• Economia
  • Mobile World Congress en directe (dia 1)

Mobile World Congress en directe (dia 1)

Mark Zuckerberg, el cofundador de WhatsApp i la presentació per part de Samsung del successor del mòbil més venut del món; els plats forts del MWC. VIAempresa ho ha explicat minut a minut aquí i al twitter @viaempresa

Barcelona, centre de les novetats mòbils
Barcelona, centre de les novetats mòbils
Redacción
24 de Febrer de 2014
Act. 25 de Febrer de 2014

18.45 - "Després de comprar una empresa per 16.000 milions de dòlars, crec que el normal és no fer cap altra operació durant un temps", confessa Mark Zuckerberg per cloure la jornada. I fins aquí el seguiment en directe de la jornada inaugural del Mobile World Congress.

18.30 -
Qüestionat sobre l'ús que Facebook podria fer de les dades dels usuaris de WhatsApp, Zuckerberg assegura que "no canviarà. La intenció és mantenir el funcionament com fins ara. La informació no es queda a cap servidor, WhatsApp només transmet els missatges i les fotos, i això seguirà igual. Seríem estúpids si ens desviéssim d'aquest camí".

18.15 - "
Molta gent que no té accés a Internet no es planteja els avantatges de tenir-ne perquè no n'ha tingut mai. No obstant, si tu els preguntes Voleu tenir accés a Facebook o WhatsApp? Respondran que sí. No saben perquè serveix el big data, però tothom vol aquests dos serveis. Nosaltres l'oferim gratuïtament", explica Mark Zuckerberg.


18.00 -
Tres quarts d'hora abans de començar la conferència d'en Mark Zuckerberg, l'auditori principal ja està ple. Només hi té accés la premsa i els assistents amb entrada Silver, Gold i Platinum. Habiliten dues sales per retransmetre-ho per streaming.

L'auditori principal del 4YFN tanca la ponència d'Eisnor amb un fort aplaudiment. En poc més de 3 minuts la sala s'omple per veure el CEO de Facebook.

17.45 -
Com ha pogut créixer tan ràpid Waze? La resposta és senzilla: "Sabent què vol l'usuari". Així és com Eisnor intenta treure ferro a l'assumpte de Google. Reconeix que ha sigut un pas important en la vida del projecte, però no vol oblidar que tota la base i feina feta sorgeix única i exclusivament de Waze.

17.30 - Di-Ann Eisnor
, vicepresidenta de Waze, posa sobre la taula un detall important: la fama. En ser preguntada sobre com ha pogut mantenir el seu dia a dia, sense veure's alterat per l'afany de fer diners, ella assegura que tot és qüestió de tenir clar quin era l'objectiu inicial de Waze.


17.15 –
"Per què a Europa no admirem els rics? Ells creen llocs de treball. Crec que cal canviar el sistema educatiu per fer que siguem capaços d'admirar tota aquesta gent". Martin Varsavsky tanca la seva ponència amb aquesta reflexió.

Ara és el torn de Waze, una aplicació social que a Google no li ha passat desapercebuda. L'app ha col·laborat amb el gegant nord-americà en la millora dels seus mapes.

17.00 –
Varsavsky es mostra positiu davant la vitalitat dels emprenedors d'avui. Per això, assegura que el 2014 serà un bon any per a les start-up europees.

16. 45 -Martin Varsavsky assegura que Europa és el territori pels emprenedors. "Per què vas a construir una altra companya nova si ja n'hi ha una?" Aquesta és la pregunta que, relata, et farien els nord-americans. Ara bé, tot i tenir tot el vent a favor, Varsavsky critica que els europeus tinguin por i deixin escapar totes les oportunitats que el mercat ofereix.


16.30 –
El fundador i CEO de Fon, Martin Varsavsky, és el següent ponent de la tarda. "Un dia arribarà l'èxit. I aquest èxit és significant perquè permet construir un ecosistema, el mateix que farà evolucionar la tecnologia", comença.

16.00 – L'emprenedor israelià Yossi Vardi posa en valor la feina dels emprenedors que avui presenten els seus projectes al 4YFN. Talent i creativitat són els dos adjectius que emfatitza, dues característiques que tot bon emprenedor ha de tenir.


15.30 - ION Eyeware es presenta al 4YFN com la versió espanyola de les Google Glass. L'objectiu dels seus fundadors és que es converteixin en una eina per interactuar amb el smartphone i admetre tota mena d'aplicacions.


15.15 - 
Business angels i inversors privats en busca d'un projecte empresarial solvent; professionals del sector mòbil i empreses tecnològiques oferint les últimes novetats són els protagonistes dels espais a l'aire lliure que hi ha de networking, paral·lels a les conferències i els estands comercials.


15.00 - Brent Herd,
Heod of Industry de Twitter assegura que "la gent estima la televisió i estima Twitter. El 76% dels usuaris piula mentre mira la televisió. És una gran oportunitat que tenen les marques per posicionar-se"

Paral·elament, comença la segona sessió de pitching al 4YFN amb els últims cinc finalistes de la Mobile Startup Competition. Obren la ronda els valencians de ION Eyeware.

