acció comercial
El Port de Barcelona i una missió digital a Colòmbia
Els responsables de la institució portuària ja han començat a preparar la que serà la primera Missió Empresarial Digital de l'enclavament públic
El Port de Barcelona i la seva Comunitat Portuària viatjaran a Colòmbia en missió empresarial, però ho faran de forma virtual. Segons informen en un comunicat, els responsables de la institució portuària ja han començat a preparar la que serà la primera Missió Empresarial Digital del Port de Barcelona, un nou format adequat a les actuals circumstàncies per a una de les principals eines de promoció de la Comunitat Portuària de la capital catalana. La data d’aquest viatge en línia es concretarà pròximament però es treballa amb la mirada posada en el darrer trimestre de l’any.
“La pandèmia de coronavirus ens va fer modificar fa uns mesos el destí de la Missió Empresarial d’aquest any però de cap manera volíem renunciar ara a la possibilitat d’intensificar l’estreta relació que tenim des de fa anys amb Colòmbia, un dels nostres socis comercials més rellevants. Per això, el Port i les associacions d’empreses estibadores, consignataris, transitaris i Col·legi d’Agents de Duanes hem decidit tirar endavant aquesta acció comercial en un format adequat a les circumstàncies”, avança la presidenta del Port de Barcelona, Mercè Conesa.
“Considerem que no és el moment oportú de fer en format presencial un viatge empresarial, que té una logística complicada degut a la important quantitat de gent que mou. Però sí creiem convenient mantenir aquesta acció de promoció per la importància de seguir establint lligams entre la Comunitat Portuària de Barcelona i les empreses d’una economia tan important com la colombiana. Per això hem apostat per una alternativa online”, concreta Conesa.
La idea del Port de Barcelona és replicar el viatge empresarial que organitza anualment però en format digital, amb un acte d’inauguració que comptaria amb la presència de les autoritats colombianes i dels màxims representants del sector logístic i portuari del país, així com de representants tant del Govern com de la Comunitat Portuària de Barcelona, encapçalats per la presidenta, Mercè Conesa. Si l’evolució de la pandèmia ho permet, està previst que algun dels actes principals de la Missió es faci tant online com presencialment.
Aquesta acció digital de promoció inclouria la realització de seminaris tècnics sobre temes d’interès per al sector, com poden ser duanes, formació o smart ports, així com amb els tradicionals contactes bilaterals entre les empreses catalanes i colombianes.