09
de Març
de
2016
Act.
09
de Març
de
2016
El Parlament Europeu ha aprovat aquest dimarts un nou reglament sobre ports que és favorable a donar-los més autonomia. "L'estructura i el nivell de les tarifes portuàries s'hauran de definir de forma autònoma per l'organisme gestor del port, d'acord amb el seu propi pla d'estratègia comercial i inversió", defensa el text, aprovat per 451 vots a favor, 243 en contra i 18 abstencions. L'eurodiputat de CDC, Ramon Tremosa, ha celebrat que "el reglament aprovat obliga a que cada port tingui autonomia per fixar les seves tarifes i vol reduir els subsidis entre ports d'un mateix país, posant fi a l'hipercentralisme secular de Puertos del Estado". El PP, el PSOE i Ciutadans hi ha votat en contra.
L'eurodiputat del PP Luis de Grandes ha lamentat que "a Espanya la reforma seria perjudicial, perquè els ports són de domini públic i les taxes pel seu ús no poden ser fixades mitjançant una negociació entre operadors privats". "Espanya es veuria obligada a canviar la seva Constitució o la forma com està organitzat el sistema portuari espanyol, és a dir, privatitzant els ports", s'ha queixat. De Grandes ha acusat l'Eurocambra de voler-se "posar en competències dels estats membres que formen part essencial de la seva organització i del seus sistema econòmic".
Tremosa ha recordat que aquesta és una "reclamació històrica" del Port de Barcelona i del Parlament de Catalunya i una "condició bàsica perquè el corredor mediterrani pugui desplegar tot el seu potencial de creixement". Els eurodiputats d'ERC, Unió, Podem i el PNB també han votat a favor de l'informe. ICV s'ha abstingut. Tremosa ha advertit que ara el govern espanyol podria intentar rebaixar la normativa, en la seva negociació final entre la Comissió Europea, l'Eurocambra i els estats membres.
Una victòria "històrica"
Segons ha explicat Tremosa, la votació és "una gran victòria per una demanda històrica catalana majoritària" i ha deixat a "Espanya sola" defensant "un model soviètic fracassat, de segle XIX, ruïnós, que no té cap futur en l'Europa moderna".
L'eurodiputat de CDC ha dit que la mesura permetrà que els ports del Mediterrani s'obrin "al segle XXI", que "Gènova, Marsella, Barcelona i València puguin esdevenir Hamburg, Bremen, Rotterdam o Anvers". Ramon Tremosa ha dit que amb la gestió individualitzada el Port de Barcelona "podria competir fixant tarifes més baixes, per captar nous tràfics, noves inversions, nous moviments de mercaderies". Per l'eurodiputat convergent, es tracta que els ports mediterranis "deixin de ser ports locals per esdevenir portes europees de comerç internacional".
L'eurodiputat del PP Luis de Grandes ha lamentat que "a Espanya la reforma seria perjudicial, perquè els ports són de domini públic i les taxes pel seu ús no poden ser fixades mitjançant una negociació entre operadors privats". "Espanya es veuria obligada a canviar la seva Constitució o la forma com està organitzat el sistema portuari espanyol, és a dir, privatitzant els ports", s'ha queixat. De Grandes ha acusat l'Eurocambra de voler-se "posar en competències dels estats membres que formen part essencial de la seva organització i del seus sistema econòmic".
Tremosa ha recordat que aquesta és una "reclamació històrica" del Port de Barcelona i del Parlament de Catalunya i una "condició bàsica perquè el corredor mediterrani pugui desplegar tot el seu potencial de creixement". Els eurodiputats d'ERC, Unió, Podem i el PNB també han votat a favor de l'informe. ICV s'ha abstingut. Tremosa ha advertit que ara el govern espanyol podria intentar rebaixar la normativa, en la seva negociació final entre la Comissió Europea, l'Eurocambra i els estats membres.
Una victòria "històrica"
Segons ha explicat Tremosa, la votació és "una gran victòria per una demanda històrica catalana majoritària" i ha deixat a "Espanya sola" defensant "un model soviètic fracassat, de segle XIX, ruïnós, que no té cap futur en l'Europa moderna".
L'eurodiputat de CDC ha dit que la mesura permetrà que els ports del Mediterrani s'obrin "al segle XXI", que "Gènova, Marsella, Barcelona i València puguin esdevenir Hamburg, Bremen, Rotterdam o Anvers". Ramon Tremosa ha dit que amb la gestió individualitzada el Port de Barcelona "podria competir fixant tarifes més baixes, per captar nous tràfics, noves inversions, nous moviments de mercaderies". Per l'eurodiputat convergent, es tracta que els ports mediterranis "deixin de ser ports locals per esdevenir portes europees de comerç internacional".