13
de Gener
de
2016
Act.
13
de Gener
de
2016
Patir per la moto o el cotxe aparcat al carrer, per si et roben o si li fan alguna cosa, es pot acabar amb el producte que ha creat la start-up de Barcelona Atlantis IT. Es tracta d'una aplicació que connecta l'smartphone amb un sensor instal·lat al vehicle i que avisa al propietari si algú intenta emportar-se la motocicleta i on es troba en el cas que l'hagin agafat. També permet alertar algú en cas d'accident.
La base de la start-up són "les tecnologies de la informació i els serveis relacionats amb el geoposicionament", explica el seu fundador i director, Ricard Soler, qui porta ja dos anys al capdavant de l'empresa. Ara, amb aquest nou producte, volen captar el client particular, ja que el gruix del negoci de la companyia prové de vendre serveis de control dels vehicles de les empreses.
Gestió eficient dels recursos
"A les empreses els interessa tenir informació de la seva flota, dels tècnics, comercials, repartidors, transportistes frigorífics...", enumera Soler, "el que fem és millorar la gestió dels recursos mòbils que ja tenen, fer-la més eficient i demostrar que la gestió eficient va més enllà del passiu". I és que l'empresa rep la informació que Atlantis IT monitoritza i pot consultar-la pel web o per l'app, de manera que la presa de decisions sobre l'estratègia o els objectius es fa al moment i d'acord a les necessitats.
El que la start-up desenvolupa és el software, el qual va vinculat al dispositiu (un GPS) que s'instal·la al vehicle i que produeixen proveïdors diversos. "Escollim el hardware que més s'adapta al producte que desenvolupem, això ens fa treballar amb aparells d'empreses de diversos països", explica el director.
Soler assegura que el servei d'Atlantis IT no és nou al mercat, però que té un valor afegit: "Tot l'equip tenim experiència de més de 10 anys en el sector i sabem que hi ha molta oportunitat de creixement en aquest segment. Intentem treballar molt a prop del client per detectar què és el que necessita en tot moment, i això és el que ens diferencia de la resta".
A la cerca el client particular
Fins ara, la comercialització del software per a empreses representa el 90% de la facturació, amb una cartera de client que inclou grans companyies com Aigües de Barcelona, Cirsa o Linde. Així doncs, el percentatge de clients particulars es redueix al 10%.
El ganxo per atraure'l és aquest esmentat dispositiu que t'avisa en cas de robatori. "Volem reduir al màxim el temps de resposta des de la detecció fins a l'avís de l'usuari o, si tenim sort, arribar a dissuadir el lladre", detalla Soler. Aquest servei autogestionat mitjançant l'app del propietari és el paquet bàsic, però es pot contractar un altre de més ampli que inclou l'actuació d'una empresa de seguretat privada homologada i amb servei 24 hores.
Ampliant el negoci
La comercialització del nou producte ja està en marxa. La start-up ha tancat acords amb diversos concessionaris i tallers de Barcelona, i ja pensa a ampliar la xarxa amb la resta de Catalunya i Madrid.
Però les seves fronteres no són l'Estat espanyol, sinó que ja pensen en l'expansió internacional: "Estem en contacte amb alguns possibles partners d'Uruguay, Perú, Colòmbia i Xile. Són negocis lents, però ja estem en moviment". La internacionalització s'està fent de la mà del Pla Esprint de la Generalitat de Catalunya, un programa que assessora tant a l'hora de cercar contactes com finançament addicional i professionals per a les noves seus.
L'empresa actualment compta amb nou treballadors i preveu tancar l'any amb una facturació de 450.000 euros, un 60% més que el 2014. De cara al 2016, l'objectiu de Soler és "consolidar l'empresa a l'exterior i aconseguir que la facturació estigui equilibrada entre el servei de seguretat per a particulars i la gestió eficient per a empreses".
La base de la start-up són "les tecnologies de la informació i els serveis relacionats amb el geoposicionament", explica el seu fundador i director, Ricard Soler, qui porta ja dos anys al capdavant de l'empresa. Ara, amb aquest nou producte, volen captar el client particular, ja que el gruix del negoci de la companyia prové de vendre serveis de control dels vehicles de les empreses.
Gestió eficient dels recursos
"A les empreses els interessa tenir informació de la seva flota, dels tècnics, comercials, repartidors, transportistes frigorífics...", enumera Soler, "el que fem és millorar la gestió dels recursos mòbils que ja tenen, fer-la més eficient i demostrar que la gestió eficient va més enllà del passiu". I és que l'empresa rep la informació que Atlantis IT monitoritza i pot consultar-la pel web o per l'app, de manera que la presa de decisions sobre l'estratègia o els objectius es fa al moment i d'acord a les necessitats.
El que la start-up desenvolupa és el software, el qual va vinculat al dispositiu (un GPS) que s'instal·la al vehicle i que produeixen proveïdors diversos. "Escollim el hardware que més s'adapta al producte que desenvolupem, això ens fa treballar amb aparells d'empreses de diversos països", explica el director.
Soler assegura que el servei d'Atlantis IT no és nou al mercat, però que té un valor afegit: "Tot l'equip tenim experiència de més de 10 anys en el sector i sabem que hi ha molta oportunitat de creixement en aquest segment. Intentem treballar molt a prop del client per detectar què és el que necessita en tot moment, i això és el que ens diferencia de la resta".
A la cerca el client particular
Fins ara, la comercialització del software per a empreses representa el 90% de la facturació, amb una cartera de client que inclou grans companyies com Aigües de Barcelona, Cirsa o Linde. Així doncs, el percentatge de clients particulars es redueix al 10%.
El ganxo per atraure'l és aquest esmentat dispositiu que t'avisa en cas de robatori. "Volem reduir al màxim el temps de resposta des de la detecció fins a l'avís de l'usuari o, si tenim sort, arribar a dissuadir el lladre", detalla Soler. Aquest servei autogestionat mitjançant l'app del propietari és el paquet bàsic, però es pot contractar un altre de més ampli que inclou l'actuació d'una empresa de seguretat privada homologada i amb servei 24 hores.
Ampliant el negoci
La comercialització del nou producte ja està en marxa. La start-up ha tancat acords amb diversos concessionaris i tallers de Barcelona, i ja pensa a ampliar la xarxa amb la resta de Catalunya i Madrid.
Però les seves fronteres no són l'Estat espanyol, sinó que ja pensen en l'expansió internacional: "Estem en contacte amb alguns possibles partners d'Uruguay, Perú, Colòmbia i Xile. Són negocis lents, però ja estem en moviment". La internacionalització s'està fent de la mà del Pla Esprint de la Generalitat de Catalunya, un programa que assessora tant a l'hora de cercar contactes com finançament addicional i professionals per a les noves seus.
L'empresa actualment compta amb nou treballadors i preveu tancar l'any amb una facturació de 450.000 euros, un 60% més que el 2014. De cara al 2016, l'objectiu de Soler és "consolidar l'empresa a l'exterior i aconseguir que la facturació estigui equilibrada entre el servei de seguretat per a particulars i la gestió eficient per a empreses".