• Economia
  • Telefónica crearà 310 llocs de treball a l'Hospitalet

Telefónica crearà 310 llocs de treball a l'Hospitalet

La companyia de telefonia aposta per Catalunya en la reubicació dels centres d'atenció al client

Telefónica apostarà de nou per Catalunya
Telefónica apostarà de nou per Catalunya
EFE
14 de Maig de 2014
La companyia Telefónica crearà 310 llocs de treball en el nou centre d'atenció telefònica que s'inaugurarà a la plaça Europa de l'Hospitalet de Llobregat el pròxim 26 de maig.

Aquest serà el quart "call center" de l'empresa a Catalunya i s'enfocarà a ajudar als clients en el nou entorn digital i a potenciar la incorporació dels ciutadans a la societat de la informació.

El nou centre utilitzarà a persones de diferents perfils, però que tindran en comú ser usuaris habituals de les noves tecnologies de la informació i la comunicació i coneixedors de les tendències socials i de mercat en aquest àmbit.

El director general de Telefónica a Catalunya, Kim Faura, ha explicat que la mitjana dels empleats seleccionats fins ara té 35 anys i que un 70 % d'ells són dones.

Els primers 50 treballadors s'incorporaran a la companyia a final d'aquest mes, mentre que la resta ho faran progressivament fins a novembre, quan les noves instal·lacions, de 1.100 metres quadrats, funcionaran a ple rendiment.

L'Hospitalet, un enclavament estratègic
El 'centre d'atenció telefònica', que en un principi només atendrà a clients de Catalunya, ocupa dues plantes d'un edifici vidrat i construït fa tres anys a la plaça Europa, el nou districte econòmic de Gran Via de l'Hospitalet.

Telefónica ha apostat per aquesta ubicació pel seu caràcter innovador i tecnològic, però també per l'eficiència de les instal·lacions i la seva bona connexió amb l'aeroport i el centre de Barcelona, ha destacat Faura.

L'alcaldessa de l'Hospitalet, Núria Marín, ha qualificat d'"excel·lent notícia" la instal·lació d'aquest centre d'atenció telefònica a la ciutat, en una zona de gran atractiu per a les empreses, propera al recinte on se celebra el Congrés Mundial de Mòbils.

Marín ha indicat que l'objectiu de l'ajuntament és fer de l'Hospitalet una ciutat d'oportunitats empresarials perquè es creïn les condicions perquè les companyies desenvolupin la seva activitat i puguin donar oportunitats d'ocupació a moltes persones. "Intentem facilitar la instal·lació d'empreses en el territori, això és per a nosaltres una obligació", ha subratllat Marín.

Inicis de recuperació econòmica
Per la seva banda, el conseller d'Empresa i Ocupació, Felip Puig, ha assegurat que la recuperació econòmica "és una realitat" i que "es comença a generar ocupació", encara que no a un ritme tan ràpid com el que es desitjaria.

El conseller ha agraït a Telefónica la seva aposta per Catalunya i per ubicar en aquesta comunitat els seus serveis d'atenció telefònica, que fins ara prestava en països com Marroc o Perú.

Kim Faura ha comentat, en aquest sentit, que Telefónica va ser pionera a portar a Catalunya els centres d'atenció telefònica que tenia a l'exterior, en constatar que la qualitat del servei és molt més apreciada quan existeix una proximitat amb les persones que atenen les trucades dels clients.

Fins ara, la companyia comptava amb tres centres d'atenció telefònica a Catalunya, situats a Lleida i Barcelona (Meridiana i Glòries). Aquests centres utilitzen a 2.204 persones, a les que ara se sumaran els contractes de l'Hospitalet.