• Territori
  • Converses de WhatsApp impreses en paper

Converses de WhatsApp impreses en paper

La start-up catalana Tiny Books, que imprimeix els missatges de l'aplicació per a mòbils, espera arribar als 1.200 llibres en aquest Sant Valentí

Tiny Books espera una punta de vendes important per aquest Sant Valentí
Tiny Books espera una punta de vendes important per aquest Sant Valentí
Aida Corón
11 de Febrer de 2015
Act. 30 de Març de 2015

Tenir en un llibre les converses de WhatsApp no és novetat, fa més d'un any que ho fa l'empresa italiana Memeoirs. Ara bé, que tingui segell català, sí que és una fita destacable. Parlem de Tiny Books, una start-up situada a Sant Cugat del Vallès que recull els missatges més memorables com si es tractés d'un llibre de fotografies.

El seu fundador és Pau Moreno, un informàtic que va veure l'oportunitat d'emprendre per casualitat. "Se'm va encendre la bombeta en un bar, en veure un home que transcrivia en una llibreta i a mà les seves converses de WhatsApp", recorda, "i com que tots ho hem fet en algun moment de la vida, em vaig motivar a provar-ho".

Totes les converses en un sol llibre
"No és una app per a mòbil". És el primer que desmenteix Moreno, ja que el fet d'haver-se de descarregar una aplicació al telèfon sovint fa tirar enrere a molts usuaris.

Per demanar un llibre cal exportar la conversa de WhatsApp i enviar-la per e-mail a Tiny Books. Un cop ho reben, els servidors llegeixen automàticament el contingut, el processen i l'envien a la base de dades. Tot seguit el client rep un enllaç per editar els missatges i escollir el títol i l'estètica. Una setmana després, el rep a casa.

11.000 euros i moltes hores extres
Pau Moreno va ser qui va donar forma al projecte, però ha sigut un equip de quatre persones qui l'ha impulsat. "A la que vaig veure que era viable, ho vaig explicar als companys de feina. Els va agradar i vam acordar tirar-ho endavant", detalla. Així va deixar de ser una sola persona que hi dedicava les hores lliures, a ser un grup de professionals bolcats al màxim en la idea.

La start-up està situada en un viver d'empreses, de manera que la consolidació del negoci ha anat de la mà del suport que donen aquest tipus d'organitzacions. Pel que fa al capital inicial, Moreno apunta a un volum de prop d'11.000 euros dels socis i el viver.

200 llibres per Nadal, 1.200 per Sant Valentí
La primera data important del calendari va ser el Nadal. Segons explica el fundador de Tiny Books, van vendre entre 150 i 200 llibres, "una xifra bona per ser la primera campanya forta", subratlla. Ara es preparen per Sant Valentí, segona data clau. Moreno detalla que estan molt a prop dels 1.200 llibres, pel que esperen superar-ho i millorar les vendes de Nadal.

Els objectius són perfectament assolibles, sobretot pel fer de distribuir el producte, diu l'ideòleg del projecte, "a tota Espanya". "Teníem por de ser massa local, de què la demanda es concentrés a Barcelona i rodalia, però no ha estat així, estem a tot el país", remarca.

Llibres per a aniversaris i bodes
Ara per ara tenen dos perfils de clients molt marcats: "Converses de grups o de dues persones". Els primers solen ser colles d'amics, mentre que en el segons abunden les parelles. O això dedueixen, ja que en les dues setmanes prèvies a Sant Valentí han tingut un pic de vendes.

És per això que entre els objectius de futur es troba el d'especialitzar-se en esdeveniments concrets. Sabent que tenen aquests dos segments com a clients fidels, "per què no potenciar els aniversaris, les bodes o els comiats de solter?", es pregunta Moreno. Totes les converses prèvies de preparació, els acudits, els mals moments o els dubtes quedarien recollits en aquest àlbum particular.