pla de contingència
El Port de Barcelona, a punt per l'augment de tràfic d'Àsia
La infraestructura enllesteix un pla de contingència i està en contacte amb armadors, terminals i operadors logístics després de la reobertura del Canal de Suez
El Port de Barcelona està treballant en el pla de contingència per donar resposta a l’increment de tràfic que es produirà quan arribin els vaixells que han quedat bloquejats al Canal de Suez, segons informen en un comunicat. Actualment, l'enclavament públic té set serveis marítims setmanals amb diferents destins asiàtics que passen per allà. Un cop s’ha desencallat l’Ever Given i s’ha començat a recuperar el trànsit per aquesta via, els vaixells que cobreixen aquests serveis han començat a navegar cap a la Mediterrània i podran fer escala a Barcelona.
L’arribada d’aquests vaixells en pocs dies provocarà, previsiblement, un augment de les operacions de càrrega i descàrrega en les terminals portuàries, especialment les de contenidors. Per això ja s’ha començat a dissenyar aquest pla de contingència amb l’objectiu de garantir que els fluxos d’importació i exportació siguin el més àgils possibles. Aquesta agilitat s’aconseguirà amb un increment de la productivitat a les terminals portuàries i de la capacitat de transportar i distribuir les mercaderies.
El pla implica als diferents actors de la Comunitat Portuària de Barcelona -armadors, terminals, estibadors, pràctics, remolcadors, amarradors, etc.- i de la cadena logística -operadors logístics, transport terrestre o transport ferroviari, entre altres-.
La presidenta del Port de Barcelona, Mercè Conesa, ha manifestat que “és en aquests episodis puntuals quan es demostra la capacitat de resposta i la fiabilitat del Port de Barcelona" i afegeix que "és en aquests episodis puntuals quan es demostra la capacitat de resposta i la fiabilitat del Port de Barcelona, la professionalitat de les persones que hi treballen i la tasca de modernització i digitalització que ha realitzat la Comunitat Portuària".