28
de Setembre
de
2016
Act.
28
de Setembre
de
2016
Coincidint amb el primer debat presidencial als Estats Units entre els dos candidats a la Casa Blanca, Donald Trump i Hillary Clinton, l'empresa catalana Caganer.com llança aquesta setmana al mercat les seves figures de caganer.
Quan al 2008 Barack Obama era candidat a la Casa Blanca, Caganer.com només va fer la seva figura, i no la del seu contrincant, John McCain. En aquesta ocasió, però, l'eina de cerca de la seva web ha permès a l'empresa veure quina és la figura que més han estat buscant els usuaris els darrers mesos, i ha resultat ser la de Donald Trump. Aquest fet ha decidit la família Alós-Pla de Torroella de Montgrí, propietària de l'empresa, a crear la figura del candidat republicà i a actualitzar la de Hillary Clinton, que ja havien produït anteriorment.
Els Estats Units encapçalen la llista de països des d'on es realitzen més compres de caganers, amb el 47,6% del total de vendes que realitza l'empresa a través d'Internet, per davant de països europeus, incloent l'estat espanyol. La figura que més han comprat els nord-americans els darrers anys és la del caganer Obama, que va substituir a la de George Bush, que va ser número 1 de vendes a Caganer.com durant els seus anys de presidència.
Amb aquestes noves figures l'empresa Caganer.com creu que s'incrementaran encara més les vendes cap als Estats Units. "Tal com va passar amb Obama, preveiem que la demanda serà important i segurament haurem de fer tirades extra d'aquestes dues figures", afirma el gerent de Caganer.com, Sergi Alós.
Icona de la cultura catalana
Caganer.com s'ha proposat trencar amb la vinculació exclusiva de la figura del caganer amb el pessebre i el període nadalenc i convertir-la en icona de la cultura catalana. Ja des de bon principi van fixar-se l'objectiu de donar a conèixer la cultura catalana arreu del món, i ho reiteren cada any a través de la creació de figures de personatges coneguts a diferents països, especialment polítics i futbolistes (Obama, Merkel, Cameron, Messi, Suárez, etc.).
Sergi Alós afirma que "la gent de fora compra el caganer del personatge que coneix però sempre de rebot se n'emporta un de català". Així és com Caganer.com travessa fronteres i porta la cultura i tradició catalanes a les llars d'arreu del món i durant tot l'any.
Quan al 2008 Barack Obama era candidat a la Casa Blanca, Caganer.com només va fer la seva figura, i no la del seu contrincant, John McCain. En aquesta ocasió, però, l'eina de cerca de la seva web ha permès a l'empresa veure quina és la figura que més han estat buscant els usuaris els darrers mesos, i ha resultat ser la de Donald Trump. Aquest fet ha decidit la família Alós-Pla de Torroella de Montgrí, propietària de l'empresa, a crear la figura del candidat republicà i a actualitzar la de Hillary Clinton, que ja havien produït anteriorment.
Els Estats Units encapçalen la llista de països des d'on es realitzen més compres de caganers, amb el 47,6% del total de vendes que realitza l'empresa a través d'Internet, per davant de països europeus, incloent l'estat espanyol. La figura que més han comprat els nord-americans els darrers anys és la del caganer Obama, que va substituir a la de George Bush, que va ser número 1 de vendes a Caganer.com durant els seus anys de presidència.
Amb aquestes noves figures l'empresa Caganer.com creu que s'incrementaran encara més les vendes cap als Estats Units. "Tal com va passar amb Obama, preveiem que la demanda serà important i segurament haurem de fer tirades extra d'aquestes dues figures", afirma el gerent de Caganer.com, Sergi Alós.
Icona de la cultura catalana
Caganer.com s'ha proposat trencar amb la vinculació exclusiva de la figura del caganer amb el pessebre i el període nadalenc i convertir-la en icona de la cultura catalana. Ja des de bon principi van fixar-se l'objectiu de donar a conèixer la cultura catalana arreu del món, i ho reiteren cada any a través de la creació de figures de personatges coneguts a diferents països, especialment polítics i futbolistes (Obama, Merkel, Cameron, Messi, Suárez, etc.).
Sergi Alós afirma que "la gent de fora compra el caganer del personatge que coneix però sempre de rebot se n'emporta un de català". Així és com Caganer.com travessa fronteres i porta la cultura i tradició catalanes a les llars d'arreu del món i durant tot l'any.