STARTUP
Mascoteros, l’Amazon de les mascotes
El ‘marketplace’ compta amb més de 30.000 referències de productes per a animals de companyia així com canals d’assessorament i d’interacció entre usuaris
Els animals de companyia també volen tenir el seu propi Amazon, un que factura 4 milions d'euros. Un castell de princesa pel teu gat o un conjunt de sudadera i pantaló perquè el gos estigui a la última moda quan passegi pel parc són alguns dels productes que es poden trobar a Mascoteros. Es tracta d'un marketplace creat amb la finalitat de “donar als usuaris tot en relació al món de les mascotes a preus competitius i sempre amb un servei extraordinari”, explica Demis Torres, CEO de l’empresa.
Aquest tot al qual posa tant èmfasi l’emprenedor es basa a proporcionar als clients tant menjar per animals, accessoris o assessorament de qualsevol botiga de barri especialitzada en animals “digitalitzant el teixit empresarial català i espanyol del sector perquè tots els venedors tinguin la possibilitat de vendre”, apunta. No importa si tens un gos, un gat o fins i tot una iguana com a animal de companyia: Mascoteros té l'aliment per a qualsevol mascota.
La història de Mascoteros es remunta més enllà del 2016, quan Torres es va posar al capdavant d’aquest marketplace per a les mascotes. Mascoteros era una comunitat de persones que compartien anècdotes, experiències i consells sobre els seus animals de companyia. Però fa dos anys, gràcies a l’impuls de la incubadora Atresmedia Hub Factory, gestionada per Antena 3 i Antai, Mascoteros va evolucionar “des d’una comunitat a una comunitat transaccional, recolzada en un marketplace”, explica l’emprenedor.
Comprar i compartir experiències
Actualment, la plataforma compta amb més de 30.000 referències, de les quals unes 9.000 s’entreguen en 24 hores. Mascoteros ha tancat el 2017 amb una facturació de 4 milions d’euros i uns 100.000 usuaris.
Els botiguers que venen els seus productes a través de Mascoteros són principalment de Barcelona, Madrid, València i Múrcia. Aquests comerciants tenen l’estoc de productes a la seva botiga i simplement publiquen els seus articles amb el seu preu al marketplace per rebre més comandes a través d’internet. En total, 260 botigues treballen amb Mascoteros.
Mascoteros té presència avui en dia a Espanya i Portugal, tot i que els quatre punts forts de vendes de l’empresa són les comunitats on tenen més botigues. Tot i això, l’empresa voldria entrar al mercat francès de cara a finals d’aquest any. Aquest 2018, la startup vol consolidar els mercats on estan presents i millorar l’app amb intel·ligència artificial. “D’aquesta manera, l’aplicació podrà recordar als usuaris que han de comprar menjar per la seva mascota quan s’està a punt d’acabar”, explica Torres. A més, Mascoteros preveu gairebé duplicar la facturació del 2017 i arribar als 7,5 milions d’euros.
Mascoteros tanca el 2017 amb una facturació de 4 milions d'euros i uns 100.000 usuaris
Però l’ambició de Torres i el seu equip va més enllà: “Volem oferir una plataforma perquè interactuïn els usuaris”. Segons l’emprenedor, a Espanya no hi ha cap altra empresa del sector de les mascotes que englobi comunitats d’usuaris i botigues. Per això, el passat mes de novembre van llançar una aplicació mòbil per seguir potenciant aquesta part de relació entre amants dels animals i experts. Des de llavors, l’app ja compta amb més de 6.000 descàrregues.
“Principalment tenim dos canals d’assessorament: un sobre què fer davant determinats comportaments de l’animal i l’altre on s’indiquen restaurants, bars, galeries... petfriendly, és a dir, espais on la gent pugui entrar amb animals”, explica Torres.
Mascoteros solidaris
L’acord amb Antena 3 ha estat de gran ajuda per l’empresa per donar-se a conèixer al mercat. A finals del 2016, Mascoteros va llançar una campanya de televisió que els va proporcionar molta imatge de marca i “ens va facilitar l’entrada al mercat i aconseguir acords amb botiguers que volguessin posar els seus productes al nostre marketplace”, explica Torres.
A més, l’empresa col·labora amb Mascoteros Solidarios una iniciativa creada per l’antiga comunitat de Mascoteros en el seu dia. “Per exemple, l’any passat va repartir dues tones de menjar i més de 3.000 euros a protectores d’animals”, explica l’emprenedor. L’1% de les seves inversions en màrqueting es destinen a aquestes fundacions, sigui per comprar aliments o fer donatius.