01
d'Abril
de
2016
Uber torna a operar a Espanya amb conductors privats, els taxistes en peu de guerra i la polèmica servida a les xarxes socials. Entre el 28 de març, moment en què es va fer pública la tornada del servei, i aquest dimecres, s'han publicat prop de 105.522 missatges a les xarxes socials sobre Uber i l'oposició dels taxistes a la seva implementació, 104.588 dels quals a Twitter.
Val a dir que en el repunt dels comentaris a les xarxes (en castellà) sobre el tema també hi entren els referits a l'anunci de l'empresa de posar en marxa el servei a l'Argentina, que també ha generat crítiques per part dels taxistes argentins i rebombori a Twitter. Del conjunt d'impactes sobre Uber, 8.344 han fet referència explícita a l'Argentina, mentre que 6.118 han mencionat "Espanya". Si ens fixem en les paraules més esmentades en els últims dies, s'ha comentat que Uber "torna" (amb 4.027 impactes), i s'ha parlat dels "taxistes" (16.839), de "competència" (1.795), d'una "guerra" (1.516) al sector i de les "tarifes" (1.860) de les diferents ofertes.
Posant la lupa en els temes de la conversa, és destacable el fet que en els dies 28 i 29, moment en què es va anunciar la imminent posada en marxa del servei a Espanya, hi va haver una pujada dels comentaris sobre taxis, taxistes i les seves principals aplicacions (Hailo i Mytaxi), és a dir: es debatia sobretot com afectarà Uber als taxistes de l'Estat. En canvi, el passat dimecres, quan l'empresa va començar a operar a Madrid, la conversa sobre Uber, el seu funcionament i informació útil pels usuaris va créixer, en detriment del debat sobre la competència amb els taxistes.
Aquest canvi de tendència té una possible explicació: per una banda, l'èxit de la campanya d'Uber i, per l'altra, l'interès dels possibles clients de l'empresa, que han començat a expressar les seves opinions a les xarxes socials de seguida que el servei ha estat disponible. Així, el compte oficial espanyol d'Uber, amb 4.475 seguidors, va publicar 86 impactes en tres dies, molts d'ells com a interaccions amb usuaris, mentre que el hashtag #UbermueveMadrid va acumular 750 impactes. A això s'hi ha de sumar el fet que la notícia ha generat molta conversa externa: el 99,11% dels comentaris publicats entre el 28 i el 30 de març provenen de comptes no oficials, ni d'Uber, ni d'operadores similars, així com tampoc dels comptes relatius al sector del taxi.
Fitxa tècnica: Per fer aquest article s'ha fet una monitorització de la conversa a les xarxes socials al voltant dels conceptes "taxistes españoles", "Federación Española del taxi", "#madrid18F", "#mifuturoeseltaxi", "blablacar", "drivy", "uber", "cabify", "hailo", "mytaxi", també s'ha seguit l'activitat dels comptes"@drivy", "@blablacar_es", "@socialcarcom", "@CNMC_ES", "@Cabify_espana", "@Fedetaxi", "@mytaxi_es", "@Uber_ES", "@HailoMadrid", "@HailoBarcelona". El seguiment s'ha dut a terme entre els dies 15 de març de 2016 i 31 de març de 2016, obtenint un total de 194.879 impactes, dels quals 105.522 s'han fet entre els dies 28 i 30 de març.
Val a dir que en el repunt dels comentaris a les xarxes (en castellà) sobre el tema també hi entren els referits a l'anunci de l'empresa de posar en marxa el servei a l'Argentina, que també ha generat crítiques per part dels taxistes argentins i rebombori a Twitter. Del conjunt d'impactes sobre Uber, 8.344 han fet referència explícita a l'Argentina, mentre que 6.118 han mencionat "Espanya". Si ens fixem en les paraules més esmentades en els últims dies, s'ha comentat que Uber "torna" (amb 4.027 impactes), i s'ha parlat dels "taxistes" (16.839), de "competència" (1.795), d'una "guerra" (1.516) al sector i de les "tarifes" (1.860) de les diferents ofertes.
Posant la lupa en els temes de la conversa, és destacable el fet que en els dies 28 i 29, moment en què es va anunciar la imminent posada en marxa del servei a Espanya, hi va haver una pujada dels comentaris sobre taxis, taxistes i les seves principals aplicacions (Hailo i Mytaxi), és a dir: es debatia sobretot com afectarà Uber als taxistes de l'Estat. En canvi, el passat dimecres, quan l'empresa va començar a operar a Madrid, la conversa sobre Uber, el seu funcionament i informació útil pels usuaris va créixer, en detriment del debat sobre la competència amb els taxistes.
Aquest canvi de tendència té una possible explicació: per una banda, l'èxit de la campanya d'Uber i, per l'altra, l'interès dels possibles clients de l'empresa, que han començat a expressar les seves opinions a les xarxes socials de seguida que el servei ha estat disponible. Així, el compte oficial espanyol d'Uber, amb 4.475 seguidors, va publicar 86 impactes en tres dies, molts d'ells com a interaccions amb usuaris, mentre que el hashtag #UbermueveMadrid va acumular 750 impactes. A això s'hi ha de sumar el fet que la notícia ha generat molta conversa externa: el 99,11% dels comentaris publicats entre el 28 i el 30 de març provenen de comptes no oficials, ni d'Uber, ni d'operadores similars, així com tampoc dels comptes relatius al sector del taxi.
Fitxa tècnica: Per fer aquest article s'ha fet una monitorització de la conversa a les xarxes socials al voltant dels conceptes "taxistes españoles", "Federación Española del taxi", "#madrid18F", "#mifuturoeseltaxi", "blablacar", "drivy", "uber", "cabify", "hailo", "mytaxi", també s'ha seguit l'activitat dels comptes"@drivy", "@blablacar_es", "@socialcarcom", "@CNMC_ES", "@Cabify_espana", "@Fedetaxi", "@mytaxi_es", "@Uber_ES", "@HailoMadrid", "@HailoBarcelona". El seguiment s'ha dut a terme entre els dies 15 de març de 2016 i 31 de març de 2016, obtenint un total de 194.879 impactes, dels quals 105.522 s'han fet entre els dies 28 i 30 de març.