A Espanya hi ha més de 2,3 milions d'abonats a Spotify o Apple Music | iStock

resultats

L'streaming' fa ingressar un 2,4% més a la indústria musical

El sector genera 237,2 milions d'euros el 2018, el 71,2% dels quals provenen del mercat digital

La indústria de la música gravada a Espanya ha millorat un 2,4% els seus ingressos el 2018 respecte l'any anterior gràcies a la música en streaming, que ja representa un 47% del total dels ingressos. Segons les dades de la Federació Internacional de la Indústria Fonogràfica, el sector ha generat 237,2 milions d'euros, pràcticament sis milions d'euros més que el 2017.

Més info: La vida abans d'Spotify: quan la música arribava a la bústia

D'aquests ingressos, el 71,2% -169 milions d'euros- venen del mercat digital, sobretot de la música en streaming, i de l'increment de les subscripcions de pagament, que han augmentat un 37% més fins a situar en 2,3 milions el nombre d'abonats a aquesta modalitat de serveis com Spotify o Apple Music, generant un total de 115,3 milions d'euros.

Mentrestant, el servei gratuït d'streaming s'ha retret més d'un 43% i ha passat d'aportar 30 milions d'euros en ingressos a 17 milions d'euros aquest any. La descàrrega digital de música també ha caigut en ingressos i ha passat de 10,2 milions d'euros a 7,9 milions l'any passat.

Adéu al CD

El president de Promusicae, Antonio Gisasola, assegura que "no baixem la guàrdia, queda camí per recórrer per rebre sempre un entorn adequat per l'ús que es fa de la música".

Per la seva banda, el mercat físic ha generat 68,2 milions d'euros, un 28,8% del total, però amb una caiguda del 20% del CD. El vinil, però, ha escalat posicions i ha incrementat el seus ingressos un 19% fins els 11,7 milions d'euros, que representa un 17% dels formats tradicionals.

La cançó de més èxit a Espanya el 2018 va ser Lo malo d'Aitana i Ana Guerra i Prometo de Pablo Alborán, que va sortir a la llum el 2017.