Viatjar per comprar

El turisme de compres marca múscul i es dibuixa com una oportunitat de negoci a través de les botigues outlet

Els centres outlet atrauen milers de turistes
Els centres outlet atrauen milers de turistes
Albert Segura
13 de Maig de 2013
Act. 14 de Maig de 2013
Viatjar és un plaer, però els objectius del viatjant varien depenent de les seves expectatives. En els darrers anys ha incrementat i molt el nombre de turistes que planifiquen les seves vacances en funció d'una finalitat que si bé en molts casos és un element complementari en d'altres s'ha acabat convertint en una peça principal del viatje: les compres.

Per a un català és molt habitual pensar en anar a Nova York i tornar amb la maleta carregada no només de records, sinó de productes com ara texans, perfums o camises que als Estats Units es poden adquirir a un preu més econòmic que a casa nostra. Aquesta situació és la que també es plantegen molts turistes que arriben a Catalunya no només per gaudir del tòpic de sol i platja o de les meravelloses obres d'Antoni Gaudí. Ho fan marcant en el mapa on poden fer les seves compres a preus més ajustats.

La Roca Village: destí turístic internacional

Aquesta situació ha fet que La Roca del Vallès s'hagi convertit en una de les parades més destacades en el periple turístic per terres catalanes gràcies a La Roca Village, un centre comercial que reuneix botigues de firmes de primera línia com Tous, Ralph Lauren o Loewe, i que ofereixen els seus productes amb descomptes destacats.

"Després de gairebé 15 anys a Catalunya ens hem convertit en el tercer destí turístic del país, i això s'ha aconseguit gràcies a la nostra visió centrada en el turisme de compres", assenyala Michael Goldenberg, conseller delegat de l'empresa propietària del complex comercial, Value Retail.

El turista: font d'ingressos

El sector ha experimentat un canvi de tendència en els darrers anys, que han fet que a La Roca Village el 60% dels 3,2 milions de clients anual procedeixin de l'estranger, i on hi predominen les classes benestants i la nacionalitat russa, segons fonts de l'empresa. "Creiem fermament en el futur de Catalunya i en com el turisme de compres pot ajudar a l'economia catalana", afegeix Goldenberg, que destaca que el centre outlet vallesà és el més important de què disposa la firma al món. Per incrementar el seu pes, actualment està ampliant el seu espai, obra que dotarà el complex l'estiu del 2014 amb 24.000 metres quadrats, unes 150 botigues i que generarà 300 llocs de treball, 200 d'ells directes.

Rècord històric

El passat 2012 es va arribar a la xifra dels mil milions de persones que van planificar les seves vacances en base al turisme de compres a tot el món, i aquí és on Catalunya pot apostar fort per atraure inversió exterior i a la vegada incrementar els seus atractius per als viatgers. Segons fonts de la Generalitat, la unitat destinada a atraure inversió estrangera va incrementar un 37% el volum d'operacions l'any 2012 respecte l'exercici anterior, un bon termòmetre per planificar l'horitzó de l'economia catalana.