Com facturar un milió d’euros amb les xarxes socials
Els emprenedors de Miss Wood aprofiten el potencial del màrqueting online i de Facebook i Instagram per vendre el seu producte i fer marca
Marcar-se un període màxim de 365 dies per facturar un total d’un milió d’euros és possible. Ho és si com a empresa aportes un producte diferent, ets proper al client i fas ús de tot el potencial del màrqueting online. Aquests són tres elements que han portat els emprenedors de Miss Wood a convertir un projecte que va començar com un hobby a ser una companyia amb una facturació d’un milió d’euros.
Una xifra que, atesos els seus bons resultats, preveuen doblar aquest 2017. Principalment, per la recent entrada al mercat alemany i italià, els quals se sumen a Espanya, França i el Regne Unit. També es troben en plena fase de trasllat, ja que per quarta vegada en els tres anys que sumen d’activitat canvien de planta. “Un altre cop, se’ns ha quedat petit l’espai”, detalla amb un to divertit Albert Sanz. Ell, juntament amb Javi Galceran, són els creadors de Miss Wood i dos dels 13 treballadors que ja integren la plantilla.
Els seus són productes de decoració i regal fets de fusta i de suro, molt a l’estil modern i artesanal que tant triomfa avui a les xarxes. Són a Facebook i Instagram, on hi ha el seu client potencial –la gent jove-, i per fi han vist que no hi ha res més important que incorporar una partida de costos de publicitat, però sota el concepte de màrqueting online.
“Ara treballem fusta i suro, fem uns productes concrets, però no sabem cap a on anirem"
De fet, aquest és un camp encara per explorar per als emprenedors. Així de clar ho han deixat en la conferència que han ofert al Bizbarcelona, on han parlat amb total transparència dels pilars que han fonamentat el seu creixement. Amb tanta transparència, que han arribat a reconèixer que en saben ben poc de què passarà els pròxims anys: “Ara treballem fusta i suro, fem uns productes concrets, però no sabem cap a on anirem. Anem avançant sobre la marxa i veient quina és la demanda”.
Però davant de tota la incertesa que Galceran explica, hi ha una xifra molt exacta: el 65% del seu negoci prové de l’ecommerce, el 35% restant és el resultat de ser presents en 300 punts de venda a Europa i de les fires.
La influència de les xarxes socials
El seu principal canal de promoció són les xarxes socials, sobretot Instagram i Facebook. “El nostre públic és aquí i estem apostant per això”, afirma Sanz, que reconeix que fins a arribar a crear una massa de seguidors i conèixer-los han hagut de fer moltes proves i cometre molts errors.
"Cal invertir en campanyes i en anuncis patrocinats o si no Zuckerberg no t’ajuda"
Tot això, però, els ha servit per veure que hi ha quatre pilars fonamentals: la interacció, la comunitat, la inversió i la creativitat. “Cada cop que una persona veu una fotografia o un anunci teu i el comparteix, és una interacció que ajuda a crear comunitat”, concreta Sanz, “però per tenir seguidors no n’hi ha prou amb l’abast orgànic, que va bé al principi, cal invertir en campanyes i en anuncis patrocinats o si no, Zuckerberg no t’ajuda, per això invertim constantment en les xarxes”.
En la creació de campanyes a les xarxes hi ha una segona part important: la segmentació. “Patrocinar els posts sense segmentar és un error que tots hem comès al principi, és com disparar sense apuntar”, comenta Galceran. I com que és una equivocació que han comès, ara una part important a l’hora de definir els objectius és saber el col·lectiu al qual es dirigeixen i dir-li-ho a la xarxa en qüestió.
“Patrocinar els posts sense segmentar és un error que tots hem comès al principi, és com disparar sense apuntar”
Ara bé, res de tot això serveix si no es fan posts ni es pengen fotografies creatives, d’aquí que la creativitat sigui una habilitat que cal tenir perquè la comunitat interactuï, comparteixi i enforteixi la marca. Com també la comunicació i l’atenció al client. En aquest sentit, Sanz recorda que tant Facebook com Instagram els permeten estar permanentment connectats: “Som una empresa petita i la nostra comunicació és primordial. Estem connectats les 24 hores del dia amb el nostre públic, per aquí és per on passa gran part de la nostra estratègia”.
Agradar al Sr. Google
Som esclaus del SEO? Potser sí, però no hi ha cap més secret que jugar bé amb les paraules per aparèixer com més amunt possible en els resultats de Google, el que s’emporta el 90% de les cerques del mercat espanyol.
“Als cercadors, els usuaris busquen una necessitat, per això cal ser-hi”, assegura amb contundència Sanz. En aquest camp es pot treballar tant amb el SEO, el qual presenta resultats a llarg termini, com amb el pay per click (PPC), amb un impacte gairebé immediat. Cada objectiu o campanya demanda un tipus d’estratègia, pel que els emprenedors recomanen treballar amb totes dues alhora. I és que, com afirma Sanz, “tenir un bon SEO és com tenir una botiga en un carrer desert o tenir-la al Passeig de Gràcia”.