• Economia
  • Una start-up catalana en la lluita del MWC

Una start-up catalana en la lluita del MWC

L'app educativa Infantium competeix contra la valenciana WeON Glasses i altres vuit start-ups per aconseguir el primer premi del 4YFN

Karen Márquez, portaveu de Infantium.
Karen Márquez, portaveu de Infantium.
Neus Navarro
25 de Febrer de 2014
Act. 25 de Febrer de 2014

Poden guanyar l'estada d'una setmana a l'Start-up Embassy de Silicon Valley, ajuda financera, assessorament legal de l'empresaBDO Spain valorat en fins a 5.000 euros i formar part del programa d'emprenedors del Banc Sabadell, entre d'altres. Són exemples dels guardons que poden aconseguir els finalistes del Mobile Startup Competition, entre els que hi destaca la plataforma catalana Infantium. Aquest dimarts podrien ser guanyadors del primer 4 Years For Now (4YFN).

"És una emoció molt gran, perquè és un esdeveniment reconegut mundialment i que a més se celebra a Barcelona. Representar a la nostra ciutat és un honor i a més ens anima molt", apunta Karen Márquez (@karenmarquez), portaveu d'Infantium. Aquest dilluns han participat en la primera pitching session per explicar, davant dels jutges de la Mobile Startup Competition el seu projecte. Ella ha estat la única noia a les presentacions.

"Ens agrada dir que estem fent el tutor més intel·ligent del món per a nens", assegura amb entusiasme. "Infantium és una plataforma, que l'usuari percep com una app cognitiva que es regeix per un sistema que aprèn de l'experiència de l'usuari", explica també Márquez.

"El tercer millor hacker d'Espanya"
Amb un equip format per científics, matemàtics, MBA i "el hacker número tres d'Espanya que va estar programant satèl·lits per a la NASA", com apunta Márquez, compten amb un conveni de col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona i el suport d'escoles de Lleida, on els seus alumnes han participat als testings.

Escollida entre les 12 start-up finalistes del Tech All Stars 2013, actualment formen part de l'acceleradora de Telefónica Wayra, el que els permetrà sortir del mercat espanyol i competir a nivell internacional. "Ara anirem a buscar dos milions d'euros, que si que ens permetria ampliar l'equip per poder fer una plataforma escalable i sobretot, invertir per a màrqueting i vendes, encara que ens recolzem molt en els partners", apunta.

Ulleres que competeixen amb Google Glass
Al seu costat, també en la lluita de la Mobile Startup Competition, està l'start-up del País Valencià, WeON Glasses. Santiago Ambit i Ricardo Urías (@ricardourias) són els seus creadors, els quals també han presentat aquest dilluns la seva idea de negoci. Participar al 4YFN els suposa "una cosa magnífica perquè és un gran recolzament al nostre projecte, que hàgim estat triats és magnífic", assegura Urías. "Encara que el més important és que el negoci avanci", afegeix al mateix temps.

Les seves ulleres estan dissenyades per interactuar amb dispositius mòbils. A diferència de les Google Glass, volen que quan algun las porti, "no sembli un robot", asseguren. El seu argumentari es sosté en el fet que el 35% de la població mundial porta ulleres. "Hem pensat que havíem de donar utilitats extra, notificacions amb llum de LED perquè els avisi d'una reunió o control remot de tots els dispositius mòbils", afirma Urías.

"Estem molt interessats a aconseguir un recolzament. Fins al moment, hem fet el desenvolupament amb fons propis i ajuda a través de crowdfunding, que ens va donar 75.000 dòlars", justifica Urías. "Amb tot, hem invertit un total de 150.000 euros, però per seguir endavant necessitem inversors", destaca Urías.