Carlos Avendaño i Kuan-Neng Foo, cofundadors de Finteca | Cedida

4YFN

Finteca et gestiona la hipoteca amb el mòbil

Neix a Nuclio, la incubadora de Carlos Blanco, una startup que vol digitalitzar la contractació de préstecs immobiliaris i empoderar l’usuari

A l’Estat espanyol es van registrar unes 400.000 noves hipoteques durant el 2017. La dada va remuntant, però encara estem lluny de les xifres dels anys precrisi, en plena bombolla immobiliària. Es tracta d’un producte que espanta, molts el veuen poc transparent i no els ajuda el fet d’anar de la mà d’unes entitats bancàries que han arrossegat anys de mala fama. Precisament contra tot això volen lluitar els creadors de Finteca, la startup que vol modernitzar l’últim gran producte de la banca que no s’ha adaptat al nou consumidor i a la seva demanda digital. Una proposta que aquests dies es presenta al 4YFN.

La plataforma va néixer fa cosa de vuit mesos com el primer assistent hipotecari 100% al mòbil. Es va gestar dins de Nuclio, la incubadora de Carlos Blanco, soci juntament amb en Carlos Avendaño i en Kuan-Neng Foo, després de repensar el procés de contractació del préstec hipotecari. “És un d’aquells productes que s’adquireixen igual que en el segle XX. Vas a l’oficina, el comparteixes amb la teva parella, dubtes, mires a Google, compares i al final acabes anant a l’oficina del davant a veure què t’ofereixen”, resumeix Avendaño, un procés que volen eliminar per reduir-lo a una cerca, comparació o sol·licitud ràpida a través del mòbil.

Treballen directament amb la banca. Concretament, amb quatre de les 20 grans entitats financeres que operen a l’Estat espanyol. Perquè no és només un producte pensat perquè l’usuari tingui la informació més clara i a mà, sinó que també ha de beneficiar l’empresa reduint els seus costos operatius. “Una de les eines que tenim és la gestió documental, permet escanejar els documents mínims i validar la sol·licitud amb rapidesa per fer els estudis de visibilitat”, detalla.

Avendaño: “Si volguéssim competir contra els bancs, no tindríem cabuda. Són molt poderosos i prefereixen treballar amb noves empreses”

Una sinèrgia que, reconeix, els beneficia: “Si volguéssim competir contra els bancs, no tindríem cabuda. Són molt poderosos i prefereixen treballar amb noves empreses i startups que els aporten valor”. Un win-win.

Desmuntar el monstre de la hipoteca

La startup es va crear fa uns mesos, però el llançament no s’ha fet fins a principis d’aquest 2018 amb un centenar d’usuaris. I això només a l’Apple Store perquè estan pendent d’arribar a Android.

Avendaño no vol parlar encara d’ingressos tot i que afirma que la plataforma monetitza el servei a partir de comissions per cada operació tancada. “Per a l’usuari és gratuït perquè volen ajudar-lo i pactem una petita quota amb les entitats perquè en el fons els fem ser més eficients en la captació de clients”, concreta el CEO.

Avendaño: “Volem que qualsevol persona entengui el producte i arribi a tenir la capacitat de triar ell amb tot el coneixement necessari”

El seu valor afegit, el de “desmuntar el producte bancari i fer-lo senzill”, beneficia les dues parts. Si el client potencial l’entén, li és més fàcil escollir l’entitat financera i aquesta ha de lluitar menys per retenir-lo. Però a més a més el cofundador insisteix en que s’ha d’entendre com una eina que empodera: “Volem que qualsevol persona entengui el producte, que jugui i compari, que obtingui uns resultats i arribi a tenir la capacitat de triar ell amb tot el coneixement necessari”. I és que després d’estudiar un tipus de producte com la hipoteca, el CEO assegura que és un tràmit senzill i que és la quantitat d’actors que intervenen el que el fan complex.

L’equip, format per cinc persones, encara el 4YFN com una oportunitat per donar-se a conèixer. El seu objectiu a curt termini no és obsessionar-se amb la facturació, sinó obtenir el màxim de sol·licituds possibles.