Els fundadors d'HolaLuz.com en un viatge per ser premiats

Emprèn

HolaLuz.com: electricitat online, ecològica i barata

La start-up catalana ofereix una alternativa a les grans companyies amb una gestió transparent, digital i econòmica de l'electricitat

Quantes vegades us heu queixat per la paperassa i els preus dels rebuts de la llum? Aquesta és la preocupació que vol fer desaparèixer HolaLuz.com, una start-up catalana fundada per Carlota Pi (@CarlotaPiAmoros), Oriol Vila (@oriolvilag) i Ferran Nogué (@fnogue). Per això el seu objectiu és digitalitzar i democratitzar l'electricitat per fer-ne un ús més personalitzat, barat i ecològic.

HolaLuz.com es posiciona com l'alternativa a les grans comercialitzadores d'electricitat, cobrint totes les seves mancances. "Volem evitar-li la burocràcia al client, fer que pugui accedir al seu consum a través d'Internet, estalviar-li diners i fer-ho amb energies verdes", assegura Pi.

Digitalització del servei elèctric
L'empresa catalana és la primera comercialitzadora online del mercat espanyol. Havent sortit al mercat l'any 2011, aquesta start-up neix amb la voluntat de fer les coses més senzilles, trencar els paradigmes de relació amb l'usuari perquè sigui un tracte més àgil i proper.

"No entenem com les companyies encara funcionen enviant papers cada dos mesos tenint una eina tan brutal en aquest servei com és Internet i les xarxes socials", critica Pi. Tenint en compte aquest buit, HolaLuz.com permet al client gestionar el seu consum d'electricitat a través de la plataforma web, fent que aquest sigui més transparent i eficaç.

Estalvi econòmic assegurat
"El 99% dels nostres clients estalvien diners amb el nou pla d'electricitat", assegura Pi. Amb aquesta convicció de fer que l'ús d'energia sigui més econòmic, HolaLuz.com reivindica que no és una low cost sinó que ofereix uns preus justos que se sobredimensiona amb les grans companyies.

"Si no et cauen els ploms és que alguna cosa va malament a casa teva", explica la fundadora, que assegura que si això passa és perquè paguem molta més electricitat de la que necessitem. "No acostumem a saber quin és el valor de l'electricitat, així que acceptem i paguem", comenta. Per això són l'única companyia on l'usuari pot escollir i regular el pla de potència més adient.

Creixement i futur de l'empresa
HolaLuz.com va sortir al mercat el maig de 2011. Amb només tres anys operant a l'Estat espanyol ja compten amb més de 40.000 clients, avançant a un ritme de 1.500 usuaris nous al mes. "Volem liderar la transformació del sector", explica Pi, "per això hem d'anar pas a pas i consolidar-nos com a alternativa".

Pel que fa al capital inicial, HolaLuz.com va néixer a partir de l'autofinançament dels socis fundadors i de préstecs de l'Institut Català de Finances i ENISA per valor d'un milió d'euros. L'any 2013 van facturar 15 milions d'euros i esperen que per enguany la xifra s'elevi als 40 milions.

Malgrat la important evolució, de moment la start-up està centrada en el mercat espanyol encara que s'està pensant en una internacionalització al mercat llatinoamericà i a un parell d'europeus de cara a un any vista. Tot i això, asseguren que els hi cal tenir una posició encara més sòlida, amb més gent.

Des d'HolaLuz.com s'agraeix el paper d'incubadora de Barcelona Activa. "Ha estat una influència molt important perquè ens vam envoltar d'un ecosistema emprenedor que t'alimenta d'optimisme, motivació i noves idees", explica Carlota Pi. Des dels seus inicis, la start-up ha crescut de tres a 47 membres i ha estat reconeguda amb diversos premis de l'àmbit emprenedor.