28
de Juliol
de
2014
Act.
28
de Juliol
de
2014
Amb l'objectiu que l'empresa catalana i, per tant, el producte o servei català, tinguin una excel·lent reputació, tant a nivell nacional com internacional, PIMEC ha posat en marxa "BEN FET!", iniciativa a la qual anima les empreses catalanes a sumar-s'hi.
Aquesta iniciativa vol potenciar el consum intern en tots els sectors productius, definir i garantir el retorn per al consumidor i contribuir a la internacionalització de les empreses catalanes. Tot plegat per generar més riquesa en un territori i, per tant, més llocs de treball.
L'origen de la iniciativa
L'economia catalana produeix un gran nombre de productes de molta qualitat, però, en la seva major part, el teixit empresarial està format per pimes (petites i mitjanes empreses) amb poca capacitat exportadora. Poca capacitat exportadora, però un enorme potencial. Les empreses d'aquí poden veure multiplicada la seva mida gràcies a la internacionalització, però la millor garantia per sortir a fora és fer-se fortes aquí.
La iniciativa "BEN FET. Qualitat d'aquí" passa per fomentar el consum de proximitat en tots els sectors de consum (com ja està passant arreu del món amb el sector alimentari) amb l'objectiu que els catalans contribueixin a fer grans les seves empreses per tal que, amb aquest impuls, guanyin el volum productiu suficient per poder exportar els seus productes al món.
Així, des del projecte BEN FET, es pretén potenciar la compra de productes de proximitat en tots els sectors, des de la moda i els complements, fins a la tecnologia audiovisual, passant per productes per a la llar, cosmètics, detergents, i molts altres.
Els promotors de la inciativa estan convençuts que "si contribuïm a fer més grans les empreses de casa nostra, el nostre entorn socioeconòmic serà molt millor. La nostra tasca, a banda de potenciar la compra de proximitat en tots els sectors de consum, també és vetllar perquè les empreses d'aquí compleixin un codi ètic en els processos de fabricació dels seus productes i s'impliquin a millorar el futur del territori del qual formen part". Això, asseguren, "ens dóna molts motius per donar a conèixer l'excel·lència dels productes fets a Catalunya des d'una òptica internacional".
Presents als Premis PIMES 2014
La gala dels Premis PIMES 2014 va servir de posada en escena de la iniciativa. El projecte BEN FET! hi va tenir una gran presènica amb pancartes que donaven la benvinguda als assistents, però també perquè cada comensal es va trobar una bossa BEN FET! amb productes catalans de gran qualitat.
El president de PIMEC, Josep González, va parlar del projecte BEN FET! durant el seu discurs, on va explicar les oportunitats que aquest projecte suposa per a les pimes de Catalunya, però també per a les grans cadenes de distribució i, per començar, una gran oportunitat per al creixement del país.
El president de la Generalitat, Artur Mas, també va assenyalar, en el discurs de clausura, que BEN FET! no és només una iniciativa que pot fer una gran aportació a l'economia i a la marca Catalunya, sinó que el nom de la iniciativa, "ben fet", és una senya d'identitat dels catalans.
Aquesta iniciativa vol potenciar el consum intern en tots els sectors productius, definir i garantir el retorn per al consumidor i contribuir a la internacionalització de les empreses catalanes. Tot plegat per generar més riquesa en un territori i, per tant, més llocs de treball.
L'origen de la iniciativa
L'economia catalana produeix un gran nombre de productes de molta qualitat, però, en la seva major part, el teixit empresarial està format per pimes (petites i mitjanes empreses) amb poca capacitat exportadora. Poca capacitat exportadora, però un enorme potencial. Les empreses d'aquí poden veure multiplicada la seva mida gràcies a la internacionalització, però la millor garantia per sortir a fora és fer-se fortes aquí.
La iniciativa "BEN FET. Qualitat d'aquí" passa per fomentar el consum de proximitat en tots els sectors de consum (com ja està passant arreu del món amb el sector alimentari) amb l'objectiu que els catalans contribueixin a fer grans les seves empreses per tal que, amb aquest impuls, guanyin el volum productiu suficient per poder exportar els seus productes al món.
Així, des del projecte BEN FET, es pretén potenciar la compra de productes de proximitat en tots els sectors, des de la moda i els complements, fins a la tecnologia audiovisual, passant per productes per a la llar, cosmètics, detergents, i molts altres.
Els promotors de la inciativa estan convençuts que "si contribuïm a fer més grans les empreses de casa nostra, el nostre entorn socioeconòmic serà molt millor. La nostra tasca, a banda de potenciar la compra de proximitat en tots els sectors de consum, també és vetllar perquè les empreses d'aquí compleixin un codi ètic en els processos de fabricació dels seus productes i s'impliquin a millorar el futur del territori del qual formen part". Això, asseguren, "ens dóna molts motius per donar a conèixer l'excel·lència dels productes fets a Catalunya des d'una òptica internacional".
Presents als Premis PIMES 2014
La gala dels Premis PIMES 2014 va servir de posada en escena de la iniciativa. El projecte BEN FET! hi va tenir una gran presènica amb pancartes que donaven la benvinguda als assistents, però també perquè cada comensal es va trobar una bossa BEN FET! amb productes catalans de gran qualitat.
El president de PIMEC, Josep González, va parlar del projecte BEN FET! durant el seu discurs, on va explicar les oportunitats que aquest projecte suposa per a les pimes de Catalunya, però també per a les grans cadenes de distribució i, per començar, una gran oportunitat per al creixement del país.
El president de la Generalitat, Artur Mas, també va assenyalar, en el discurs de clausura, que BEN FET! no és només una iniciativa que pot fer una gran aportació a l'economia i a la marca Catalunya, sinó que el nom de la iniciativa, "ben fet", és una senya d'identitat dels catalans.