• Fashiop, l'emprovador de moda a casa

Fashiop, l'emprovador de moda a casa

Dos emprenedors catalans llancen una botiga online, a cavall entre l'e-commerce i un 'retail' amb assistent personal, que envia roba masculina a domicili segons el gust i estil del client

La caixa que rep el client de Fashiop conté les peces de roba aconsellades per la seva 'personal shopper'
La caixa que rep el client de Fashiop conté les peces de roba aconsellades per la seva 'personal shopper'
Neus Navarro
29 de Setembre de 2015
No sent tendenciosos ni abusant dels prejudicis, podem afirmar que a molts homes els fa mandra anar de compres. Mirar talles, regirar els prestatges per trobar la millor peça i emprovar-se set pantalons d'un mateix color pot arribar a cansar a qualsevol... D'aquesta sensació generalitzada han volgut fer negoci dos emprenedors catalans que aquest passat agost han llançat la seva empresa,Fashiop.

"Busquem simplificar el procés de moda de compra per un target que no té temps o que no li agrada anar de compres, i per això ens dirigim als homes. Volem donar la feina molt mastegada per aquest tipus de perfils", declara Eduard Coves, soci fundador, juntament amb Carlos Solana d'aquesta start-up incubada a La Salle-Technova.

De moment, l'equip el formen els dos socis fundadors, a més de dos estilistes, un director financer, un responsable de xarxes socials i pròximament esperen incorporar un developper i una tercera estilista. "Som petits però ja en som uns quants", declara Coves. "És un model molt intens en capital humà, ocupa a molta gent i donat el perfil dels personals shoppers, principalment va dirigit cap a les dones", argumenta.

Comandes de roba a domicili
"No som ni una e-commerce ni un retail de moda tradicional. Estem a mig camí, fem un assessorament amb tracte humà", afegeix. Tal com apunta, Fashiop és una start-up que dialoga amb el client per saber quin és el seu estil de roba. Després de mantenir una entrevista d'estil, li envia a domicili una comanda, la Fashiop Box, que segueix les directrius: Si el client apunta que li agrada vestir casual pel dia a dia, però el cap de setmana vesteix més seductor, la seva personal shopper es regirà per aquests paràmetres. També atendrà al pressupost que demana, que des que l'empresa s'ha activat s'ha establert en una mitjana de 300 euros per comanda realitzada.



El client rep a casa la caixa amb les peces de roba i durant cinc dies pot decidir què compra i què rebutja, com si la seva casa fos l'emprovador de la botiga tradicional, però amb la calma. Reenviar la roba no li suposa cap despesa, ja que és Fashiop (@fashiop_com) qui assumeix el cost de la logística, de la que s'encarrega Seur. Per tant, assegura Coves, els guanys de la firma provenen només dels seus marges de venda.

Disposen de més de 50 marques, entre elles Barbour, Converse, Levi's, Adidas i Munich, gràcies a l'acord amb el proveïdor Conti. "Havíem de picar moltes portes. I d'aquesta manera, amb aquest partner súper rellevant, amb qui tenim afinitats de valors, ens ha donat accés a moltes marques que podem oferir als nostres clients". Clients que de moment són quasi un centenar, principalment de la província de Barcelona, on han començat la seva activitat. Però també, i gràcies a la campanya activa en xarxes socials que han fet per promocionar el negoci, també han lliurat caixes de roba a clients de València i Madrid.

Un model de negoci importat
La idea no és pròpia d'aquests empresaris que es van conèixer en les aules de l'IESE cursant un executive MBA. "Vam descobrir que als Estats Units en 2010 va sorgir l'empresa Trunk Club, firma que avui dia factura 100 milions de dòlars i tenen 300 estilistes", explica.

A l'Alemanya també funciona aquest model de negoci amb el nom d'Outfittery i ara són ells els importadors del negoci a casa nostra. "Per una banda, et permet millorar el que han fet els altres i i per anar a buscar finançament també dóna molta tranquil·litat als futurs inversors perquè han vist que ja funciona en altres mercats".