Netflix guanya un 75% més al tercer trimestre
L'èxit internacional de les sèries 'Stranger Things' i 'Narcos impulsa el benefici de la companyia nord-americana
La xifra de negoci de la cadena de televisió a través d'internet ha arribat entre juliol i setembre a un total de 2.290,18 milions de dòlars (2.082 milions d'euros), un 31,7% més que un any abans.
D'aquesta manera, en els nou primers mesos de l'any Netflix ha obtingut un benefici net de 119,9 milions de dòlars (109 milions d'euros), un 51% més que l'any anterior, mentre la seva facturació va créixer un 28%, fins a 6.353,1 milions de dòlars (5.775 milions d'euros).
Al tancament del tercer trimestre, Netflix comptava amb un total de 86,74 milions d'usuaris a tot el món, un increment de 3,56 milions respecte als tres mesos anteriors, dels quals 83,28 milions eren subscriptors de pagament, un augment de 3,38 milions.
Als Estats Units, la cadena de televisió compta amb 47,50 milions d'usuaris, amb un creixement de 370.000, mentre que a la resta del món la seva base d'usuaris s'ha ampliat fins als 39,25 milions, després de registrar un increment trimestral de 3,20 milions d'usuaris.
Així mateix, de cara al tancament de l'exercici, Netflix preveu aconseguir una xifra de 91,94 milions d'usuaris, amb 48,95 milions a EEUU i 43 milions a la resta del món.
Les accions de Netflix han rebut amb eufòria els resultats de la companyia i han arribar a pujar més d'un 20% durant la negociació after hours a Wall Street.
Abandona els plans per la Xina
D'altra banda, la companyia de Los Gatos ha indicat que davant les creixents dificultats plantejades per l'entorn regulatori a la Xina als serveis estrangers de continguts digitals, Netflix aparca els seus plans de desembarcar al gegant asiàtic, on en canvi espera aconseguir acords de llicència de continguts amb proveïdors de serveis domèstics.
"Ara planegem llicenciar continguts a proveïdors de serveis online a Xina en comptes d'operar el nostre propi servei al país a curt termini", ha anunciat la multinacional, reconeixent que els seus ingressos per aquesta via "seran modests" i sense renunciar a llarg termini a la possibilitat de llançar el seu propi servei al país asiàtic.
"Encara alberguem un desig a llarg termini de donar servei directament al públic xinès i esperem finalment llançar el nostre servei a la Xina", va afegir.
D'altra banda, Netflix ha advertit que el sector s'enfronta a una "immensa competència" pel temps dedicat pels consumidors al consum de continguts a través de les diverses pantalles i ha augurat que Amazon Prime Video es convertirà en un servei "tan global com YouTube i Netflix aquesta tardor".