17
de Juny
de
2013
Act.
17
de Juny
de
2013
Són dotze emprenedors, de diferents edats, nacionalitats i professions amb un objectiu comú: "Generar idees per canviar el món". Aquesta és la finalitat del programa Imagine; un centre de creativitat que reuneix a dotze persones, durant un mes, a Silicon Valley (Califòrnia) i que enguany celebra la tercera edició.
"L'any passat vaig haver de fer més de vuitanta reunions per aconseguir els prop de 200.000 euros de finançament per tirar endavant el programa", recorda el fundador de la iniciativa, XavierVerdaguer, un emprenedor instal·lat a San Francisco que va crear l'Imagine Creative Center al 2011 i que ja pensa en "evolucionar el concepte i muntar algun altre projecte en paral·lel, de cara al setembre".
Idees per portar a la pràctica
Després d'haver estat aquest cap de setmana, tots junts a Cadaqués durant la jornada de presentació; de l'1 al 31 de juliol, els dotze dreamers es tornaran a retrobar a Silicon Valley per treballar en programes relacionats amb l'educació, la neurociència i l'àmbit social. Al llarg de l'estada, els participants comptaran amb el recolzament d'experts d'algunes de les empreses més innovadores de la zona, com ara Google, Ideo i Cisco, i professors de la UniversitatdeStanford.
Concretament, els quatre projectes encomanats per les empreses i les institucions promotores estan orientats a millorar la presència de la dona en un entorn empresarial; en desenvolupar idees de negoci al voltant de les TIC per millorar l'educació; en dissenyar una incubadora i una acceleradora de start-ups a Bogotà, i en crear aplicacions tecnològiques per monitoritzar i estimular el cervell humà.
"Avui en dia les organitzacions tenen un patró de comportament del 1800 i aquest és un repte que la societat ha de canviar", comenta la FrancescaGabetti, una participant italiana, que ja fa 10 anys que viu a Barcelona i que formarà part de l'equip d'emprenedors del projecte WomenEmpowerment.
Equip multidisciplinari
Els participants han estat seleccionats provinents de diversos programes i universitats que fomenten l'emprenedoria. "Són persones amb talent, de diferents edats i procedències, que no es coneixen entre ells i que durant un mes treballaran conjuntament en un entorn únic", explica Verdaguer.
Un dels participants més joves és l'AlbertMorro, estudiant de 23 anys de l'escola de negocis EADA, que va conèixer l'Imagine en l'edició del bizBarcelona de l'any passat. "Anar a Silicon Valley és com per a un nen petit anar a Disneyland, és la meca de la tecnologia i la innovació".
L'experiència culminarà amb l'exposiciópública dels projectes davant un jurat i la comunitat d'inversors i emprenedors de la zona, el 25 de juliol a San Francisco.
"L'any passat vaig haver de fer més de vuitanta reunions per aconseguir els prop de 200.000 euros de finançament per tirar endavant el programa", recorda el fundador de la iniciativa, XavierVerdaguer, un emprenedor instal·lat a San Francisco que va crear l'Imagine Creative Center al 2011 i que ja pensa en "evolucionar el concepte i muntar algun altre projecte en paral·lel, de cara al setembre".
Idees per portar a la pràctica
Després d'haver estat aquest cap de setmana, tots junts a Cadaqués durant la jornada de presentació; de l'1 al 31 de juliol, els dotze dreamers es tornaran a retrobar a Silicon Valley per treballar en programes relacionats amb l'educació, la neurociència i l'àmbit social. Al llarg de l'estada, els participants comptaran amb el recolzament d'experts d'algunes de les empreses més innovadores de la zona, com ara Google, Ideo i Cisco, i professors de la UniversitatdeStanford.
Concretament, els quatre projectes encomanats per les empreses i les institucions promotores estan orientats a millorar la presència de la dona en un entorn empresarial; en desenvolupar idees de negoci al voltant de les TIC per millorar l'educació; en dissenyar una incubadora i una acceleradora de start-ups a Bogotà, i en crear aplicacions tecnològiques per monitoritzar i estimular el cervell humà.
"Avui en dia les organitzacions tenen un patró de comportament del 1800 i aquest és un repte que la societat ha de canviar", comenta la FrancescaGabetti, una participant italiana, que ja fa 10 anys que viu a Barcelona i que formarà part de l'equip d'emprenedors del projecte WomenEmpowerment.
Equip multidisciplinari
Els participants han estat seleccionats provinents de diversos programes i universitats que fomenten l'emprenedoria. "Són persones amb talent, de diferents edats i procedències, que no es coneixen entre ells i que durant un mes treballaran conjuntament en un entorn únic", explica Verdaguer.
Un dels participants més joves és l'AlbertMorro, estudiant de 23 anys de l'escola de negocis EADA, que va conèixer l'Imagine en l'edició del bizBarcelona de l'any passat. "Anar a Silicon Valley és com per a un nen petit anar a Disneyland, és la meca de la tecnologia i la innovació".
L'experiència culminarà amb l'exposiciópública dels projectes davant un jurat i la comunitat d'inversors i emprenedors de la zona, el 25 de juliol a San Francisco.