• EatWith, més que sortir a sopar

EatWith, més que sortir a sopar

La start-up té a Barcelona la ciutat pilot d'una comunitat on amfitrions i hostes poden compartir noves experiències gastronòmiques

Usuaris d'EatWith compartint taula a Barcelona
Usuaris d'EatWith compartint taula a Barcelona
Pau Garcia Fuster
11 de Juny de 2014
Act. 12 de Juny de 2014

Més de 5.000 usuaris ja han menjat a Barcelona ens uns 1.250 esdeveniments organitzats a través d'EatWith. Present a 33 països amb 350 amfitrions, aquesta start-up ha trobat a Barcelona la ciutat ideal per desenvolupar la seva activitat i començar a replicar-la globalment.

Una nova cultura per relacionar-se
"EatWith vol fomentar la hospitalitat mundial", explica Andrea Ruani, Country Manager a Espanya de l'empresa. "L'objectiu és crear una nova cultura per relacionar-se", assegura per definir un projecte que posa en contacte amfitrions disposats a cuinar i rebre a casa seva tots aquells hostes àvids de noves experiències. Algú ofereix cuinar un determinat menú, i a través d'EatWith troba els que seran els seus convidats.

La idea va sorgir el 2010, quan Guy Michlin, un dels fundadors, era de viatge a l'illa de Creta. "Buscava una experiència autèntica i una senyora el va convidar a sopar a casa", relata breument Ruani sobre l'embrió de l'empresa, explicat en primera persona per Michlin al mateix web d'EatWith.

"Després de viure una vetllada fantàstica, quan va tornar a la seva ciutat, Tel Aviv, va deixar la feina d'advocat per crear EatWith", continua Ruani. La idea inicial era oferir un producte turístic, destinat als travellers més intrèpids que fugen del turisme massiu. La gastronomia es converteix en l'excusa perfecta per compartir taula, cultures i valors; i enriquir-se els uns als altres.

Més enllà del turisme
El temps i l'evolució del projecte, però, els han demostrat que pot anar molt més enllà. "Ens hem adonat que a les grans ciutats hi ha molta gent viatgera, i també molts expatriats. No són a casa seva i volen conèixer experiències noves o oferir les seves", explica el responsable a Espanya d'EatWith. També hi ha el cas dels que han viscut a l'estranger i quan tornen a casa volen compartir el que han après. "És un producte global", sentencia.

Ruani explica que beuen del model d'altres projectes d'èxit com Airbnb, que fomenten una nova comunitat de persones disposades a relacionar-se d'una forma més directa. Actualment, cobren un percentatge sobre cada reserva; però a la llarga "hi haurà altres sistemes per monetitzar el negoci, per exemple interpretant les dades que es vagin acumulant dels usuaris".

Un procés verificat i en expansió
Un dels aspectes bàsics per garantir el correcte funcionament d'EatWith és que no hi hagi cap dubte de la seva seguretat. "Els cuiners ens recomanen altres cuiners, i anem a escoltar la seva història i el producte que volen oferir", diu un Ruani que remarca que "anem a les cases i hem de conèixer personalment els nous cuiners".

El procés de verificació també serveix perquè des d'EatWith assessorin els futurs amfitrions sobre com oferir el millor producte i com presentar-lo de la manera més atractiva al web. Finalment, també "demanem el carnet de manipulació d'aliments, que és una garantia fàcil d'obtenir", assegura.

La higiene és un requisit bàsic per a tots aquells que vulguin convertir-se en amfitrions; però per si no n'hi ha prou, Ruani deixa clar que "tenim una assegurança on l'empresa cobreix fins a un milió de dòlars en el cas que hi hagués algun problema".

En el seu procés d'expansió, EatWith acaba d'aterrar a San Francisco, el que permetrà fer créixer la plantilla de 14 treballadors. "Ara treballem bàsicament a Barcelona, però aviat operarem amb freqüència a 10 o 15 ciutats més", avisa Ruani. Ja no hi ha excusa per no sortir a sopar fora.