18
de Juny
de
2014
Act.
09
de Novembre
de
2015
Lluny de ser una tendència empresarial de moda, el concepte Bring your own device (porta el teu propi dispositiu) està començant a esdevenir una realitat a Europa, sobretot entre les petites i mitjanesempreses. L'exemple més estès es troba en la telefonia mòbil, on l'empresa catalana Call2World ha sabut cobrir una necessitat bàsica: que el treballador pugui fer trucadesprofessionals des del seu mòbilpersonal, com si fos el mòbil d'empresa, sense haver de conviure amb dos terminals.
Estalvi en costos i comoditat d'ús
"A Espanya, cada empresa es gasta uns 28 euros al mes per cada línia de telèfon que tenen contractada per als seus treballadors", explica ManuelGarriga, fundador i director general de Call2World. Amb el servei que ofereix l'empresa catalana, aquesta xifra es redueix a la meitat.
Amb una inversió inicial de 540.000 euros, la firma especialitzada en solucions de telefonia econòmiques per a empreses creada fa sis mesos per sis socis, proposa optimitzar aquesta situació a partir del concepte Bring your own device (BYOD). "La companyia contracta el servei i els seus treballadors només cal que es descarreguin l'aplicació al seu smartphone", exposa Garriga que afegeix que "totes les trucades que el treballador faci a través de l'aplicació les pagarà l'empresa".
A més a més, quan el treballador truca des del seu dispositiu, no es mostra el seu númeroparticular, "no és un sistema intrusiu", sinó que s'assigna un númerovirtual. L'empresa també pot delimitar la franja horària en la que aquest número virtual ha d'estar actiu. "Per exemple, es pot desactivar durant el cap de setmana o durant els períodes de vacances dels treballadors", matisa el director.
En definitiva, el treballador protegeix el seu número personal, no ha de pagar cap trucadaprofessional i només cal que porti un telèfon mòbil. Pel que fa a l'empresa, amb el sistema de Call2world desapareixen les clàusules de permanència i la necessitat de comprar nombrosos terminals.
L'empleat pot ser client de l'operadora que vulgui i aquesta aplicació funciona amb tots els smartphonesAndroid i iPhone. "Windows Phone i BlackBerry encara no tenen una quota de mercat suficientment gran com perquè ens ho plantegem, però és molt fàcil per a nosaltres desenvolupar l'aplicació amb altres plataformes", assegura Garriga.
Què passa amb Internet?
Call2World es centra només en les trucades, ja que l'empresa catalana considera que un usuari ja està pagant una tarifa de dades. No obstant, hi ha casos en els que l'empresa pot considerar que com que el treballador es configurarà el correu professional al seu smartphone particular, cal compensar l'ús d'aquestes dades regalant-li més minuts en trucades. "També tenim clients que als seus treballadors els hi donen 300 euros cada dos anys a canvi d'utilitzar el seu terminal com a mòbil d'empresa", exemplifica Garriga.
Qui impulsa aquest canvi?
La separació cada vegada més difusa entre el tempspersonal i el de treball fa que l'ús dels dispositius s'estengui. Si l'empresa no té una política al respecte, en la majoria dels casos són els propis treballadors els que qüestionen la incomoditat de portar dostelèfons i els que acaben impulsant aquesta iniciativa.
Al RegneUnit, els treballadors de petites empreses poden escollir portar el seu propi dispositiu a l'oficina. Segons Garriga, tot i que Espanya és un dels països europeus amb més penetració de smartphones, la teoria BYOD no està gaire estesa. "Ha començat a emergir des de fa uns vuit mesos, ve dels EstatsUnits i s'acabarà imposant".
El fundador de Call2World ho compara amb els cotxes: "Quin sentit tindria que una persona tingués dos cotxes, el particular i el d'empresa? Doncs passa el mateix amb els ordinadors i els telèfons mòbil, només és qüestió d'arribar a un acord i configurar el dispositiu perquè el treballador no perdi la seva privacitat".
Un servei a mida per a les pimes
Segons Garriga, la tipologiad'empresa ideal per provar aquest sistema és la petita i mitjana empresa, ja que són els més interessants en racionalitzar els costos i reduir la inversió en infraestructura tecnològica. "Som conscients que d'un dia per l'altre, una gran empresa no migrarà a tots els seus usuaris, però volem que ho provin de manera gratuïta durant els primers mesos, amb alguns dels seus treballadors.
De moment, Call2World ja compta amb grans empreses com Áreas i Privalia i tot just comencen la fase d'internacionalització. "Tenim productes molt fàcils de vendre en altres territoris; ja que l'aplicació es pot instal·lar aquí, a Panamà o Alemanya".
