• Economia
  • Privalia obté beneficis per primera vegada

Privalia obté beneficis per primera vegada

La companyia de venda online guanya un total de 16,6 milions d'euros durant 2013. És la primera vegada que assoleix guanys a nivell mundial

Oficines de Privalia a Barcelona
Oficines de Privalia a Barcelona
Agències
03 d'Abril de 2014
Act. 03 d'Abril de 2014
La companyia outlet en línia de moda Privalia ha acabat el 2013 amb un resultat positiu de 16,6 milions d'euros de benefici brut d'explotació (Ebitda) recurrent, entrant per primera vegada en benefici consolidat, segons ha informat en un comunicat. L'empresa ha explicat que durant el 2013 va estar sobretot centrada en augmentar la rendibilitat als seus mercats madurs, com els europeus, i a millorar l'eficiència de la resta, i que aquests resultats van tenir l'objectiu marcat d'un Ebitda a mitjà-llarg termini d'un 8-10%.

El country manager de Privalia a Espanya, Miguel Giribet, ha assegurat que l'any passat l'empresa va fer un esforç per reduir els costos operatius i imprimir una cultura d'eficiència. La companyia no ha facilitat les dades de facturació de 2013, però Giribet ha destacat que, encara que el seu principal objectiu era la rendibilitat, ha estat un "molt bon any" en vendes. amb un creixement superior al 15% a Espanya.

Èxit de l'estratègia mòbil
Tot això ha permès a la companyia, que actualment opera a Espanya, Itàlia, Alemanya, Mèxic i el Brasil, entrar per primera vegada a nivell global en benefici, malgrat que en mercats com l'espanyol la firma ja és rendible des de fa temps. Al mercat intern, Privalia acapara gairebé una quarta part del total del negoci de la moda en línia al país, un sector que ha experimentat un espectacular creixement els últims anys i en el que la companyia catalana comparteix mercat amb altres jugadors de primer nivell com Mango o Inditex. La companyia ha explicat que una de les seves palanques principals d'èxit està sent la seva estratègia mòbil, canal que suposa ja gairebé la meitat de les vendes de la companyia al mercat espanyol, el que ha propiciat un "considerable" increment de la freqüència de visita dels socis al web i un augment dels ingressos per client.

Centrats en la moda i el disseny
Privalia està reforçant el seu enfocament estratègic en l'oferta de productes de moda i disseny. "El 2013 hem fet una millora qualitativa i quantitativa de la nostra oferta, renovant dia a dia el nostre catàleg i fent-lo més rellevant i atractiu per a cada un dels segments de clients", ha explicat Giribet. Privalia ha remarcat que aquest major focus en moda ha estat també un dels motors que han contribuït a l'augment de l'Ebitda de la companyia, ja que el format outlet és "més competitiu" en la categoria de moda que en altres com el gurmet, el ticketing i els viatges.

La companyia va tancar 2012 amb un volum de vendes de més de 422,5 milions d'euros, un 32 % més que l'any anterior. "També el comportament del negoci durant el primer trimestre de 2014 ens fa pensar que podrem tancar el present any amb creixements de doble dígit", subratlla Giribet.