Menja't la palla del teu còctel

L'empresa Sorbos ha creat una palleta comestible i amb diferents sabors per oferir una experiència nova al client i reduir el consum de plàstic

Sorbos has created a biodegradable, edible and flavoured straw
Sorbos has created a biodegradable, edible and flavoured straw
Bàrbara Padilla
24 de Gener de 2017
Act. 25 de Gener de 2017

Us imagineu poder menjar-vos la palla del vostre gintònic? La imatge pot semblar estranya, però això ja és possible gràcies a l'empresa de recent creació Sorbos, ubicada a les Franqueses del Vallès. El seu fundador, el jove emprenedor i bartender des de fa 10 anys Víctor M. Sánchez ha creat una palla comestible i amb diferents sabors, que podem utilitzar per beure els nostres còctels favorits. D'aquesta manera, evitem que es malgasti més plàstic, ja que el material que s'utilitza és molt més sostenible. Però no només això: la palla serveix també com a merchandising per a determinades marques, com NH Hotels o Maseratti, que ja hi han serigrafiat el seu nom.

"Sorbos va néixer del món de la restauració per a la restauració, amb l'objectiu d'oferir un valor afegit pel que fa a producte i a responsabilitat mediambiental. El nostre objectiu és compartir aquesta sensibilització pel desenvolupament sostenible i oferir una experiència al consumidor final", explica el creador. Format en criminologia, Sánchez treballava com a Brand Ambassador per a una multinacional de distribució de licors, quan va voler crear una palla comestible amb el sabor d'un dels botànics de la ginebra que promocionava. Li va explicar la idea al seu company Enric Juvina, i junts van començar el camí.

Aleshores, un grup d'enginyers alimentaris va desenvolupar la fórmula òptima per a l'ús de Sorbos, treballant la rigidesa, la durabilitat i l'estabilitat, mirant que ni el color ni el sabor de les palles passessin al líquid, i que fos econòmicament rendible. Un cop patentada la fórmula, van crear, junt amb una empresa italiana, una màquina industrial que produís el producte.

La companyia es va ubicar inicialment en un viver d'empreses de les Franqueses, on hi havia un petit taller adaptat a producte alimentari i on les connexions pel que fa a transport eren òptimes. Actualment, hi ha set treballadors a la fàbrica, cinc externs directes i 10 col·laboradors externs indirectes de perfils molt diferents: comercials, financers, operaris de fàbrica i enginyers industrials.

El cicle perfecte
El nom de Sorbos va ser ben pensat. "Buscàvem un concepte intuïtiu i que la gent recordés. Amb la 'O' de Sorbos vam jugar amb la imatge d'una copa des de dalt, i el punt simbolitza una palla mossegada. D'altra banda, Sorbos defineix molt bé la funció del producte, que és xuclar", explica Sánchez. I és que Sorbos és un concepte únic al mercat. Per primer cop, es crea una palla biodegradable, comestible i aromatitzada que no desvirtua el gust de la beguda amb la qual interactua. "En l'àmbit de l'hostaleria, vam aconseguir el que s'anomena el 'cicle perfecte': tots els elements que hi ha dins la copa tenen un sentit aromàtic i comestible", relata el fundador. Un cop acabat el còctel, el client es pot menjar la palla amb el gust de la mateixa i el gust de la beguda, ja que la palla fa d'esponja.

 
Les palles creades per Sorbos estan fetes de sucre. Cedida


Les palles de Sorbos contenen 23 calories i estan fetes de sucre. Es pot escollir entre set sabors: maduixa, llima, llimona, gingebre, canyella, poma verda o sabor neutre. El producte, que es pot adquirir a través de la botiga online de la companyia amb una compra mínima de 200 unitats, és vàlid per a tot tipus de begudes, naturals o fredes, i manté les propietats d'una palla de plàstic corrent durant 25 minuts. Després, es comença a estovar i és moment de consumir-lo.

Una evolució positiva
Des que va néixer, Sorbos ha estat en constant evolució pel que fa a les vendes. "Estem tancant acords comercials, tant a escala nacional com internacional, amb empreses de distribució i d'importació i exportació de producte. L'acceptació està sent molt bona, tant per al nostre client directe, pel preu del producte, com per al consumidor final, pel valor afegit que aporta", assegura Sánchez. Comptant que van iniciar l'acció comercial fa quatre mesos, l'evolució és "molt positiva", en paraules seves. En aquest sentit, la seva intenció és, a curt termini, triplicar la facturació.

De moment, ja han guanyat el Premi Pascual Startup a l'emprenedoria. "Ens vam inscriure i vam ser seleccionats com a finalistes del concurs nacional entre més de 270 empreses. Ens va fer molta il·lusió ser els guanyadors en l'apartat de medi ambient", explica.

Des que va aparèixer, Sorbos ha anat introduint millores, sobretot al packaging: el nou format d'embalatge és individual, i indica, amb el color i el nom, el gust que estàs consumint. Pel que fa a la gamma de sabors, estan desenvolupant nous sabors, i de cara a l'estiu, volen disposar d'un sabor làctic i un altre tropical. "El nostre departament d'R D treballa en una contínua millora del producte i en la recerca de noves línies relacionades amb un mateix concepte: oferir valor afegit a l'hostaleria respectant el medi ambient", apunta Sánchez.