L'usuari principal és dona d'entre 25 i 45 anys

Emprèn

Ictiva, el gimnàs a casa

La startup, que ofereix vídeos i plans d’exercicis online, busca inversors al Menorca Millennials per ampliar la seva presència al mercat

No tothom té temps per anar al gimnàs ni prou diners per pagar les quotes mensuals o anuals que es demanen. Això, però, no vol dir que un no vulgui posar-se en forma. Per donar solució a aquesta dicotomia, fa prop de dos anys va néixer Ictiva, un projecte liderat per quatre socis que volien traslladar el model del gimnàs físic al món online.

“Volíem que la part de la població que no fa esport tingués la possibilitat d’activar-se. Per això vam pensar que, amb Internet, podríem crear una plataforma que hi donés accés a tothom i que fos barata”, explica Jordi Marsal, soci-fundador. Els seus plans van des dels sis euros mensuals fins als vuit, en funció del tipus de tarifa escollida.

"Volíem que la part de la població que no fa esport tingués la possibilitat d’activar-se"

La plataforma ofereix vídeos d’aproximadament 20 minuts de 21 disciplines diferents, adaptades a tots els nivells i amb exercicis diversos per treballar cada part del cos en funció dels objectius. “Portem gairebé 1.000 píndoles gravades i en tenim també per a nens i nadons, per a persones que comencen de 0 i volen anar avançant...”, assenyala.

A més a més, ofereixen un servei de nutrició amb plans de dietes estàndards i també d’altres personalitzades per a l’usuari, com sistemes d’entrenaments dissenyats per a cadascú. Tot es fa de la mà de professionals, col·laboren amb una associació de nutricionistes i dietistes que marca les pautes a seguir. I per evitar que un s’avorreixi al veure’s davant de la pantalla fent exercici, tenen un motivador que fa el seguiment de l’activitat de l’usuari i premia la seva constància.

Tot i que tenen varietat de perfils, el seu públic principal són dones d’entre 25 i 45 anys que busquen aeròbic, dansa del ventre, pilates o ioga. Això fa que, segons Marsal, l’aeròbic sigui l’activitat més demandada i, pel que fa a les dietes, els plans de 15 dies. “La gent vol resultats ràpidament”, comenta.

Les puntes de registre es noten en tres moments de l’any: després de Nadal, a la primavera amb l’operació biquini i al setembre, quan tothom torna a l’activitat i es marca nous objectius.

Vetllar pel treballador

Ictiva Work és l’altre segment de negoci que tenen entre mans. Ofereixen a les empreses la possibilitat de millorar la salut dels treballadors amb plans d’exercicis físics i mentals o dietes. Els treballadors reben el servei gratuïtament, ja que el cobreixen les corporacions, les quals s’asseguren que poden disminuir el nombre de baixes i problemes de la plantilla.

Entre els seus clients ja es troben empreses com Gas Natural, Simon o Áreas.

A la cerca de finançament

“Sempre hem avançat fent fer prova-error, hem tirat endavant amb els nostres recursos econòmics, però ara necessitem una ajuda per seguir creixent”. Aquest és el motiu pel qual Marsal explica que s’han presentat a la tercera edició del Menorca Millennials, la primera desacceleradora mundial de startups, on són un dels 20 projectes seleccionats entre prop de 400 d’arreu del món.

"L’empresa havia de ser 100% nostra fins que els recursos propis donessin de si i ara ja hem superat aquest punt"

Tal com explica el responsable de producte, la idea és trobar la persona (o persones) disposada a invertir en Ictiva per tenir els recursos suficients per a promoció i màrqueting. “Tenim un producte consolidat, massa crítica i ens va bé. Però només tenim 145.000 persones registrades, per a Internet això no és res, és un gra de sorra”, apunta. “L’empresa havia de ser 100% nostra fins que els recursos propis donessin de si i ara ja hem superat aquest punt”.

S’han posat la xifra de dos milions d’euros com la quantitat idònia per créixer bé. Per ampliar la seva presència al mercat espanyol i per pensar a traduir la plataforma a altres idiomes i abordar l’exterior.  

L’equip el formen 10 persones i està liderat pels quatre soci i fundadors: Orlando Pérez, Sergio Recio, Soli Zacal i Jordi Marsal. Treballen amb una trentena d’especialistes, amb els quals graven els vídeos cada tres mesos per actualitzar les rutines d’exercicis.

El 2016 van facturar 270.000 euros i aquest any preveuen tancar amb 600.000 euros.