• Hey Bloom, una revolta a la comunicació

Hey Bloom, una revolta a la comunicació

L'agència de comunicació s'encarrega de projectes socials, culturals i sostenibles dirigits, normalment, per dones emprenedores

Les protagonistes de Hey Bloom Agency, amb Eirene Ramos, la fundadora al capdavant | Cedida
Les protagonistes de Hey Bloom Agency, amb Eirene Ramos, la fundadora al capdavant | Cedida
Barcelona
11 de Març de 2021
Act. 11 de Març de 2021

No hi ha esdeveniment més preuat a la natura que l’època de floriment dels cirerers. El Bloom –paraula anglesa que expressa l'acció de florir– dels cirerers ocorre de manera aïllada, és a dir, floreixen abans que moltes de les flors. En aquest sentit els cirerers tenen el seu tempo i, independentment que intentem alterar-lo, no hi ha res que pugui canviar aquest cicle. La metàfora d’un tempo específic i el floriment dels cirerers són el que ha donat nom a Hey Bloom Agency, una agència de comunicació dirigida, fundada i duta a terme per només dones. La seva fundadora, Eirene Ramos, és amant del bloom dels cirerers, de fer les coses amb temps i ben pensades i de l'empoderament femení, però sobretot, amant d'exemplificar en la seva feina les seves passions: “Busquem projectes que uneixin totes les coses que estimo, la cultura i el teatre, els projectes socials i la sostenibilitat”.

 

Aquesta agència neix l’any 2019 avalada pel programa de Barcelona Activa i amb un clar objectiu: donar veu a aquelles empreses que no en tenen. “L’agència és la nostra petita revolució; hi ha moltes dones que es dediquen als negocis, però poques surten a les portades”, explica Ramos. I és que no és tan important per les treballadores de l’agència si tens un gran pla de comunicació preparat o no tens massa idea del que vols fer, allà volen aconseguir fer realitat les idees. “Una vegada ens va venir a veure una clienta molt  jove que no sabia molt bé com crear vincle amb el seu públic, tot i tenir-lo molt definit”, comenta la creadora de l’agència. 

Hey Bloom Agency té una plantilla de quatre professionals amb perfils molt diferents. “Jo m’imaginava un grup que, tot i treballar de maneres i en àrees completament diferents, volguéssim fer créixer l’empresa de la mateixa manera”, descriu Ramos. Tot i això, també treballen en forma de col·laboracions amb altres persones que ajuden en alguns projectes de caràcter més específic; un total d’unes deu dones que ajuden a visibilitzar empreses i els creen una base sòlida per començar a guanyar notorietat.

 

Ramos: "Hi ha moltes dones que es dediquen als negocis, però poques surten a les portades"

Des que van obrir han portat unes 40 marques d’orígens molt variats, però sempre seguint amb la línia dels valors que volen representar des de l’agència: “nosaltres sempre escollim projectes que tinguin com a objectiu final fer un món millor, tot i que ells encara no ho saben”, somriu la fundadora. Amb seu al Coworking La InnoBAdora, l’agència ha consolidat la publicitat d’esdeveniments com el Festival Bam Barcelona Festival Escena Poblenou, aquest últim amb una gran història de superació al darrere, ja que l’últim dia de festival va ser el primer dia de l’entrada del toc de queda a Catalunya. “Sempre dic que va ser un símbol, com una cosa que havíem d'aconseguir, i al final l’esdeveniment va ser un gran èxit”, diu la fundadora.

Segmentació del públic

Eirene Ramos no havia pensat mai a tenir una empresa on només treballessin dones, simplement i tal com ella explica va ser una casualitat fortuïta: “Nosaltres no ens buscàvem, simplement ens vam trobar”. D’aquesta manera, ella mateixa va anar creant una xarxa de dones disposades a treballar amb els valors que ella havia pensat per l’empresa.

Tot i la gran labor que estan fent, no és cap secret que atenen més projectes liderats per dones que per homes: “No em sembla malament, ja que això implica que hi ha projectes liderats per dones, però també penso que la lluita feminista no és només cosa de dones”, explica Ramos.

Ramos: "Penso que la lluita feminista no és només cosa de dones"

Segons les dades que proporciona la mateixa creadora de Hey Bloom Agency, podríem dir que un 80% del públic objectiu de la companyia són dones, mentre que el 20% restant equival als homes: “No és que excloem als homes de les nostres campanyes, suposo que és un tema que el nostre missatge no sembla calar tant en els homes com en les dones”.

Expandir horitzons

“Amb tot el que ha passat sento que el nostre futur és una mica incert”, recalca Ramos. En aquesta mateixa línia, la fundadora recorda que la crisi del coronavirus no ha ajudat cap empresa i la seva no és una excepció. Així i tot, l’emprenedora creu que seguint amb el projecte a poc a poc els anirà guanyant notorietat i podran expandir-se a altres parts d’Espanya: “Vaig estudiar molts anys a Madrid i seria un dels meus destins per obrir una altra delegació de la companyia”.

A més a més, Ramos també voldria tornar a les seves arrels extremenyes i obrir una altra agència a la seva ciutat natal: “Ja porto alguns projectes d’allà, però la distància no facilita la feina”.

Hey Bloom Agency s’ha fet un lloc al mercat de les agències per predominar en el sector slow i fer les coses al seu tempo, amb grans garanties de resultat positiu. A part, Eirene Ramos posa de manifest la necessitat de seguir apostant pels valors i l’empoderament femení, tot i que de vegades ens trobem amb contradiccions: “La meva passió és volar i tot i això cada vegada que agafo un avió recordo tot el que contamina; hem de recordar que la vida és un set no un deu”.