• Economia
  • PopPlaces es fusiona amb el seu homònim alemany

PopPlaces es fusiona amb el seu homònim alemany

Amb la marca Go-PopUp l'aliança pretén convertir-se en el Marketplace líder mundial de lloguer d'espais temporals

La CEO de PopPlaces, Karen Prats, durant la darrera edició del NewCo BCN
La CEO de PopPlaces, Karen Prats, durant la darrera edició del NewCo BCN
Pau Garcia Fuster
10 de Maig de 2017
Act. 10 de Maig de 2017
PopPlaces.com, el marketplace espanyol líder de lloguer d'espais comercials per dies per a pop-up stores o esdeveniments, fa un pas més pel seu creixement, culminant la fusió amb el seu homònim alemany i líder europeu Go—PopUp.

Poc després del seu tercer aniversari, PopPlaces.com culmina la fusió amb el seu homònim a Alemanya, Àustria i Holanda: Go—PopUp. L'operació s'ha executat després de mesos de negociació sobre els termes i després d'haver signat, a mitjans del 2016, la primera aliança comercial internacional amb altres players a França, Itàlia, Hong Kong i l'actual soci, Go—PopUp. Alhora, prepara una ronda de finançament sèrie A per créixer a Europa i aterrar a l'Àsia.

Go—PopUp, amb seu a Berlín, traslladarà les seves operacions a la ciutat comtal, on estarà ubicada la nova central de l'empresa. La cofundadora de PopPlaces i CEO de la companyia, Karen Prats, explica a VIA Empresa que "es queda una persona a Alemanya i quatre més han vingut cap a Barcelona". En total el nou equip el formen una quinzena de persones que "ja fa un parell de mesos que estem treballant junts", ha afegit.

"Hem millorat la web que teníem i ara utilitzarem la nostra plataforma i la seva marca", indica Prats. L'objectiu principal d'aquesta fusió, doncs, és esdevenir un player fort i global, unint els punts forts de cada companyia. 

Actualment, la plataforma compta amb més de 5.000 ubicacions a tot Europa i ha aconseguit un finançament de 1,7M des que ambdues plataformes es van fundar. Go—PopUp té acords amb diversos grups de centres comercials com Gentalia, Carmilla, Klepierre, CBRE, Unibail-Rodamco i JLL, i ha treballat amb marques i agències rellevants com Ikea, Adidas, Jaguar i Ogilvy.

La història d'una idea
Fins al 1997, ningú no havia sentit parlar del concepte pop-up retail i els darrers cinc anys ha estat creixent i desenvolupant-se a cada país del món, contribuint amb £2.3 mil milions sobre l'economia del Regne Unit. És per això, que tots dos players van veure l'oportunitat de fer el primer pas per consolidar el mercat unint forces i donar poder a les idees per fer-les créixer a tot el món a través de pop-up stores. El seu objectiu és convertir-se en el marketplace líder a escala mundial per llogar espais a curt termini, fent accessible el pop-up retail a qualsevol persona al món.

PopPlaces va néixer a Barcelona el 10 d'abril de 2014 de la mà de Karen Prats i David Pérez, gràcies al primer programa d'acceleració Connector Startup Accelerator i al suport de Business Angels rellevants com Carlos Blanco, Elena Gómez de Pozuelo o Marc Vidal.