Startup
Mr Jeff vol ser la bugaderia més gran del món
La startup, que recull a casa la roba que s'ha de netejar i la retorna neta i planxada, obté 10,4 milions d'euros d'una ronda de finançament
Matinar, tot el dia treballant, arribar tard a casa, sopar i relaxació... no, encara queda una tasca: rentar la camisa. Quina mandra, demà a la tintoreria en algun buit del dia. Arriba el diumenge i allà estan totes, encara brutes, i és la jornada pontificada per al descans. "I si tinguérem algú que les arreplegara i les tornara ja ben netes, assecades i plegades?", es van preguntar un dia tres joves amics treballadors, de menys de 25 anys, Eloi Gómez, Adrián Lorenzo i Rubén Muñoz. "I ja que estem, perquè no ho fan amb tota la roba, no només amb les camises?". Així va néixer Mr Jeff, la bugaderia en casa que rep el nom de l'icònic majordom "amb classe" de la sèrie televisiva El príncep de Bel Air.
"Ho vam veure clar. Vivíem la necessitat en les nostres carns", afirma el CEO, Eloi Gómez. A cop calent, un pot pensar que la idea no té recorregut: qui no té una rentadora en casa? Qui pagarà per un servei d'aquest tipus? Però les xifres parlen per si soles: van començar en 2016 amb estalvis i una ronda de finançament on van arribar a 300.000 euros, i en gener de 2019, van tancar una altra de 10,4 milions d'euros liderada per All Iron Ventures, fons impulsat pels fundadors de Ticketbis.
Mentre Mr Jeff només dóna servei a València i Madrid a l'Estat espanyol, tenen moltes franquícies a Brasil i Mèxic
Té deu establiments en l'Estat espanyol (de moment, només ofereix el servei en les ciutats de València i Madrid) i 1.100 en l'estranger. Dóna feina a 180 persones de forma directa en la central valenciana i 2.500 indirectament mitjançant els seus franquiciats. El seu principal mercat és Brasil, on tenen 400 franquícies, seguit de Mèxic (300), Colòmbia, Argentina, Xile, Perú, Uruguai i Panamà. "En Llatinoamèrica tenim molta presència, és un mercat amb molta més tradició, és cultural. Només en Mèxic hi ha 30.000 bugaderies. Allà estan més acostumats a pagar per serveis, com passa al Sud-est Asiàtic o als Estats Units", explica el CEO. El mercat espanyol està canviant: "Abans ningú demanava menjar a domicili o tot el món tenia un cotxe".
Tanmateix, sosté que el mercat espanyol està canviant i s'emmiralla en altres fenòmens com Deliveroo o Cabify: "Fa un temps, en Espanya ningú demanava menjar a domicili o tot el món tenia un cotxe. Creiem que és una qüestió de temps. Els clients acostumen a començar amb camises i vestits i després ho estenen a tota la roba". El perfil actual del client és "gent jove, ocupada, amb poc temps" i assegura que cada cop hi ha més famílies "amb moltíssima roba que gestionar i que prefereixen externalitzar-ho".
Tot i que sembli que la idea no té recorregut ja que tothom té una rentadora a casa, Mr Jeff ha tancat una ronda de 10,4 milions d'euros
Enguany Mr Jeff s'ha marcat com a objectiu arribar als 3.000 establiments i ser la bugaderia més gran del món en format franquícia; tenen l'ull posat en el Sud-est asiàtic i el mercat europeu el deixaran per a més endavant perquè la legislació el fa "més complex". Un projecte ambiciós, però factible: "Ara som la més gran de Llatinoamèrica". La competència, diu, no són altres cadenes de bugaderies -doncs creu que ajuden a consolidar el mercat-, sinó "la rentadora de la teua casa".
Com funciona?
Mr Jeff ofereix comandes puntuals i subscripcions. En la primera modalitat trobem la possibilitat de demanar serveis de tintoreria, bugaderia i planxa de gavardines, americanes, camises, pantalons o abrics, i altres objectes com ara llençols, mocadors, fundes nòrdiques o tovalloles de bany. Les subscripcions estan adreçades al públic fidel i fan una recollida setmanal de roba (4 al mes) i entrega en 48 hores en format S, per 30,99 euros al mes (10 peces) i M per 60,99 euros al mes (20 peces). Mitjançant l'app o el web, els usuaris poden triar quan i on volen que s'arreplegue la comanda i rebre la seua roba neta i planxada, tot i que també poden anar a un punt físic a entregar-la.