• Les apps que fan les ciutats més 'smart'

Les apps que fan les ciutats més 'smart'

Els premis del 4YFN porten al Smart City Expo les aplicacions més transgressores de la indústria de les ciutats intel·ligents

Els smartphones poden ajudar a fer més intel·ligents les ciutats del futur
Els smartphones poden ajudar a fer més intel·ligents les ciutats del futur
Redacció
16 de Novembre de 2015
Act. 16 de Novembre de 2015
4 Years From Now (4YFN), la plataforma de negoci per a la creixent comunitat de startups tecnològiques a nivell global impulsada per Mobile World Capital Barcelona, organitza els primers 4YFN Awards edició Smart Cities.

Les cinc startups finalistes sabran qui ha guanyat el certamen durant la final, que se celebrarà el pròxim 19 de novembre en el marc de l'Smart City Expo World Congress (SCEWC) i premiarà la millor solució de mobilitat vinculada a la sostenibilitat, l'energia, la tecnologia o la governabilitat de ciutats intel·ligents.

Les cinc escollides
Una de les finalistes és BreezoMeter, provinent de Haifa, Israel. És una plataforma que mitjançant el Big Data proporciona dades precises sobre la qualitat de l'aire a les ciutats per a consumidors i empreses.

Des de Madrid arriba DriveSmart, una aplicació dissenyada per a analitzar i millorar la conducció i el comportament al volant. La plataforma premia les bones pràctiques amb descomptes i ofertes en serveis per a l'automòbil, combustible o assegurances, entre d'altres.

Provinent de la ciutat de Malmo, a Suència, arriba a la final l'aplicació Mapillary, que permet als usuaris capturar, compartir i explorar imatges de qualsevol lloc. A través de les aportacions de la seva comunitat d'usuaris, Mapillary agrupa imatges a peu de carrer que permeten visitar de forma virtual diferents espais.

La catalana SmartCityLink proposa un sistema de gestió per NFC que permet connectar els elements d'una ciutat amb usuaris, treballadors i gestors a través de smartphones. L'últim finalista és l'holandesa The City Game, aplicació que permet realitzar bones accions a canvi de recompenses ofertes per marques i organitzacions que participen en el projecte com a part de la seva estratègia de RSC.