matèria mediambiental com es pot constatar només en el fet que més de la meitat de la població de Barcelona, el 56%, pateix directament una contaminació sonora que supera el llindar del 65% decibels admesos per l'ordenança.
Per l'alcaldessa el model de mobilitat que s'ha d'implantar a la capital catalana i a la seva àrea metropolitana s'ha de sustentar més ''amb els pedals que amb els motors''.
Ada Colau també s'ha referit a la necessitat de continuar amb el desplegament d'un model de tarifes socials en el transport públic de l'àrea metropolitana. L'alcaldessa ha recordat que tot i que Barcelona ''lidera'' la congelació de les tarifes de transport ''no es pot oblidar que des de l'inici de la crisi els preus del transport públic s'han incrementat en un 20%''.
El Pacte per a la Mobilitat és un espai de participació i de diàleg creat el 1998 per part de l'Ajuntament de Barcelona amb la voluntat de comptar amb un fòrum participatiu format per l'administració local i un ampli ventall d'associacions i entitats de la ciutat per tal de construir un model de mobilitat basat en el consens.
L'alcaldessa Ada Colau vol desplegar un model de mobilitat per a la ciutat que suposi el compliment dels objectius que estan marcats en el Pla de Mobilitat Urbana 2013.2018 que inclou una reducció del trànsit privat del 21%.
La connexió dels tramvies de la Diagonal és un element ''clau'' de l'estratègia de mobilitat des de l'inici del mandat de l'alcaldessa Ada Colau i del seu equip municipal. Colau ha defensat que justament aquest projecte és un exemple clar de l'abast metropolità que ha de tenir el Pla de Mobilitat que s'ha de desplegar per a la capital catalana.
Colau ha explicat que aquesta connexió ''està en el centre de l'agenda'' del govern municipal. Els estudis previs d'aquesta connexió estan molt avançats i s'estan complint els terminis previstos cosa que fa preveure que a finals de febrer estiguin redactats. La redacció d'aquests estudis previs permetrà la redacció del projecte constructiu durant aquest any i iniciar les obres ''al llarg del 2017'', ha anunciat.
La dimensió del projecte i les discrepàncies polítiques que planegen sobre el projecte de connexió de tramvies a la Diagonal han fet que l'alcaldessa hagi demanat el suport de les entitats que formen part del Ple de Mobilitat perquè només amb ''diàleg i consens'' es podrà avançar en aquest projecte ''clau'' per a la mobilitat entre la capital catalana i l'àrea metropolitana.
La intervenció de l'alcaldessa de Barcelona en el Ple de Mobilitat ha servit per explicar el model de mobilitat sostenible per a la ciutat de Barcelona. Un model que ha de passar per consolidar una mobilitat més sostenible, eficaç i amb tarifes socials.
Colau ha denunciat la ''desproporció'' que hi ha entre l'espai que ocupa el transport particular en cotxe i l'ús que es fa d'aquest mitjà en el transport diari de la ciutat. Mentre que el cotxe ocupa el 60% de l'espai públic de la ciutat de Barcelona aquest mitjà de transport només es fa servir en el 21% dels casos de mobilitat que cada dia es fan pels carrers de la ciutat.
En relació amb la sostenibilitat i el medi ambient, Colau ha recordat que cada any a la regió metropolitana de Barcelona hi ha 3.500 morts prematures, 35.000 casos de bronquitis entre nens i adults i 54.000 crisis asmàtiques produïdes per la contaminació.
Colau ha assegurat que Barcelona i la seva àrea metropolitana estan incomplint la legislació europea en matèria mediambiental com es pot constatar només en el fet que més de la meitat de la població de Barcelona, el 56%, pateix directament una contaminació sonora que supera el llindar del 65% decibels admesos per l'ordenança.
Per l'alcaldessa el model de mobilitat que s'ha d'implantar a la capital catalana i a la seva àrea metropolitana s'ha de sustentar més ''amb els pedals que amb els motors''.
Ada Colau també s'ha referit a la necessitat de continuar amb el desplegament d'un model de tarifes socials en el transport públic de l'àrea metropolitana. L'alcaldessa ha recordat que tot i que Barcelona ''lidera'' la congelació de les tarifes de transport ''no es pot oblidar que des de l'inici de la crisi els preus del transport públic s'han incrementat en un 20%''.
El Pacte per a la Mobilitat és un espai de participació i de diàleg creat el 1998 per part de l'Ajuntament de Barcelona amb la voluntat de comptar amb un fòrum participatiu format per l'administració local i un ampli ventall d'associacions i entitats de la ciutat per tal de construir un model de mobilitat basat en el consens.
L'alcaldessa Ada Colau vol desplegar un model de mobilitat per a la ciutat que suposi el compliment dels objectius que estan marcats en el Pla de Mobilitat Urbana 2013.2018 que inclou una reducció del trànsit privat del 21%.