El Port de Barcelona avança cap a la sostenibilitat. | Cedida

Infraestructures

El Port de Barcelona és el primer del món que redueix un 20% la petjada de carboni

La infraestructura catalana rep l'estrella Lean & Green

El Port de Barcelona ha reduït un 20% les emissions de CO2 i es converteix en el primer port del món en aconseguir l’estrella de la iniciativa Lean & Green, impulsada per l’Associació de Fabricants i Distribuïdors (AECOC), per assolir aquesta fita en un període màxim de cinc anys a través d’un conjunt d’accions concretes.

La consultora Ernst & Young ha estat la responsable de certificar que el Port de Barcelona ha assolit l’objectiu de reducció de les emissions de CO2 en el període establert, utilitzant com a indicador de referència la petjada de carboni de la infraestructura i la consecució del pla d’acció establert conjuntament amb AECOC.

Més info: Conesa: "L'Estat espanyol no s'ha ocupat de desplegar una xarxa de mercaderies"

"Aquest premi demostra, un cop més, que estem plenament compromesos amb els objectius que han fixat la UE i la OMI derivats dels Acords de París per a la reducció d’emissions en l’horitzó 2030 i 2050 que s’emmarquen en els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides”, ha explicat Mercè Conesa, presidenta del Port de Barcelona.

Conesa ha volgut destacar també un dels principals projectes que portarà a terme el Port de Barcelona en aquest àmbit com és l’anomenat Power to Ship, que permetrà la connexió elèctrica dels vaixells a moll eliminant les emissions dels motors auxiliars durant la seva estada a port o l’aposta per la mobilitat elèctrica i la promoció del gas natural liquat (GNL) com a combustible alternatiu de transició per a vaixells, camions i maquinària de terminal per a reduir de forma significativa les emissions i lluitar contra el canvi climàtic.

Conesa: "Estem plenament compromesos amb els objectius de la UE i la OMI derivats dels Acords de París per a la reducció d’emissions en l’horitzó 2030 i 2050"

El pla d’acció del programa Lean & Green al qual s’ha adherit la infraestructura catalana marca el 2016 com l’any escollit per començar a mesurar la reducció d’emissions de CO2 del Port de Barcelona i l’indicador clau d’eficiència com a mètode de mesura són les tones de mercaderia transportades anualment per les instal·lacions del Port.