LetMeSpace: magatzems al costat de casa
El 'marketplace' català ofereix habitacions, trasters i pàrquings buits de particulars en lloguer
L'economia col·laborativa segueix al servei del ciutadà. Aquesta vegada dóna un cop de mà als qui no tenen prou espai per guardar tot el que no utilitzen i necessiten un lloc on deixar-ho. Parlem de LetMeSpace, una start-up catalana fundada el juny de 2014 per Etienne Darbousset i Christian Picard que es concep com l'Airbnb dels magatzems. El marketplace posa en contacte particulars per llogar espais –habitacions, trasters o pàrquings- on deixar els trastos.
Emprendre a la capital catalana
Barcelona és el lloc idoni per al desenvolupament de la idea. Primer de tot, perquè els principals trasters estan lluny del centre; segon, perquè els preus són massa elevats. D'aquesta manera, es podrien estalviar despeses i temps de desplaçament. Un estalvi que quantifiquen ja en un 60% pels qui busquen un espai, mentre que pels qui l'ofereixen podria suposar un ingrés extra d'entre 150 i 200 euros al mes.
Que s'escollís la ciutat comtal, però, té un altre motiu: "És fàcil muntar una start-up aquí". Ho afirma el co-fundador Christian Picard, qui compta amb una experiència emprenedora de més de cinc anys a la ciutat catalana. Fins i tot ha format part de l'equip de l'emprenedor Carlos Blanco a Akamon.
Seguint de prop Uber i Airbnb
"Estic d'acord amb la gent que es queixa d'Uber i Aibnb, però jo no em queixo del model", explica Picard. LetMeSpace segueix el mateix patró que aquests dos portals que posa en contacte usuaris que busquen cotxe per moure's o habitatges de vacances amb particulars que ho ofereixen.
Davant la situació que viuen les dues plataformes, el soci de la nova start-up es defensa assegurant que ells volen complir la normativa. "Aquestes empreses fan el treball de regulació per nosaltres", diu Picard fent referència als dos marketplaces, "pel que nosaltres comencem a actuar en funció de les reaccions i el marc legal que anem veient". En aquest sentit, remarca que no es negaran a pagar la taxa que pertoqui per tirar endavant en el negoci, ja que, segons l'emprenedor, "l'economia col·laborativa no pararà, serà la nova forma de consumir en el segle XXI".
Números que avalen l'èxit
El preu es pacta entre l'oferent i el demandant, però prèviament la plataforma orienta en funció de la zona on hi ha l'espai. Caldrà sumar-hi, però, un 10% de comissió en el preu final per al demandant; i restar-li un altre 10% al que guanyaria l'oferent.
Amb aquest model de negoci preveuen tancar els primers dotze mesos d'activitat amb un milió d'euros de facturació. La xifra sembla viable, ja que en actiu porten només tres mesos i han obtingut un trànsit de 8.000 persones, 300 usuaris que cerquen llocs i 200 localitzacions per llogar. En termes de facturació, han assolit 100 transaccions; però Picard insisteix a subratllar que aquesta no és la variable que més els obsessiona, ho és tancar el 2014 amb 300 espais. Això i demostrar que el model funciona en un mercat que s'ha incrementat en gairebé un 300% en els darrers cinc anys a Espanya.
Els millors padrins
Els objectius de futur més immediats no només impliquen consolidar el negoci, també inclou l'expansió. El passat mes d'octubre LetMeSpace va tancar una ronda de finançament de 100.000 euros que va de la mà de l'entrada a la companyia del business angel Carlos Blanco, el conseller delegat de Mister Traster, Álvaro Juncadella –empresari del sector-, i altres inversors d'Anglaterra, França i Suïssa. Un import que se suma als 20.000 euros inicials aportats pels dos socis per engegar la idea, obrir pàgina web i començar a obrir mercat.
L'augment de capital es destinarà millorar la presència de la start-up a Barcelona en una primera fase. Després, Madrid i París se situen com els punts on créixer.