02
de Setembre
de
2013
Act.
02
de Setembre
de
2013
Seat ha obert un expedient de regulació (ERO) temporal a la seva plantilla. Aquest dilluns, primer dia laboral del mes de setembre, la direcció de la companyia catalana ha començat a aplicar l'ERO que va anunciar el mes de juliol passat per ajustar la producció a la caiguda de les vendes prevista fins a final d'any. En total, aquest setembre, l'empresa rescindirà de 211 contractes laborals diaris, tots ells corresponents a les línies de producció de la fàbrica de Martorell.
L'ERO s'aplicarà de forma rotativa i progressiva entre aquest setembre i el proper desembre i podrà afectar a un màxim de 427 treballadors diaris de la planta de Martorell. La xifra final va ser l'acordada entre la direcció i els sindicats després de quinze dies de negociació i suposava una rebaixa de 144 empleats afectats respecte la primera xifra prevista. Precisament perquè l'expedient és d'aplicació progressiva, l'ERO ha entrat en vigor afectant aproximadament la meitat de la xifra anunciada, tal i com estava previst, i anirà augmentant de forma mensualment fins assolir el màxim durant el mes de desembre. La direcció revisarà la xifra d'afectats de forma mensual d'acord amb les necessitats o previsions de producció.
Les compensacions salarials
Els treballadors afectats per l'expedient podran rebre una compensació fins el 100% del seu salari si opten a fer la formació opcional que els ofereix la companyia i que per primera vegada inclourà la possibilitat d'estudiar anglès o alemany. Per aquells que no s'hi acullin, la companyia els complementarà fins el 80% del seu sou.
Q3, Exceo i Leon, models afectats
L'acord entre empresa i sindicats també preveu el tancament provisional de dues línies de producció de la factoria de Martorell. En concret, la previsió és aturar durant setze dies a finals d'aquest any la línia de muntatge del Q3 i l'Exceo –model que Seat deixa l'any vinent de produir– i on hi treballen 2.800 empleats. I durant el 2014, fer una segona aturada puntual de 35 dies de la línia que produeix el Seat Leon i que afecta 3.800 treballadors més.
L'ERO s'aplicarà de forma rotativa i progressiva entre aquest setembre i el proper desembre i podrà afectar a un màxim de 427 treballadors diaris de la planta de Martorell. La xifra final va ser l'acordada entre la direcció i els sindicats després de quinze dies de negociació i suposava una rebaixa de 144 empleats afectats respecte la primera xifra prevista. Precisament perquè l'expedient és d'aplicació progressiva, l'ERO ha entrat en vigor afectant aproximadament la meitat de la xifra anunciada, tal i com estava previst, i anirà augmentant de forma mensualment fins assolir el màxim durant el mes de desembre. La direcció revisarà la xifra d'afectats de forma mensual d'acord amb les necessitats o previsions de producció.
Les compensacions salarials
Els treballadors afectats per l'expedient podran rebre una compensació fins el 100% del seu salari si opten a fer la formació opcional que els ofereix la companyia i que per primera vegada inclourà la possibilitat d'estudiar anglès o alemany. Per aquells que no s'hi acullin, la companyia els complementarà fins el 80% del seu sou.
Q3, Exceo i Leon, models afectats
L'acord entre empresa i sindicats també preveu el tancament provisional de dues línies de producció de la factoria de Martorell. En concret, la previsió és aturar durant setze dies a finals d'aquest any la línia de muntatge del Q3 i l'Exceo –model que Seat deixa l'any vinent de produir– i on hi treballen 2.800 empleats. I durant el 2014, fer una segona aturada puntual de 35 dies de la línia que produeix el Seat Leon i que afecta 3.800 treballadors més.