21
de Juny
de
2016
Act.
21
de Juny
de
2016
"El Barça és un sector en si mateix per a l'economia de Barcelona". Ho ha assegurat aquest dimarts Ana Andueza, sòcia de Deloitte encarregada de presentar l'estudi sobre l'impacte econòmic del club sobre la capital catalana. Aquesta és la segona edició d'un estudi que ha constatat un creixement en l'aportació del Barça al PIB de la ciutat, que ha passat de 759 milions d'euros la temporada 2013/2014 als 906 milions d'euros de la 2014/2015. Segons les dades presentades per Deloitte, el FC Barcelona és el responsable de l'1,5% del PIB de Barcelona.
"Aquest estudi confirma que tenim una nova perspectiva per explicar què és el Barça. El club contribueix a la societat econòmicament", ha defensat la seva vicepresidenta econòmica, Susana Monje. "És difícil trobar una institució que pugui fer tracció de l'economia de la ciutat com ho fa el FC Barcelona. És un actiu sostenible de la ciutat que segueix incrementant el seu impacte", ha afegit Andueza.
Un impacte multilateral
L'estudi de Deloitte ressalta la capacitat del Barça per generar economia. "Per cada euro de despesa en el marc de l'activitat del club, se'n generen 2,3", ha destacat Andueza. Comerços minoristes, restauració o allotjaments són els principals beneficiats de tot el que mou el club.
A banda de l'efecte tractor per a l'economia de la ciutat, Andueza també ha volgut destacar l'efecte fiscal. "Per cada euro de despesa és capaç de retornar 0,6", ha indicat alhora que reflectia els 242 milions d'euros de retorns fiscals per a les arques públiques en forma dels diferents impostos tributats pel club i la resta d'agents.
Però si hi ha dos efectes que destaquen especialment són en la feina i en el turisme. "Sense el Barça l'atur segurament augmentaria un 18% a Barcelona", s'ha atrevit a aventurar Ana Andueza. L'estudi de Deloitte xifra en més de 16.000 els llocs de treball que es generen i es mantenen fruit de l'activitat del Barça.
Pel que fa al turisme, segons Deloitte el 6% dels visitants de la ciutat tenen el Barça com a motiu principal del seu viatge. Ja sigui per assistir a partits o visitar el museu del club i l'estadi (1,57 milions de visites), el club es posiciona com un dels principals atractius turístics de la ciutat. No en va, Andueza destaca que "el Barça genera 1,47 milions de pernoctacions a la ciutat, que equivalen al 59% de les que genera el turisme de congressos".
Una relació de tu a tu amb l'Ajuntament
La vicepresidenta Susana Monje ha volgut destacar que aquest creixement en l'impacte econòmic del club a la ciutat s'ha produït sense esperar la creació de l'Espai Barça. "Això és el resultat d'aplicar un model de gestió basat en la sostenibilitat, el rigor i la globalització", ha presumit.
En qualsevol cas, Monje ha volgut aprofitar aquestes xifres per fer una crida al govern municipal, amb qui té pendent tancar la remodelació del Pla General Metropolità. "Amb aquests números a la mà, podem dir a la ciutat que aquí estem", ha indicat tot i matisar que la relació amb l'executiu d'Ada Colau "és bona".
"Aquest estudi confirma que tenim una nova perspectiva per explicar què és el Barça. El club contribueix a la societat econòmicament", ha defensat la seva vicepresidenta econòmica, Susana Monje. "És difícil trobar una institució que pugui fer tracció de l'economia de la ciutat com ho fa el FC Barcelona. És un actiu sostenible de la ciutat que segueix incrementant el seu impacte", ha afegit Andueza.
Un impacte multilateral
L'estudi de Deloitte ressalta la capacitat del Barça per generar economia. "Per cada euro de despesa en el marc de l'activitat del club, se'n generen 2,3", ha destacat Andueza. Comerços minoristes, restauració o allotjaments són els principals beneficiats de tot el que mou el club.
A banda de l'efecte tractor per a l'economia de la ciutat, Andueza també ha volgut destacar l'efecte fiscal. "Per cada euro de despesa és capaç de retornar 0,6", ha indicat alhora que reflectia els 242 milions d'euros de retorns fiscals per a les arques públiques en forma dels diferents impostos tributats pel club i la resta d'agents.
Però si hi ha dos efectes que destaquen especialment són en la feina i en el turisme. "Sense el Barça l'atur segurament augmentaria un 18% a Barcelona", s'ha atrevit a aventurar Ana Andueza. L'estudi de Deloitte xifra en més de 16.000 els llocs de treball que es generen i es mantenen fruit de l'activitat del Barça.
Pel que fa al turisme, segons Deloitte el 6% dels visitants de la ciutat tenen el Barça com a motiu principal del seu viatge. Ja sigui per assistir a partits o visitar el museu del club i l'estadi (1,57 milions de visites), el club es posiciona com un dels principals atractius turístics de la ciutat. No en va, Andueza destaca que "el Barça genera 1,47 milions de pernoctacions a la ciutat, que equivalen al 59% de les que genera el turisme de congressos".
Una relació de tu a tu amb l'Ajuntament
La vicepresidenta Susana Monje ha volgut destacar que aquest creixement en l'impacte econòmic del club a la ciutat s'ha produït sense esperar la creació de l'Espai Barça. "Això és el resultat d'aplicar un model de gestió basat en la sostenibilitat, el rigor i la globalització", ha presumit.
En qualsevol cas, Monje ha volgut aprofitar aquestes xifres per fer una crida al govern municipal, amb qui té pendent tancar la remodelació del Pla General Metropolità. "Amb aquests números a la mà, podem dir a la ciutat que aquí estem", ha indicat tot i matisar que la relació amb l'executiu d'Ada Colau "és bona".