La Barcelona més mòbil

Neix la Mobile Community amb l'objectiu d'aglutinar i impulsar l'ecosistema TIC i Mobile a Catalunya, que ja reuneix més de 12.000 empreses i 86.000 treballadors

La Mobile Community s'ha presentat al Cibernàrium de l'edifici MediaTIC, al 22@ de Barcelona
La Mobile Community s'ha presentat al Cibernàrium de l'edifici MediaTIC, al 22@ de Barcelona
Pau Garcia Fuster
03 de Febrer de 2015
Act. 05 de Febrer de 2015

"El Mobile World Congress és el millor que li ha passat a Barcelona des dels Jocs Olímpics". Amb aquesta frase Miguel Vicente, fundador de LetsBonus i Wallapop, ha volgut resumir la importància que el sector del mòbil està tenint per a la capital catalana.

Ho ha fet en l'acte de presentació de la Mobile Community aquest dimarts, en el que ha de ser el punt de trobada i expansió de tots els integrants del sector a Catalunya. Aquesta nova comunitat del sector mòbil girarà entorn del seu portal web, que es vol convertir en un aparador d'empreses, entitats i projectes, de tal manera que es consolidi com un espai de consulta habitual dels professionals del sector.

En una taula rodona sobre l'emprenedoria en el sector mòbil, Vicente ha recordat que "és un sector format per companyies petites, però també n'hi ha de molt grans. Només les 10 més grans facturen més de 5.000 milions d'euros i donen feina a més de 5.000 persones". Aquesta combinació facilita un ecosistema amb "una alta capacitat de crear riquesa i llocs de feina", ha assegurat.

Carlos Blanco, fundador d'Akamon i de l'acceleradora Conector, ha destacat la importància "d'unir-se a l'ecosistema". Aquest emprenedor i business angel, amb llarga trajectòria en el sector, assegura que "és important ser al costat de la gent que en sap, que és on s'aprèn".

El talent hi és
Jaume Mayor, fundador de WeSmartPark, ha posat èmfasi en el fet que "tenim molt talent en aquest sector". Al seu parer, "ens hem de creure que sí que podem ser un Silicon Valley: tenim diners i talent, però ens falta una mica de decisió i mentalitat".

Miguel Vicente ha insistit que "la comunitat està demanant perfils tecnològics, i a Barcelona es pot trobar talent ben format, fidel i amb experiència en start-ups". Les posicions de màrqueting online o de desenvolupament de negoci també estan tenint molta sortida.

En aquest sentit, Carlos Blanco ha advertit que tot i que hi ha molt bons desenvolupadors, "en la combinació entre màrqueting i tecnologia és on més complicat resulta trobar gent". Pel fundador d'Akamon, "fan falta més Wallapop's a Barcelona, fins ara no hi havia una start-up de referència en sector Mobile a Catalunya". I ha lamentat no entendre "per què el mercat necessita una cosa i l'educació no la forma".

La inversió arriba
"Hi ha hagut un canvi de fa cinc anys a ara, hi ha molt més accés al finançament", ha afirmat Miguel Vicente. Ho constata Carlos Blanco, el qual assegura que "inversors privats provinents de sectors tradicionals comencen a invertir en start-ups". Blanco ha valorat positivament la tasca dels fons d'inversió, tot i que en troba a faltar algun més a Barcelona a part d'Inveready en la franja dels 300.000 al milió d'euros.

Sigui com sigui, Blanco destaca que "els inversors tenen tantes oportunitats que els costa identificar-les". Per això cada cop és més habitual que es dirigeixin a les acceleradores perquè els ajudin "a valorar quin projecte progressa adequadament". De fet, per Jaume Mayor "un capital sense un mentor pràcticament no val res". Però ha animat a emprendre assegurant que "si tens una bona idea, els diners arriben".

Ara bé, Carlos Blanco ha advertit que "l'emprenedor no pot venir amb un capital social de 3.000 euros a demanar diners a un business angel, no cola". Segons Blanco, cal exigir un esforç en aquest sentit, i els emprenedors "s'han de fer a la idea que han de treure 10.000, 20.000 o 30.000 euros d'on sigui abans d'anar a buscar un inversor".

Mobile Community, el punt de trobada del sector
Alexis Culubret, de la direcció Mobile de l'Institut Municipal d'Informàtica de l'Ajuntament de Barcelona, ha destacat que el sector "reuneix molts actius importants, però encara n'hem de sumar més: universitats, escoles de negocis, incubadores, etc".

Aquest serà un dels objectius de la Mobile Community, impulsada per Mobile World Capital Barcelona, l'ajuntament de la ciutat i la Generalitat de Catalunya. Culubret assegura que "volem ser un pol de referència de les tecnologies mòbils a tot el món". I destaca aquesta nova eina com una oportunitat perquè "la comunitat sigui estable, que parli i comparteixi".

La Mobile Community inclourà notícies i novetats, a més d'una agenda on tots els seus membres podran compartir i promocionar els diferents esdeveniments que organitzin. A més a més, comptarà amb un Marketplace per recopilar la informació bàsica de cada emprenedor, companyia o entitat, en format de directori; i es complementarà amb una borsa de treball.