David Ruidor, CEO i cofundador de Goin, duranat un First Tuesday

Emprèn

Riudor: “M’arriba abans una bici d’Aliexpress que una transferència feta un divendres”

El CEO i cofundador de Goin explica com va passar de dedicar-se a la màgia a muntar una startup 'fintech' en un sector encara molt tradicional i que no crida l'atenció dels joves

Fer màgia amb les finances. Sembla una combinació estranya, però és la que defineix al CEO i cofundador de Goin, David Riudor. Aquest jove emprenedor de 23 anys va començar en el món dels negocis amb trucs de màgia, però al cap d’uns anys va veure que el seu futur es trobava en les finances. “Sembla la pel·lícula de mags Ahora me ves. Vosaltres també buidareu de sobte tots els comptes i desapareixereu amb 200 milions d’euros?”, bromeja l’inversor Carlos Blanco durant una nova sessió de First Tuesday. Que comenci l’espectacle!

De mag a fundador d’una fintech, la història de Ruidor és curiosa. Però ell tenia clar que havia de reinventar el sector financer. “Avui dia encara m’arriba abans una bicicleta de la Xina comprada a Aliexpress que una transferència feta un divendres”, assenyala. Un sector encara molt tradicional, que li costa captar la gent jove i que encara té molt camí a recórrer. Més d’un cop ja s’ha dit que el 80% dels millennials prefereix anar al dentista que al banc. “No es causen els fenòmens de massa en el sector bancari de la mateixa manera que en altres com la roba. No he vist mai ningú que presumeixi del BBVA o del Santander”, sentencia.

Més info: Tecnomagos, Goin i com fer màgia amb les finances

Però què impulsa a un jove de 20 anys que cobrava cinc dígits al mes sent mag a llançar-se al món de l’emprenedoria i renunciar a això per cobrar 700 euros al mes? “Al final tot es mou per passions i jo sempre he tingut el somni de construir alguna cosa molt gran i que pugui impactar molta gent”, explica Riudor. Com també impacten els seus trucs de màgia.

De la màgia a les finances

La sessió del First Tuesday de Goin comença com no podia ser d’una altra manera, amb David Riudor i Xavier Cabezas, el seu company mag, fent un truc als assistents: “L’objectiu és trobar el nombre Goin d’avui”, expliquen. I comencem amb les preguntes: quants diners creieu que té Carlos Blanco al banc? 999 milions d’euros. Primera xifra que multipliquem pel nombre de milions que creuen els assistents que guanyarà Goin en la pròxima ronda: 200 milions. I així seguim jugant als números.

El resultat? 120225100. A simple vista, no sembla res més que una xifra, però si es mira detingudament té un significat: 12 de febrer (el dia que es va celebrar el First Tuesday), 2,5 milions de dòlars (que són els que ha aixecat Goin) i 100 mil usuaris que ja compta la plataforma. “Quin és el truc?”, pregunta Blanco. “El truc és molt esforç per aconseguir els 100.000 usuaris”, respon Riudor.

Riudor: "Diners per invertir n'hi ha de sobres, no hi ha projectes bons"

El projecte de Goin arrenca el gener del 2018 amb Riudor com a CEO juntament amb Carlos Rodríguez i Gabriel Esteban. L’objectiu és ajudar els millennials a estalviar per tal que puguin complir els seus objectius. “I diem els millennials perquè el nostre públic són usuaris que tenen objectius a curt termini, com anar de viatge o comprar-se un iPhone”, explica l’emprenedor.

Riudor, Rodríguez i Esteban es van conèixer en una hackaton i, després de guanyar-la, van veure que els tres junts treballaven molt bé. Així que van deixar les seves feines en multinacionals i van començar a viatjar per tot el món en competicions d’enginyeria per testar el producte de Goin. Gràcies a guanyar l’AngelHack, van entrar en una acceleradora a San Francisco, on van rebre el premi a millor startup en fase seed. “Vam tornar a Espanya per la porta gran”, recorda Riudor.

Més de 100.000 usuaris en un any

Ara bé, la part més complicada per a tot emprenedor és obtenir finançament. “Deu dies abans de fer la primera ronda d’inversió, jo no coneixia a cap inversor”, destaca l’emprenedor, qui recorda que va enviar una sol·licitud d’amistat a Facebook a Eneko Knorr i, després de quatre cops de rebutjar-la, finalment els va convidar a sopar. Poc després tancaven la primera ronda de finançament de 600.000 euros i amb inversors reconeguts com Eneko Knorr, Carlos Blanco, Oriol Jucosa a través d'Encomenda, l'exdirectora general d'ING Direct a Espanya, Carina Spilka, o l'emprenedor Iñaki Arrola, entre altres.

Més info: Goin aixeca 2,2 milions d’euros en el seu primer any

“La gent es queixa que no hi ha diners”, intervé Blanco, a qui Riudor respon: “Diners n’hi ha de sobres, no hi ha projectes bons”. La resposta no deixa dubtes: si un projecte no aconsegueix inversors significa que la idea no és bona o l’equip no és bo. Més clar aigua.

L’èxit del projecte i de l’equip de Goin els va portar a situar-se en el primer lloc del rànquing d’apps gratuïtes de l’Apple Store durant uns dies, cosa que els permetre guanyar 60.000 descàrregues. Actualment en porten unes 200.000. Més xifres: 118.000 usuaris, dels quals 30.000 han realitzat alguna transacció econòmica a través de Goin, i amb una ràtio del 22% de conversions. “Al cap de vuit mesos de vida ja estàvem facturant, quan moltes startups triguen quatre anys a aconseguir-ho”, apunta Riudor. El seu objectiu és començar a internacionalitzar el negoci en els pròxims mesos, començant per tres països europeus.

Bancs vs. Fintech

Les xifres parlen per si soles, però no preocupa el tema de la seguretat als possibles usuaris futurs de Goin? “Poden estar tranquils, nosaltres tenim millor tecnologia de seguretat que els grans bancs”, sentència Riudor. I és que la startup utilitza la seguretat del banc juntament amb la seva per oferir la major protecció als usuaris. D’aquesta manera, l’emprenedor explica que les claus bancàries són només de lectura i tot passa a través de la targeta bancària, que està capada i que el mateix banc pot bloquejar si veu una activitat sospitosa.

Riudor: "Tenim millor tecnologia de seguretat que els grans bancs"

A simple vista, tot semblen avantatges. “Creus que en cinc anys alguna fintech com Goin podria comprar el Banc Sabadell?”, planteja Blanco. Riudor ho té clar: “Seguríssim, els grans bancs no tenen res a fer”. Ara bé, també considera que la col·laboració entre les grans entitats i les fintech és essencial per donar un millor servei i innovar en un sector encara “molt carca”.

De fet, aquest va ser un dels motius que va impulsar Riudor a emprendre en la banca. “I si haguessis d’emprendre en qualsevol altre sector, quin seria?”, pregunta Blanco per acabar. “El legal, sense dubte, però perquè l’odio”, respon. L’emprenedoria, com la màgia, és un món ple de sorpreses.