• Bizbarcelona tanca la setena edició amb més pimes i 13.900 visitants

Bizbarcelona tanca la setena edició amb més pimes i 13.900 visitants

Durant els dos dies de fira s'han produït més de 1.800 contactes amb inversors

La Consellera Bassa i Agustí Colom al BizBarcelona
La Consellera Bassa i Agustí Colom al BizBarcelona
Europa Press
Barcelona
02 de Juny de 2017
Act. 02 de Juny de 2017

Bizbarcelona by Barcelona Activa ha tancat aquest dijous la seva setena edició en el recinte Montjuïc de Fira de Barcelona, després d'atreure a 13.900 visitants, la majoria dels quals han estat emprenedors, mentre que el 36,9% han estat representants de pimes i professionals.

 

Els representants de pimes i autònoms han sumat més de 5.000 visitants, un 2,5% més que en la passada edició, i el 38,6% dels assistents a l'esdeveniment han acudit amb idees de negoci o projectes empresarials en fase inicial, ha detallat Fira de Barcelona en un comunicat.

Un 7,5% dels assistents pertany a entitats de foment de l'emprenedoria i de creació d'empreses, consultores i centres de formació, mentre que un altre 7% es posiciona en l'àmbit de l'economia social -dos punts per damunt que en 2016-, i un 5% està en l'atur.

 

Durant els dos dies que ha durat l'esdeveniment, s'han produït més de 1.800 contactes amb inversors; 640 entrevistes entre interessats a exportar i experts; 222 sessions d'assessorament en la creació i consolidació d'empreses i projectes d'economia social; 1.400 entrevistes dins del Congrés dels Professions; més de 3.500 contactes en activitats de networking, i 180 trobades dins de Reempresa.

L'esdeveniment, que ha fet una aposta per la transformació digital, ha inclòs 182 conferències amb 326 ponents; un espai d'assessorament en creació i creixement empresarial amb 70 punts d'atenció personalitzada; 34 activitats de networking; un mercat de finançament; un àrea per exportar; un espai per presentar talent; l'àrea de Bizfranquicias, i una zona de stands amb 70 expositors.

"Termòmetre" de l'emprenedoria

El regidor d'empresa i Turisme de Barcelona i president del saló, Agustí Colom, ha defensat que el Bizbarcelona s'ha "convertit en el termòmetre de la activitat emprenedora i mostra la pluralitat de l'ecosistema de la ciutat", per la qual cosa representa una oportunitat per connectar-lo, conèixer noves tendències i explorar noves perspectives de negoci, segons ell.

El director del saló, Aleix Planas, ha avançat que la propera edició seguirà "incidint en els desafiaments de la transformació digital per ajudar a nous emprenedors i al teixit empresarial" a usar tecnologies i noves formes de produir, vendre i relacionar-se amb consumidors, proveïdors i empleats.

El saló -organitzat per Fira de Barcelona i promogut per l'Ajuntament a través de Barcelona Activa, la Generalitat, CaixaBank, la Diputació de Barcelona, Pimec i la Cambra de Comerç de Barcelona- celebrarà la seva propera edició el 30 i 31 de maig de 2018.