03
de Març
de
2015
Act.
03
de Març
de
2015
"No em preocupo si m'he descuidat de connectar l'alarma o un llum obert. De fet, des de Barcelona puc controlar la meva casa dels Estats Units". Així il·lustra Brady Ratchford el servei de seguretat i de control energètic de l'empresa AT&T Digital Life i que s'exposa a l'espai Innovation City del Mobile World Congress. També s'hi poden trobar les aplicacions del raspall de dents Oral-B, que guien per a una higiene bucal completa, o raquetes de tennis que registren les dades de joc. L'espai dedicat a l'Internet de les coses "anirà creixent", ja que "cada vegada hi ha més interès" en el sector, diu Andrew Parker, de GSMA, que augura: "Tots els productes que puguin estar connectats ho acabaran estant".
"Estem veient que, a la gent, li agraden els objectes connectats. Els estalvien diners i temps i els simplifiquen la vida", assenyala Parker, director de màrqueting del programa 'Connected Living' de GSMA, empresa organitzadora del Mobile. Es tracta de la tendència de l'Internet de les coses, o els dispositius connectats, que guanyen protagonisme en aquesta edició del MWC.
Parker analitza que "en aquests moments observem un nombre de dispositius connectats bàsicament per crear experiències millors per a la vida diària de la gent". I aquesta quotidianitat connectada en tots els àmbits és un camí amb molt recorregut, ja que segons vaticina, tot el que sigui valuós de connectar es connectarà.
Una proposta de la vida connectada és la d'AT&T Digital Life, que ofereix un sistema de seguretat i de control energètic de la casa. Ratchford, que és un dels representants de la companyia al Mobile, mostra el telèfon i afirma que té el control de casa seva, a Atlanta, al palmell de la mà. Pot encendre i tancar-ne els llums o connectar l'alarma; detectar si hi ha una fuita d'aigua o altres possibles incidents i controlar el termòstat per si volgués engegar la calefacció abans de tornar a casa, entre altres possibilitats. En definitiva, "comprovar que tot estigui bé" i foragitar la intranquil·litat de ser fora de casa i dubtar de si, per exemple, s'ha tancat bé la porta.
Una relació amb el dentista més enllà de la consulta
El raspall de dents Oral-B que es connecta amb un 'smartphone' a través de Bluetooth és un producte que ja es va presentar l'any passat i aquest any la multinacional mostra les aplicacions que està desenvolupant per complementar-ne el servei. Es tracta d'un raspall que indica quan s'ha de canviar de zona per assegurar una neteja uniforme de la boca o que avisa si es pressionen massa fort les genives. També cronometra el temps de raspallat per comprovar que es compleixen els dos minuts recomanats i, si és així, una cara somrient al telèfon mòbil reconeix l'esmerç de l'usuari.
Maria Alejandra Apostoli, gerent de marca d'Oral-B a nivell global, explica que ara l'empresa introdueix els "programes de cura dental", en què "la personalització és el més important". "Cada persona té una necessitat diferent. Posem per cas que tenim un casament en dues setmanes i volem un blancimpecable. Doncs tenim el programa de blanqueig" , exemplifica. L'empresa també proposa una relació entre el pacient i el dentista que "vagi una mica més enllà de la consulta" i ofereix la possibilitat que l'especialista "ajudi a programar l'aplicació" amb consells específics. "En raspallar una àrea concreta, si el dentista hi ha escrit una remarca, l'aplicació te la recordarà", afirma.
Recopilar dades per ser millor tennista
Un altre dels objectes connectats que es poden veure a la Innovation City del MWC és una raqueta de la multinacional francesa Babolat que, amb un mecanisme de sensors, emmagatzema totes les dades del joc: la sacada, el cop, els efectes. Es tracta d'una informació que ha de permetre al jugador millorar. "Penses que sempre colpeges la pilota amb el centre de la raqueta i l'aplicació et dirà que no és així", apunta Jean-Marc Zimmermann, cap del projecte de la raqueta connectada, que compta amb un usuari insigne, Rafa Nadal.
