Un supermercat del Bon Preu | ACN

Economia

La meitat de les llars arriba justa a finals de mes i quatre de cada deu redueix les compres

El nombre de productes del cistell es va reduir més d'un 25% en dos anys, fins als 17,1 de mitjana

El 50% de les llars arriba justa a finals de mes i el 40% assegura que va més vegades a comprar, però que fa compres més petites amb l'objectiu de controlar la despesa amb un cistell de 17,1 productes de mitjana durant l'any passat, un 26% menys que el 2021. Així es desprèn de la cinquena edició del Baròmetre sobre l'evolució del tiquet de compra elaborat per AECOC Shopperview en col·laboració amb Gelt Solutions. "El consumidor tracta així de controlar millor el seu pressupost, buscant un consum més racional, planificat i de cistells més petits", assenyala la responsable d'estudis de Shopperview d'AECOC, Marta Munné.

Així mateix, en la 13a edició del Baròmetre comportament i compra de consum, s'apunta que el 35% dels consumidors gasta més en productes de gran consum que l'any passat i que cada vegada més consumidors aposten per la marca del distribuïdor.

La marca de la distribució està fidelitzant els seus clients, ja que el 63% dels consumidors es mostra molt satisfet amb la compra d'aquest tipus de producte. El 54% dels consumidors comenta que seguirà comprant majoritàriament els productes de la marca de la distribució que ha provat i li agrada, mentre que el 37% dels consumidors expressa la seva voluntat de combinar aquests productes amb aquells de la marca del fabricant que comprava anteriorment.

El 35% dels consumidors gasta més en productes de gran consum que l'any passat i que cada vegada més consumidors aposten per la marca del distribuïdor

Pel que fa a les preferències de compra, l'estudi mostra canvis en l'elecció d'establiment. El 51% dels consumidors declara que ara va més a botigues on predomina la marca de la distribució, mentre que el percentatge de compradors que està molt satisfet amb aquest tipus d'establiments puja fins al 54%.