Aquest estiu han començat a comercialitzar l'aplicació a altres països gràcies al tàndem que fan amb un soci local. "Ens hem proposat arribar a Colòmbia i França", conclou Garriga.
Estalvi en costos i comoditat d'ús
"A Espanya, cada empresa es gasta uns 28 euros al mes per cada línia de telèfon que tenen contractada per als seus treballadors", explica ManuelGarriga, fundador i director general de Call2World. Amb el servei que ofereix l'empresa catalana, aquesta xifra es redueix a la meitat.
Amb una inversió inicial de 540.000 euros, la firma especialitzada en solucions de telefonia econòmiques per a empreses creada fa sis mesos per sis socis, proposa optimitzar aquesta situació a partir del concepte Bring your own device (BYOD). "La companyia contracta el servei i els seus treballadors només cal que es descarreguin l'aplicació al seu smartphone", exposa Garriga que afegeix que "totes les trucades que el treballador faci a través de l'aplicació les pagarà l'empresa".
A més a més, quan el treballador truca des del seu dispositiu, no es mostra el seu númeroparticular, "no és un sistema intrusiu", sinó que s'assigna un númerovirtual. L'empresa també pot delimitar la franja horària en la que aquest número virtual ha d'estar actiu. "Per exemple, es pot desactivar durant el cap de setmana o durant els períodes de vacances dels treballadors", matisa el director.
En definitiva, el treballador protegeix el seu número personal, no ha de pagar cap trucadaprofessional i només cal que porti un telèfon mòbil. Pel que fa a l'empresa, amb el sistema de Call2world desapareixen les clàusules de permanència i la necessitat de comprar nombrosos terminals.
L'empleat pot ser client de l'operadora que vulgui i aquesta aplicació funciona amb tots els smartphonesAndroid i iPhone. "Windows Phone i BlackBerry encara no tenen una quota de mercat suficientment gran com perquè ens ho plantegem, però és molt fàcil per a nosaltres desenvolupar l'aplicació amb altres plataformes", assegura Garriga.
Què passa amb Internet?
Call2World es centra només en les trucades, ja que l'empresa catalana considera que un usuari ja està pagant una tarifa de dades. No obstant, hi ha casos en els que l'empresa pot considerar que com que el treballador es configurarà el correu professional al seu smartphone particular, cal compensar l'ús d'aquestes dades regalant-li més minuts en trucades. "També tenim clients que als seus treballadors els hi donen 300 euros cada dos anys a canvi d'utilitzar el seu terminal com a mòbil d'empresa", exemplifica Garriga.
Qui impulsa aquest canvi?
La separació cada vegada més difusa entre el tempspersonal i el de treball fa que l'ús dels dispositius s'estengui. Si l'empresa no té una política al respecte, en la majoria dels casos són els propis treballadors els que qüestionen la incomoditat de portar dostelèfons i els que acaben impulsant aquesta iniciativa.
Al RegneUnit, els treballadors de petites empreses poden escollir portar el seu propi dispositiu a l'oficina. Segons Garriga, tot i que Espanya és un dels països europeus amb més penetració de smartphones, la teoria BYOD no està gaire estesa. "Ha començat a emergir des de fa uns vuit mesos, ve dels EstatsUnits i s'acabarà imposant".
El fundador de Call2World ho compara amb els cotxes: "Quin sentit tindria que una persona tingués dos cotxes, el particular i el d'empresa? Doncs passa el mateix amb els ordinadors i els telèfons mòbil, només és qüestió d'arribar a un acord i configurar el dispositiu perquè el treballador no perdi la seva privacitat".
Un servei a mida per a les pimes
Segons Garriga, la tipologiad'empresa ideal per provar aquest sistema és la petita i mitjana empresa, ja que són els més interessants en racionalitzar els costos i reduir la inversió en infraestructura tecnològica. "Som conscients que d'un dia per l'altre, una gran empresa no migrarà a tots els seus usuaris, però volem que ho provin de manera gratuïta durant els primers mesos, amb alguns dels seus treballadors.
De moment, Call2World ja compta amb grans empreses com Áreas i Privalia i tot just comencen la fase d'internacionalització. "Tenim productes molt fàcils de vendre en altres territoris; ja que l'aplicació es pot instal·lar aquí, a Panamà o Alemanya".
Aquest estiu han començat a comercialitzar l'aplicació a altres països gràcies al tàndem que fan amb un soci local. "Ens hem proposat arribar a Colòmbia i França", conclou Garriga.