La proposta de la companyia també permet afegir les dades extretes a una comunitat virtual d'arreu del món i compartir-les a les xarxes socials per comparar-les amb els amics. Sobre els projectes de futur de la marca després de la raqueta de tennis connectada, Zimmermann apunta: "Estem molt interessats en el pàdel, un esport molt popular a Espanya. Tenim algunes idees".
"Estem veient que, a la gent, li agraden els objectes connectats. Els estalvien diners i temps i els simplifiquen la vida", assenyala Parker, director de màrqueting del programa 'Connected Living' de GSMA, empresa organitzadora del Mobile. Es tracta de la tendència de l'Internet de les coses, o els dispositius connectats, que guanyen protagonisme en aquesta edició del MWC.
Parker analitza que "en aquests moments observem un nombre de dispositius connectats bàsicament per crear experiències millors per a la vida diària de la gent". I aquesta quotidianitat connectada en tots els àmbits és un camí amb molt recorregut, ja que segons vaticina, tot el que sigui valuós de connectar es connectarà.
Una proposta de la vida connectada és la d'AT&T Digital Life, que ofereix un sistema de seguretat i de control energètic de la casa. Ratchford, que és un dels representants de la companyia al Mobile, mostra el telèfon i afirma que té el control de casa seva, a Atlanta, al palmell de la mà. Pot encendre i tancar-ne els llums o connectar l'alarma; detectar si hi ha una fuita d'aigua o altres possibles incidents i controlar el termòstat per si volgués engegar la calefacció abans de tornar a casa, entre altres possibilitats. En definitiva, "comprovar que tot estigui bé" i foragitar la intranquil·litat de ser fora de casa i dubtar de si, per exemple, s'ha tancat bé la porta.
Una relació amb el dentista més enllà de la consulta
El raspall de dents Oral-B que es connecta amb un 'smartphone' a través de Bluetooth és un producte que ja es va presentar l'any passat i aquest any la multinacional mostra les aplicacions que està desenvolupant per complementar-ne el servei. Es tracta d'un raspall que indica quan s'ha de canviar de zona per assegurar una neteja uniforme de la boca o que avisa si es pressionen massa fort les genives. També cronometra el temps de raspallat per comprovar que es compleixen els dos minuts recomanats i, si és així, una cara somrient al telèfon mòbil reconeix l'esmerç de l'usuari.
Maria Alejandra Apostoli, gerent de marca d'Oral-B a nivell global, explica que ara l'empresa introdueix els "programes de cura dental", en què "la personalització és el més important". "Cada persona té una necessitat diferent. Posem per cas que tenim un casament en dues setmanes i volem un blancimpecable. Doncs tenim el programa de blanqueig" , exemplifica. L'empresa també proposa una relació entre el pacient i el dentista que "vagi una mica més enllà de la consulta" i ofereix la possibilitat que l'especialista "ajudi a programar l'aplicació" amb consells específics. "En raspallar una àrea concreta, si el dentista hi ha escrit una remarca, l'aplicació te la recordarà", afirma.
Recopilar dades per ser millor tennista
Un altre dels objectes connectats que es poden veure a la Innovation City del MWC és una raqueta de la multinacional francesa Babolat que, amb un mecanisme de sensors, emmagatzema totes les dades del joc: la sacada, el cop, els efectes. Es tracta d'una informació que ha de permetre al jugador millorar. "Penses que sempre colpeges la pilota amb el centre de la raqueta i l'aplicació et dirà que no és així", apunta Jean-Marc Zimmermann, cap del projecte de la raqueta connectada, que compta amb un usuari insigne, Rafa Nadal.
La proposta de la companyia també permet afegir les dades extretes a una comunitat virtual d'arreu del món i compartir-les a les xarxes socials per comparar-les amb els amics. Sobre els projectes de futur de la marca després de la raqueta de tennis connectada, Zimmermann apunta: "Estem molt interessats en el pàdel, un esport molt popular a Espanya. Tenim algunes idees".