14.45 -
Jonathan Carson, CRO de Vevo, destaca que "els continguts musicals funcionen molt bé en format vídeo als mòbils: són curts, molt socials i populars". Vevo, per tant, aposta decididament per ser presents als dispositius mòbils.

14.30 -
Ove Anebygd, de l'Area Media d'Ericsson, obre el panel sobre els vídeos al mòbil. "Ens encaminem a la major transformació de la història de la televisió. Les xarxes hauran de suportar al núvol que milions de persones vulguin veure alhora el mateix esdeveniment".

13.45 -
Seguint l'horari europeu, arriba l'hora de dinar. Els assistents poden escollir entre cuina mediterrània, xinesa, japonesa, halal, vegetariana o mexicana.

13.30 -
"Els nens cada vegada utilitzen més la tecnologia i cal adaptar l'educació amb nou continguts", explica Karen Márquez al 4YFN. Infantium estudia el comportament neuronal dels nens per adaptar l'educació a les necessitats de cada alumne. La fundador de la app detalla que espera monetitzar-la amb la venda directa al client o amb llicències a les escoles.

Amb l'app catalana acaba la primera sessió de pitching. A les 15h, tornem amb els altres cinc finalistes de la Mobile Startup Competition.

13.15 -
Conclou aquest panel on els ponents coincideixen que encara no s'ha aconseguit una bona monetització dels serveis de dades als smartphones. Aquesta, i explotar els serveis financers a través del mòbil, són les principals prioritats.

13.00 - JanKoum, de WhatsApp, diu que la seva prioritat segueix sent connectar la gent. "Volem créixer globalment, però la nostra estratègia no passa per generar grans campanyes de publicitat ni contractar celebrities. Amb el producte que oferim, n'hi ha d'haver prou per convèncer els usuaris".

12.45 -
És l'hora de la veritat pels emprenedors que participen al Mobile Startup Competition. Només 10 finalistes d'entre 192 participants són els escollits per presentes a les dues sessions de pitching els seus projectes. La innovació, la qual ha de ser "super cool" segons el presentador, és el punt que més valoraran els jutges. Airfy, Alima, Cell Buddy, Fairwaves i els catalans d' Infantium a la primera sessió.

12.15 -
Avui és l'aniversari de la companyia de missatgeria mòbil més popular. "Només podem tenir èxit si continuem sent un producte independent", JanKoum, CEO de WhatsAppdurant l'entrevista amb Caroline Hyde de Bloomberg.12.00 - "Som una companyia que opera en un mercat molt diferent a la resta, els més de 50 milions d'usuaris de són d'Àfrica, Sud-Amèrica i Amèrica Llatina", Hans-Holger Albrecht, CEO de Millicom. El principal objectiu? Duplicar els ingressos el 2017 i centrar-se en el negoci dels al mòbil.


11.45 - Arrenca l'Imagine Express al 4YFN. Queda't amb aquestes cares, entre elles hi ha el dreamer que ens explicarà el seu dia a dia al tren que surt en breus des de Barcelona. Tant sols 4 dies, un total de 36 emprenedors dividits en 12 equips. Qui serà el guanyador?



11.30 -Mats Granryd, president i CEO de la companyia sueca Tele2, assegura que "portem 20 anys intentant ser disruptius, pensem en el futur i creiem que la suma dels reptes, un preu competitiu i la qualitat, són la fórmula de l'exit per a una companyia guanyadora".

11.15 - A punt de començar un dels panels més esperats de la jornada inaugural, amb la presència de JanKoum, cofundador i CEO de WhatsApp; Sirgoo Lee, co-CEO de Kakao; Hans-Holger Albrecht, CEO de Millicom; Mats Granryd, CEO de Tele2; i Jo Lunder, CEO de VimpelCom, completen el cartell.



11.00 – "El que hem de fer és anar cap a la tecnologia mòbil", es mostra convençut Verne Harnish al 4YFN. I la segona part d'aquesta afirmació es troba en situar-se a Barcelona, ciutat que el creador de Gazelles considera una font d'oportunitats per la indústria Mobile.

9.30 - Posar en contacte oferta i demanda, aquest és el principal objectiu de Four Years From Now (4YFN), la trobada internacional d'emprenedors i professionals del sector mobile que té lloc en el marc de Mobile World Congress. 4YFN.



 9.15 - La majoria dels assistents ja tenen l'acreditació, per agilitzar l'accés al recinte.



9.00 - Unes 1.800 empreses participen aquests dies al Mobile World Congress, 79 de les quals són catalanes. En total el congrés de la tecnologia mòbil espera rebre més de 75.000 assistents. Obren portes!




8.45 - "A Barcelona tenim el caldo de cultiu necessari –talent, cultura de l'emprenedoria, projecció internacional... –, però falta una estructura sòlida que permeti aconseguir que quan arribi un inversor pugui establir contacte ràpidament amb tot l'ecosistema emprenedor", reclama AleixValls, director d'emprenedoria i innovació de Mobile World Capital Barcelona.