EMPRENEDORS
Al ‘food delivery’ no tot és demanar una pizza
El repartiment d’alimentació a domicili aposta per Barcelona amb l’arribada de la startup valenciana Uncovercity i de la plataforma logística Revoolt
Divendres nit i tothom es tira als bars. En ple confinament, sortir de casa per fer un entrepà ha estat el somni de molts i alguns negocis han aprofitat l’ànsia col·lectiva de no cuinar a casa per enèsima vegada i s’han sumat al carro del food delivery. Però ara ja no tot és demanar una pizza, el sector s’ha anat sofisticant i és així com han sorgit propostes com la dels valencians Uncovercity, que amplia les seues experiències gastronòmiques sorpresa i ara també les ofereix a casa.
En paraules del CEO Juanjo Sáez, “podíem haver pivotat des del començament de la crisi sanitària, però considerem no fer-lo ja que el vam veure arriscat i poc lògic: el mercat havia desaparegut. No s'havia modificat, simplement, va deixar d'existir”. No obstant això, afegeix que “de sobte ho vam veure tot clar fa una setmana; no pivotar ara seria un error. Seria no llegir el mercat. Així que sí, prenem la determinació d'oferir experiències gastronòmiques úniques des de casa. I així naix Uncovercity Delivery”.
La proposta és similar, però sense mobilitat, el gran què del confinament. Per 23 euros/persona o per 38 euros/persona, Uncovercity ofereix el tast a domicili d’un restaurant sorpresa. Els serveis Uncover HOME! i Uncover HOME!+ està disponible a València i també a Barcelona i Madrid, on opera la companyia.
Uncover HOME! i Uncover HOME!+ està disponible a València i també a Barcelona i Madrid, on opera la companyia
Així ho explicava el mateix Iván Lara Blanes, CMO de la startup: “Vam haver de ser àgils. És una cosa completament nova per a nosaltres però sense que perdem la nostra essència, la nostra raó d'existir: li donem el control total als nostres clients i, sabent el que els agrada, li ho donem tot fet”. Sáez explica també com s’ho està prenent el sector, ja que “són molts els xefs i restaurants reconeguts que s'han apuntat a aquesta mena de servei. Ara sembla haver-hi una altra manera d'oferir al món la seua cuina, indica, alhora que adverteix que “això sí, s'han hagut de canviar els menús i adaptar-los al viatge perquè no tots els ingredients ni elaboracions viatgen igual”.
Treballant el mateix sector, tot i que amb algunes diferències, es troba Revoolt, altra startup que arriba a Barcelona amb el model de repartiment a domicili d'alimentació. La startup inicia el 25 de juny les seues operacions a la Ciutat Comtal per a transformar els processos de lliurament en l'última milla de supermercats i comerços d'alimentació. El seu servei s'ofereix ja a Madrid, Saragossa, Logronyo i Vitòria, i pròximament s'implantarà a València, Màlaga i Sevilla.
La startup Revoolt inicia el 25 de juny les seues operacions a la Ciutat Comtal
La startup, accelerada per Lanzadera, pertanyent a Marina d'Empreses, arriba a Barcelona “amb molta il·lusió, amb el desig d'aportar el nostre granet d'arena perquè siga una ciutat més eco-innovadora en matèria logística, i perquè, secundant-se en la tecnologia i la sostenibilitat, millore la seua distribució urbana de mercaderies i la qualitat de vida dels seus ciutadans”, ha assenyalat el seu CEO Ángel Sánchez.
“Ens dirigim a supermercats i empreses d'alimentació de qualsevol grandària i tipologia, botigues físiques i online que volen oferir un servei diferenciador a l'hora d'entregar la compra als seus clients”, apunta. De fet, la startup ha detectat en el food delivery una nova línia de negoci. “Intervenim per a digitalitzar el procés i aconseguir que aquestes comandes arriben als domicilis en les millors condicions”, afegeix Sánchez.
A més, davant el col·lapse dels canals de venda online i telefònic dels supermercats per les restriccions de mobilitat, Revoolt acaba de posar en marxa una nova aplicació de Telecompra a la disposició dels retailers amb els quals treballa.