13
d'Agost
de
2014
Act.
13
d'Agost
de
2014
El director general de MyTaxi Espanya, Antonio Cantalapiedra, critica la manera com Uber, l'aplicació que ha posat en peu de guerra al sector del taxi, ha irromput al país, ignorant la normativa vigent, i recorda que totes les empreses han de complir de la mateixa manera les lleis i pagar impostos.
Cantalapiedra defensa l'actual tendència del denominat "consum col·laboratiu", però adverteix que "ha d'haver un control" i que qualsevol activitat d'aquest tipus ha de respectar la legalitat, ja que "les regles de joc són iguals per a tots".
Assegura que Uber és "una aplicació amiga", però que no està d'acord en com s'ha implantat a Espanya, fent cas omís d'algunes de les normes que regeixen el sistema de transport de viatgers del país. "Volem que acceptin la regulació en arribar a una ciutat. No poden arribar i seguir operant encara que li ho prohibeixin, perquè això és una presa de pèl a ciutadans i taxistes", sosté Cantalapiedra.
Defensa dels taxistes
El director general de MyTaxi Espanya destaca també que els taxistes no estan en contra de la innovació, d'Internet o de les noves tecnologies, sinó que exigeixen que es compleixi la normativa i es posi vedat a l'intrusisme en el sector.
"S'està donant la idea que el taxi és un sector ancorat en el passat i això no és cert", subratlla l'executiu, que recorda la bona acollida que des d'un primer moment ha tingut l'aplicació MyTaxi a Espanya.
Per aquest motiu, Cantalapiedra confia en el fet que les administracions públiques adoptin les mesures necessàries que garanteixin la bona conducta de les empreses que operen en el sector de la mobilitat privada.
Primera aplicació alemanya
Cantalapiedra és el primer executiu a Espanya de MyTaxi, una jove empresa tecnològica alemanya que ha desenvolupat una d'èxit aplicació que permet demanar i pagar un taxi a través del telèfon mòbil.
Aquest servei, que va arribar el 2012, suma centenars de milers de descàrregues a Espanya i és utilitzat actualment per uns 4.000 taxistes de Barcelona i Madrid. L'acollida és ben diferent que la del col·lectiu de taxistes ha donat a l'aplicació Uber: les crítiques i protestes del sector han motivat les primeres sancions.
La Generalitat ha exigit a Uber que cessi la seva activitat i ha anunciat que castigarà cada infracció de la normativa de transport de viatgers amb multes de fins a 6.000 euros. Uber, no obstant això, avisa que recorrerà qualsevol sanció que limiti la seva activitat a Barcelona i que, mentrestant, continuarà recolzant els seus conductors associats i atenent els seus viatgers a la ciutat.
Cantalapiedra defensa l'actual tendència del denominat "consum col·laboratiu", però adverteix que "ha d'haver un control" i que qualsevol activitat d'aquest tipus ha de respectar la legalitat, ja que "les regles de joc són iguals per a tots".
Assegura que Uber és "una aplicació amiga", però que no està d'acord en com s'ha implantat a Espanya, fent cas omís d'algunes de les normes que regeixen el sistema de transport de viatgers del país. "Volem que acceptin la regulació en arribar a una ciutat. No poden arribar i seguir operant encara que li ho prohibeixin, perquè això és una presa de pèl a ciutadans i taxistes", sosté Cantalapiedra.
Defensa dels taxistes
El director general de MyTaxi Espanya destaca també que els taxistes no estan en contra de la innovació, d'Internet o de les noves tecnologies, sinó que exigeixen que es compleixi la normativa i es posi vedat a l'intrusisme en el sector.
"S'està donant la idea que el taxi és un sector ancorat en el passat i això no és cert", subratlla l'executiu, que recorda la bona acollida que des d'un primer moment ha tingut l'aplicació MyTaxi a Espanya.
Per aquest motiu, Cantalapiedra confia en el fet que les administracions públiques adoptin les mesures necessàries que garanteixin la bona conducta de les empreses que operen en el sector de la mobilitat privada.
Primera aplicació alemanya
Cantalapiedra és el primer executiu a Espanya de MyTaxi, una jove empresa tecnològica alemanya que ha desenvolupat una d'èxit aplicació que permet demanar i pagar un taxi a través del telèfon mòbil.
Aquest servei, que va arribar el 2012, suma centenars de milers de descàrregues a Espanya i és utilitzat actualment per uns 4.000 taxistes de Barcelona i Madrid. L'acollida és ben diferent que la del col·lectiu de taxistes ha donat a l'aplicació Uber: les crítiques i protestes del sector han motivat les primeres sancions.
La Generalitat ha exigit a Uber que cessi la seva activitat i ha anunciat que castigarà cada infracció de la normativa de transport de viatgers amb multes de fins a 6.000 euros. Uber, no obstant això, avisa que recorrerà qualsevol sanció que limiti la seva activitat a Barcelona i que, mentrestant, continuarà recolzant els seus conductors associats i atenent els seus viatgers a la ciutat.