08
de Febrer
de
2017
Act.
08
de Febrer
de
2017
Els 4YFN Awards ja tenen el nom dels seus 24 finalistes. Aquesta quarta edició de la competició de startups mobile, que se celebrarà al 4 Years From Now (4YFN), ha rebut inscripcions de més de 100 ciutats i 45 països diferents.
Els finalistes han estat seleccionats per un jurat format per experts del sector de l'emprenedoria, la innovació i les finances. Entre ells destaca el cofundador de F6s i Tech.eu, Jon Bradford, que serà el mestre de cerimònies del certamen.
Com en les anteriors edicions, els 4YFN Awards reconeixen les startups més innovadores en 3 categories marcades pels eixos temàtics de l'esdeveniment: Disrupted by Mobile, Internet of Things i Digital Media.
Comunicació i finances
En la present edició dels premis, predomina el sector de la comunicació i el financer, que aporten el major número de startups inscrites a la competició. També destaquen els emprenedors de l'àmbit de la cooperació i l'auge dels chatbots. Les solucions dels sistemes de pagament, amb idees realment innovadores, o les de gestió d'influencers són altres dels temes amb més presència al certamen.
Regne Unit, EEUU, Alemanya i Espanya són els principals països representats i lideren el rànquing de candidatures de la competició. També s'han rebut nombroses propostes asiàtiques, així com d'altres procedents de la resta de països europeus.
En el cas dels 24 finalistes, destaca que ciutats com Londres, Madrid, València, Berlín o Nova York compten amb més de dos representants en aquesta última fase.
Els finalistes han estat seleccionats per un jurat format per experts del sector de l'emprenedoria, la innovació i les finances. Entre ells destaca el cofundador de F6s i Tech.eu, Jon Bradford, que serà el mestre de cerimònies del certamen.
Com en les anteriors edicions, els 4YFN Awards reconeixen les startups més innovadores en 3 categories marcades pels eixos temàtics de l'esdeveniment: Disrupted by Mobile, Internet of Things i Digital Media.
Comunicació i finances
En la present edició dels premis, predomina el sector de la comunicació i el financer, que aporten el major número de startups inscrites a la competició. També destaquen els emprenedors de l'àmbit de la cooperació i l'auge dels chatbots. Les solucions dels sistemes de pagament, amb idees realment innovadores, o les de gestió d'influencers són altres dels temes amb més presència al certamen.
Regne Unit, EEUU, Alemanya i Espanya són els principals països representats i lideren el rànquing de candidatures de la competició. També s'han rebut nombroses propostes asiàtiques, així com d'altres procedents de la resta de països europeus.
En el cas dels 24 finalistes, destaca que ciutats com Londres, Madrid, València, Berlín o Nova York compten amb més de dos representants en aquesta última fase.
Els 24 escollits
La categoria Disrupted by Mobile iniciarà els 4YFN Awards 2017 amb la participació de vuit finalistes que presentaran noves eines per a la indústria tradicional davant la irrupció de la mobilitat en els seus entorns de negoci.
- WeFarm, Londres: aplicació per agricultors d'àrees remotes que aporta informació per millorar la gestió dels seus camps.
- Reply.ai, Nova York: plataforma per automatitzar i gestionar converses amb clients.
- The Superbook by Sentio, San Francisco: startup que transforma smartphones en ordinadors portàtils mitjançant l'Universal Laptop Dock per dispositius Android.
- Wiidii, Bordeus: primer assistent personal híbrid que, mitjançant intel·ligència artificial, connecta human to machine.
- OpenBack – Smart Notifications, Dublín: app que millora la relació amb l'usuari a través de l'enviament de notificacions push (actives)
- Bitrefill, Estocolm: aplicació que permet carregar telèfons mòbils mitjançant bitcoins, des de qualsevol lloc del món.
- Wherehouse, Boston: startup que desbloqueja la informació localitzada per operadores de xarxa mòbil.
- Splitfy by Confeti Ventures S.L, València: plataforma online per a la gestió de pagaments en grup. Transporta el "pot comú de tota la vida" a internet, en un entorn segur.
Al llarg del segon dia se celebrarà la competició centrada en Internet of Things, on es mostraran les últimes tendències relacionades amb la connectivitat dels objectes i dels sensors:
- eWATERpay, Newbury: aplicació que reuneix diner mòbil, pagament contactless i dispositius IoT per efectuar pagaments assequibles d'aigua en zones necessitades d'Àfrica.
- hu:toma, Londres: plataforma de marketplace que crea, monetitza i fomenta l'aprenentatge mitjançant chatbots (interacció humà-ordinador).
- PiQuant Co Ltd, Seül: solució que mitjançant un escàner líquid (espectroscòpia), detecta substàncies químiques perjudicials, amb l'objectiu d'ajudar a millorar la salut i la seguretat de la població.
- Heptasense, Lisboa: startup que amb el reconeixement de gesticulacions i anàlisi de moviments millora l'experiència de cada usuari.
- Aquabit Spirals, Tòquio: eina online que permet l'entrega de contingut digital des de qualsevol objecte físic al smartphone.
- SmartTap Ltd, Haifa: startup que pretén ser una dutxa digital que incorpora estàndards de reducció de consum d'aigua i energia a través del núvol i machine learning.
- Moodnode, Berlín: aplicació intel·ligent que permet controlar els dispositius de llum de la casa a través del mòbil.
- Breeze, Hamburg: xarxa de sensors mediambientals que ofereix informació útil per prendre decisions al voltant de la qualitat de l'aire.
L'eix Digital Media repartirà l'últim premi a la millor proposta d'entre els vuit projectes que plantegen noves maneres d'explotar, generar i consumir contingut. Els finalistes que competiran l'1 de març són:
- Kasitoko, Nova York: tecnologia dirigida a influencers que permet gestionar xarxes i programar campanyes de venda, amb l'objectiu d'optimitzar el ROI.
- TheMotion, Madrid: eina per empreses amb productes digitals que permet crear vídeo anuncis sobre els productes dels seus catàlegs de manera ràpida i senzilla.
- Fluzo, Madrid: plataforma que digitalitza els espectadors de televisió i converteix el contingut i l'audiència en informació processable permetent conèixer qui són els usuaris i què fan.
- Lobster, Londres: app que permet a marques, agències i mitjans de comunicació gestionar descarregues de contingut visual sense problemes de copyright.
- Influencity, Madrid: startup que analitza a influencers de tot el món per tal de portar a terme campanyes de màrqueting de manera sòlida i efectiva.
- Itcher | Entertainment Discovery, Barcelona: assistent personal d'entreteniment. Aquesta app utilitza el poder comunitari per generar recomanacions basades en usuaris amb major grau d'afinitat.
- Medianalitics Berlin, Berlín: companyia IT que proveeix una solució elàstica al núvol per qualificar la presència de marca en temps real.
- Relendo, València: plataforma online que permet als usuaris llogar productes personals de persones properes, a més de facilitar a companyies de lloguer rentar els seus productes online.