Adsmurai, el secret dels anuncis de Facebook
La startup barcelonina es posiciona com l’única companyia del món que ofereix 'social advertising' i 'user generated content', dos serveis que permeten a les empreses optimitzar les inversions en publicitat
Un anunci publicitari a la televisió pot tenir un CTM (el que costa impactar 1.000 usuaris una vegada) que rondaria entre els 7 i els 15 euros. Tot depèn de la franja, la durada i altres elements. Tot i que és una estimació molt àmplia, encara es queda lluny del cost a xarxes: entre 1 i 3 euros. I és que pujar un anunci a Facebook, Instagram, Twitter o Youtube ja és més barat i genera millors resultats que la publicitat convencional.
Precisament a això es dedica la startup barcelonina Adsmurai, una companyia nascuda fa només tres anys que ja compta amb una plantilla de 60 treballadors i amb seus a Colòmbia, Mèxic, França i Madrid. Un dels seus fundadors i CEO és en Marc Elena, qui va descobrir el potencial del social advertising el 2010, quan tot aquest servei s’oferia de manera manual, molt més rudimentari que el software que van crear per gestionar-ho.
Un partner de la plataforma de Zuckerberg
El negoci forma part de l’ecosistema de partners de Facebook, la companyia nord-americana es va fixar en la feina que feia Elena i va decidir fitxar-lo i incloure’l en el seu programa d’acceleració. “Quan ens van donar l’oportunitat, vaig buscar dos socis més per vincular-nos i desenvolupar l’eina amb la qual avui treballem. Això ens converteix en experts en aquesta ciència de la publicitat”, comenta el CEO.
Després de Facebook, la llista de xarxes es va ampliar amb Instagram, Twitter i ara Youtube. Sempre amb l’objectiu de maximitzar el retorn de la inversió dels seus clients en publicitat. “Si abans gastaven 1 euro i en facturaven 4, doncs que ara en siguin més”, apunta.
Un servei únic al món
De competidors no en falten, especialment als Estats Units, però Adsmurai té una particularitat que la fa única: ofereix els serveis de social advertising i user generated content. Cap altra empresa dóna tots dos serveis, només tenen un o altre.
Aquesta segona pota és una de les novetats que estan desenvolupant aquest quart any de vida i consisteix a desxifrar l’ADN de les marques. “Totes en tenen, encara que no ens n’haguem adonat”, defensa, i posa un exemple per veure-ho clar: “Al parlar de Damm, tothom visualitza cervesa, platja, bon rotllo... però ningú li posa un patró, un codi de barres. Nosaltres agafem aquest ADN i li posem un patró a la marca per classificar tot el contingut que hi ha a les xarxes que està relacionat”.
La tecnologia emprada és el machine learning, un sistema que permet a la màquina anar aprenent tota sola a mesura que troba imatges rellevants. Anteriorment tot això es feia de manera manual, però fer la revisió de tot el contingut publicat a la xarxa i catalogar-lo era un volum de feina impossible d’assumir, ara és “més ràpid i eficient”.
El fet de comptar amb tota la informació identificada i classificada, permet a les companyies per, entre altres utilitats, contactar amb l’usuari de la fotografia per poder utilitzar el seu contingut.
Créixer a un ritme imparable
Damm, Desigual, Puig, Carolina Herrera o Paco Rabanne són algunes de les grans empreses que ja han apostat per la publicitat a les xarxes i per Adsmurai. Però també ho han fet startups, entre les quals Elena destaca el cas de Roik: “Un negoci de tres persones que fa carteres per a tot el món i només ven amb publicitat a través de Facebook”. Precisament són les startups les que més profit poden treure d’aquest nou model, perquè com recorda el CEO, “necessiten aconseguir resultats ràpidament i no tenen temps per fer experiments, aposten pel que és barat i funciona”.
“Les startups necessiten aconseguir resultats ràpidament i no tenen temps per fer experiments, aposten pel que és barat i funciona”
Tot i que cada cop són més les companyies que es modernitzen, encara les hi ha que no veuen clar això de les xarxes. “Estem en fase de disrupció”, assenyala el cofundador, “tot just ara s’està descobrint el profit de les inversions en publicitat digital”. I és que com a usuaris, sense adonar-nos, cedim una informació tan bàsica com l’edat, el sexe, la situació familiar o els interessos, un detall fonamentals per poder segmentar l’audiència i impactar el target desitjat a baix cost.
“No totes les marques saben el potencial que hi ha en aquest camp, el van descobrint de mica en mica. Això fa que empreses com nosaltres evolucionem molt i no sigui estrany que tripliquem l’equip o la facturació en poc temps”, explica sobre el resultat del canvi de paradigma.
"Empreses com nosaltres evolucionem molt i no és estrany que tripliquem l’equip o la facturació en poc temps”
Una empresa amb futur i en un mercat que encara no ha arribat a la seva eclosió. Aquestes dues idees expliquen perquè Adsmurai ha pogut tancar recentment una segona ronda de finançament de 4 milions d’euros de la mà de Banc Sabadell VC i Axon Partners Group inversors que ja fan van participar en una primera ronda i que ara han ampliat el seu capital. Compten també amb Easypromos com a inversor. Des de la seva creació, han aixecat un total de 5 milions d’euros.